zuingiste big-block

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
20seh-trekker
forum-gebruiker
Berichten: 119
Lid geworden op: 17 dec 2012 18:50
Auto('s): Kad. C20XE - Ome. C26NE - Ast. 20SEH
Locatie: Limburg

zuingiste big-block

Bericht door 20seh-trekker »

Wat is nou simpelweg de zuinigste big block om te rijden?

En dan bedoel ik benzine en gewoon alles meerekenen, ook de ecotec motoren.

c20xe haal ik 1/13 mee (kad. e).

c25xe haal ik 1/11 mee (kad. e).

x16xel haal ik 1/10,5 mee (vectra b).

het blok komt in een kad. e, dus min. gewicht...


c12nz haal ik 1/22 mee (corsa a), maar ik wil een big block, want ik wil niet mijn hele remmerij weer terug zetten...
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11175
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: zuingiste big-block

Bericht door Laagvlieger »

C18NZ loopt ook zuinig. En onverwoestbaar.
Had ik in mijn Vectra destijds.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9318
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: zuingiste big-block

Bericht door RedBill »

C20NE is minder zuinig dan de C20XE in de GSi.

Maar C20XE in een Astra is weer zuiniger dan een C20XE in een Kadett E.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11175
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: zuingiste big-block

Bericht door Laagvlieger »

Maar denk dat zuinigste toch de C18NZ is.
Is ook geen hardlopend blok natuurlijk. :mrgreen:

C20NE is door zijn simultane inspuiting niet zuinig. EN das de reden waarom de C20XE met Sequentiële inspuiting zuiniger is.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9318
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: zuingiste big-block

Bericht door RedBill »

Waarom is die C20NE nooit voorzien van een nieuwere aansturing met sequentiële inspuiting dan? Is toch puur een kwestie van andere Motronic?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Mr.F
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 951
Lid geworden op: 23 okt 2009 14:13

Re: zuingiste big-block

Bericht door Mr.F »

de c18nz is inderdaad echt onverwoestbaar, daar is mijn oude astra toch wel het bewijs van.
4 jaar lang volop koude starts, hele kleine stukjes rijden en zelden onderhoud gedaan. Toen hij naar de sloop ging liep-ie nog perfect.
Gebruikersavatar
20seh-trekker
forum-gebruiker
Berichten: 119
Lid geworden op: 17 dec 2012 18:50
Auto('s): Kad. C20XE - Ome. C26NE - Ast. 20SEH
Locatie: Limburg

Re: zuingiste big-block

Bericht door 20seh-trekker »

Ik heb de 2.0 8v. inderdaad nooit zuinig gevonden, ik reed op lpg zuiniger!

Maar de ecotec blokken hoeven trouwens niet meegerekend worden in deze topic..


Er blijft eigenlijk weinig over zo, ha.
Mr.F
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 951
Lid geworden op: 23 okt 2009 14:13

Re: zuingiste big-block

Bericht door Mr.F »

ik vindt een c20ne best zuinig, maar ik ben een c16se automaat gewend en die zuipen nogal :P
Gebruikersavatar
20seh-trekker
forum-gebruiker
Berichten: 119
Lid geworden op: 17 dec 2012 18:50
Auto('s): Kad. C20XE - Ome. C26NE - Ast. 20SEH
Locatie: Limburg

Re: zuingiste big-block

Bericht door 20seh-trekker »

Iemand metingen gedaan met de c18nz in verschillende auto's?
Mr.F
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 951
Lid geworden op: 23 okt 2009 14:13

Re: zuingiste big-block

Bericht door Mr.F »

ik niet in iedergeval. maar werden ook nooit grote stukken mee gereden dus lijkt me niet echt reeel.
ow heb der nog een gehad btw, :mrgreen: maar die heb een krap jaartje gehad en ook daarbij niet gemeten.
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11175
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: zuingiste big-block

Bericht door Laagvlieger »

Ooit nooit gemeten. Maar in mijn Vectra liep ie best zuinig.
Volgens mij bijna vergelijkbaar met de C16NZ/X16SZR kwa verbruik.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Plaats reactie