zuingiste big-block
- 20seh-trekker
- forum-gebruiker
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 17 dec 2012 18:50
- Auto('s): Kad. C20XE - Ome. C26NE - Ast. 20SEH
- Locatie: Limburg
zuingiste big-block
Wat is nou simpelweg de zuinigste big block om te rijden?
En dan bedoel ik benzine en gewoon alles meerekenen, ook de ecotec motoren.
c20xe haal ik 1/13 mee (kad. e).
c25xe haal ik 1/11 mee (kad. e).
x16xel haal ik 1/10,5 mee (vectra b).
het blok komt in een kad. e, dus min. gewicht...
c12nz haal ik 1/22 mee (corsa a), maar ik wil een big block, want ik wil niet mijn hele remmerij weer terug zetten...
En dan bedoel ik benzine en gewoon alles meerekenen, ook de ecotec motoren.
c20xe haal ik 1/13 mee (kad. e).
c25xe haal ik 1/11 mee (kad. e).
x16xel haal ik 1/10,5 mee (vectra b).
het blok komt in een kad. e, dus min. gewicht...
c12nz haal ik 1/22 mee (corsa a), maar ik wil een big block, want ik wil niet mijn hele remmerij weer terug zetten...
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11175
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: zuingiste big-block
C18NZ loopt ook zuinig. En onverwoestbaar.
Had ik in mijn Vectra destijds.
Had ik in mijn Vectra destijds.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: zuingiste big-block
C20NE is minder zuinig dan de C20XE in de GSi.
Maar C20XE in een Astra is weer zuiniger dan een C20XE in een Kadett E.
Maar C20XE in een Astra is weer zuiniger dan een C20XE in een Kadett E.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11175
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: zuingiste big-block
Maar denk dat zuinigste toch de C18NZ is.
Is ook geen hardlopend blok natuurlijk.
C20NE is door zijn simultane inspuiting niet zuinig. EN das de reden waarom de C20XE met Sequentiële inspuiting zuiniger is.
Is ook geen hardlopend blok natuurlijk.
C20NE is door zijn simultane inspuiting niet zuinig. EN das de reden waarom de C20XE met Sequentiële inspuiting zuiniger is.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: zuingiste big-block
Waarom is die C20NE nooit voorzien van een nieuwere aansturing met sequentiële inspuiting dan? Is toch puur een kwestie van andere Motronic?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: zuingiste big-block
de c18nz is inderdaad echt onverwoestbaar, daar is mijn oude astra toch wel het bewijs van.
4 jaar lang volop koude starts, hele kleine stukjes rijden en zelden onderhoud gedaan. Toen hij naar de sloop ging liep-ie nog perfect.
4 jaar lang volop koude starts, hele kleine stukjes rijden en zelden onderhoud gedaan. Toen hij naar de sloop ging liep-ie nog perfect.
- 20seh-trekker
- forum-gebruiker
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 17 dec 2012 18:50
- Auto('s): Kad. C20XE - Ome. C26NE - Ast. 20SEH
- Locatie: Limburg
Re: zuingiste big-block
Ik heb de 2.0 8v. inderdaad nooit zuinig gevonden, ik reed op lpg zuiniger!
Maar de ecotec blokken hoeven trouwens niet meegerekend worden in deze topic..
Er blijft eigenlijk weinig over zo, ha.
Maar de ecotec blokken hoeven trouwens niet meegerekend worden in deze topic..
Er blijft eigenlijk weinig over zo, ha.
Re: zuingiste big-block
ik vindt een c20ne best zuinig, maar ik ben een c16se automaat gewend en die zuipen nogal
- 20seh-trekker
- forum-gebruiker
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 17 dec 2012 18:50
- Auto('s): Kad. C20XE - Ome. C26NE - Ast. 20SEH
- Locatie: Limburg
Re: zuingiste big-block
Iemand metingen gedaan met de c18nz in verschillende auto's?
Re: zuingiste big-block
ik niet in iedergeval. maar werden ook nooit grote stukken mee gereden dus lijkt me niet echt reeel.
ow heb der nog een gehad btw, maar die heb een krap jaartje gehad en ook daarbij niet gemeten.
ow heb der nog een gehad btw, maar die heb een krap jaartje gehad en ook daarbij niet gemeten.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11175
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: zuingiste big-block
Ooit nooit gemeten. Maar in mijn Vectra liep ie best zuinig.
Volgens mij bijna vergelijkbaar met de C16NZ/X16SZR kwa verbruik.
Volgens mij bijna vergelijkbaar met de C16NZ/X16SZR kwa verbruik.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠