Auto moet gekeurd worden.. volgende problemen...

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
maGSImum
forum-gebruiker
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 aug 2003 11:01
Locatie: Milheeze

Auto moet gekeurd worden.. volgende problemen...

Bericht door maGSImum »

Daar is ie weer... mijn auto moet gekeurd worden en nu ben ik mijn auto alvast nagelopen.. ik heb de volgende problemen:

*1 Als ik mijn gevarenlichten aanzet gaat het knipperlichtindicatielampje op mijn dashboard aan, blijft aan, knippert niet. De knipperlichten zelf gaan niet aan. Richtingaanwijzers zelf doen het wel gewoon, dus clignoteur is nog goed neem ik aan? Graag tips...

*2 Boordcomputer blijft melding "Bremsbelag" geven.. nu zitten de remsensoren er niet meer op, ik heb de kabel gewoon doorverbonden, melding blijft echter. Hoe zorg ik ervoor dat de melding verdwijnt? Wederom graag tips...

*3 Omdat mijn ABS sensoren compleet vast zaten heb ik die er vorig jaar afgeslagen... hiermee gaat ie echter de keuring niet halen uiteraard, lampjes blijven aan. Nieuwe sensoren is momenteel geen optie omdat ik mijn auto compleet aan het verbouwen ben voor de EMMA wedstrijden volgend jaar en het geld dus ergens anders aan besteed. Lampjes parallel hangen met bijv. het oliecontrolelampje of nog andere ideeen?

*4 Distributieriem ligt er nu 40.000 km op... mij hangt iets bij van rond de 60.000 vervangen, alleen ik hoor allemaal vage verhalen om me heen.. wie zegt me het nog 1 keer duidelijk?

*5 Ik heb er 3 maanden geleden nieuwe olie + filter opgedaan, te weten 5W30, SL/CF Vol-synthetisch ( dit op aanraden van de olieboer hier in de buurt ). Nu viel me straks bij het oliepeilen op dat op de oliedop andere SL/CC blabla waarden staan. Zit er nu de juiste olie in of niet?

Bij voorbaat dank allen :lol:
MWOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP.... NOISE NOISE.. GIMME NOISE.. MWOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP
Gebruikersavatar
Phoenix
forum-gebruiker
Berichten: 103
Lid geworden op: 10 mar 2005 20:36
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Auto moet gekeurd worden.. volgende problemen...

Bericht door Phoenix »

maGSImum schreef:Daar is ie weer... mijn auto moet gekeurd worden en nu ben ik mijn auto alvast nagelopen.. ik heb de volgende problemen:

*1 Als ik mijn gevarenlichten aanzet gaat het knipperlichtindicatielampje op mijn dashboard aan, blijft aan, knippert niet. De knipperlichten zelf gaan niet aan. Richtingaanwijzers zelf doen het wel gewoon, dus clignoteur is nog goed neem ik aan? Graag tips...

ik denk schakelaar defect, maar voor jou auto nog geen apk eis

*2 Boordcomputer blijft melding "Bremsbelag" geven.. nu zitten de remsensoren er niet meer op, ik heb de kabel gewoon doorverbonden, melding blijft echter. Hoe zorg ik ervoor dat de melding verdwijnt? Wederom graag tips...

nieuwe kabeltjes er aan, maar heeft niets met apk te maken

*3 Omdat mijn ABS sensoren compleet vast zaten heb ik die er vorig jaar afgeslagen... hiermee gaat ie echter de keuring niet halen uiteraard, lampjes blijven aan. Nieuwe sensoren is momenteel geen optie omdat ik mijn auto compleet aan het verbouwen ben voor de EMMA wedstrijden volgend jaar en het geld dus ergens anders aan besteed. Lampjes parallel hangen met bijv. het oliecontrolelampje of nog andere ideeen?

je kunt het wel koppelen, maar zolang er abs op zit MOET dit ook werken. en dat lukt niet ZONDER die sensoren. dus als je een slapende keurmeester hebt heb je mischien geluk

*4 Distributieriem ligt er nu 40.000 km op... mij hangt iets bij van rond de 60.000 vervangen, alleen ik hoor allemaal vage verhalen om me heen.. wie zegt me het nog 1 keer duidelijk?

nou nog een keer dan: 60.000 of 4 jaar



*5 Ik heb er 3 maanden geleden nieuwe olie + filter opgedaan, te weten 5W30, SL/CF Vol-synthetisch ( dit op aanraden van de olieboer hier in de buurt ). Nu viel me straks bij het oliepeilen op dat op de oliedop andere SL/CC blabla waarden staan. Zit er nu de juiste olie in of niet?

de olie die je er nu in hebt is zelfs beter als wat er in hoorde toen der tijd.
lekker laten zitten
:)

Bij voorbaat dank allen :lol:

graag gedaan :) :)
Gebruikersavatar
Sin
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 721
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:14
Contacteer:

Bericht door Sin »

laat die abs trouwens fixen
remmen is wat belangrijker dan wat muziek
W201 fan boy o_0
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

Ik zou best een schakelaar ABS aan/uit willen hebben.

Dan nog zou die altijd aan staan daar niet van. Met ABS kan je stiekem leuke dingen doen als voelsprieten.
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Wat phoenix zegt, Maarrrr puur en alleen om hem even door de APK te fietsen kun je oliedruklampje aan je ABS lampje koppelen ja.

Maar ik ben er geen voorstander van, Wat SIN zegt, eerst ABS fixe, dan hifi.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
maGSImum
forum-gebruiker
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 aug 2003 11:01
Locatie: Milheeze

Bericht door maGSImum »

Dat weet ik jongens, ABS is belangrijk... maar door een ongelukkige samenloop van omstandigheden... tijdnood...onverwacht hoge kosten mbt EMMA regels... vakantie etc. gaat het nu even niet anders.. voor de winter wordt de ABS uiteraard weer gemaakt!!!

Nog even een vraag.. Phoenix zei dat de alarmlichten geen APK eis is... natuurlijk ga ik ervanuit dat hij dit niet uit zijn duim zuigt dus een bevestiging is welkom! Maandag hadden ze namelijk pas tijd om mijn auto te keuren.. en hij moet goedgekeurd zijn voor woensdag :?

Eigen schuld.. beetje vergist in de tijd...vakantie he :lol:

Voor de rest iedereen bedankt voor de reply's!!!
MWOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP.... NOISE NOISE.. GIMME NOISE.. MWOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP
Gebruikersavatar
Phoenix
forum-gebruiker
Berichten: 103
Lid geworden op: 10 mar 2005 20:36
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht door Phoenix »

twee richtingaanwijzers aan de voorzijde en twee aan de achterzijde van het voertuig, dan wel één richtingaanwijzer aan elke zijkant indien het voertuig vóór 1 juli 1967 in gebruik is genomen; het licht van de richtingsaanwijzers van personenauto's die na 30 juni 1967 in gebruik zijn genomen moet knipperen;
e.waarschuwingsknipperlichten indien het voertuig na 31 december 1997 in gebruik is genomen;
f.één zijrichtingaanwijzer aan elke zijkant van het voertuig indien het voertuig na 31 december 1997 in gebruik is genomen

(c) RDW (opgemaakt door S.D. Weemeijer)
Gebruikersavatar
Phoenix
forum-gebruiker
Berichten: 103
Lid geworden op: 10 mar 2005 20:36
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht door Phoenix »

Phoenix schreef:twee richtingaanwijzers aan de voorzijde en twee aan de achterzijde van het voertuig, dan wel één richtingaanwijzer aan elke zijkant indien het voertuig vóór 1 juli 1967 in gebruik is genomen; het licht van de richtingsaanwijzers van personenauto's die na 30 juni 1967 in gebruik zijn genomen moet knipperen;
e.waarschuwingsknipperlichten indien het voertuig na 31 december 1997 in gebruik is genomen;
f.één zijrichtingaanwijzer aan elke zijkant van het voertuig indien het voertuig na 31 december 1997 in gebruik is genomen

(c) RDW (opgemaakt door S.D. Weemeijer)
ben zelf keurmeester dus ik weet waar ik over praat.
alleen dat met je abs dat blijft gewoon afkeur.
een abs systeem moet goed kunnen werken en dat lukt niet zonder de sensoren.

even uit het apk boek gehaald:
Anti-blokkeersystemen moeten goed functioneren en moeten zijn voorzien van een deugdelijke waarschuwingsinrichting die in werking treedt zodra het systeem faalt.

(c) RDW (opgemaakt door S.D. Weemeijer)
Gebruikersavatar
maGSImum
forum-gebruiker
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 aug 2003 11:01
Locatie: Milheeze

Bericht door maGSImum »

Sorry dak aan je twijfelde Phoenix :lol:

Bedankt!
MWOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP.... NOISE NOISE.. GIMME NOISE.. MWOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP
Gebruikersavatar
Phoenix
forum-gebruiker
Berichten: 103
Lid geworden op: 10 mar 2005 20:36
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht door Phoenix »

hoef je geen sorry voor te zeggen hoor :D LOL
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

maGSImum schreef:Sorry dak aan je twijfelde Phoenix :lol:

Bedankt!
Hoe kun je toch twijfelen aan een collega van mij :wink:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Phoenix
forum-gebruiker
Berichten: 103
Lid geworden op: 10 mar 2005 20:36
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht door Phoenix »

hi hi hi 8)
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Misschien even ter geruststelling : ik ben wel eens 3 maanden overtijd geweest met de APK; niks aan het handje. Je moet alleen niet aan de kant gegoooid worden door een veldwachter, maar die automatische bekeuring heb je niet zo heel erg snel hoor :wink:

Anders gewoon een afspraak maken over een weekie of 3 en tegen oom agent zeggen dat de garaggie niet eerder tijd had ivbm vakantie...(wel even lief lachen en vriendelijk doen tegen onkel bonnenfabriek) :lol:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
djfloske
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 228
Lid geworden op: 21 mar 2003 18:43
Locatie: Mariahout
Contacteer:

Bericht door djfloske »

Sounddragon schreef:Misschien even ter geruststelling : ik ben wel eens 3 maanden overtijd geweest met de APK; niks aan het handje. Je moet alleen niet aan de kant gegoooid worden door een veldwachter, maar die automatische bekeuring heb je niet zo heel erg snel hoor :wink:

Anders gewoon een afspraak maken over een weekie of 3 en tegen oom agent zeggen dat de garaggie niet eerder tijd had ivbm vakantie...(wel even lief lachen en vriendelijk doen tegen onkel bonnenfabriek) :lol:
jaja maar wat als je een flink ongeluk maakt en je wagen heeft geen APK :?: :?: :?:
Ecotec Powerrrrrrr
Gebruikersavatar
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1388
Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

Voor zover ik weet:

Mag een wagen die GEEN geldige APK heeft niet op de openbare weg zijn.

Dus als je een ongeluk krijgt, lijkt het mij ook dat je verzekering moeilijk kan gaan doen omdat je immers niet op de weg mag zijn.
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Gebruikersavatar
djfloske
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 228
Lid geworden op: 21 mar 2003 18:43
Locatie: Mariahout
Contacteer:

Bericht door djfloske »

da dacht ik ook, dus is het wel link (vind ik) om dan gewoon elke dag met die wagen te rijden
Ecotec Powerrrrrrr
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

:roll:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
maGSImum
forum-gebruiker
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 aug 2003 11:01
Locatie: Milheeze

Bericht door maGSImum »

Nou jongens.. hij ging met 2 vingers in de neus door de keuring, dus iedereen bedankt voor de tips!!! Weer een jaartje onbezorgd GSI rijden :lol:
MWOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP.... NOISE NOISE.. GIMME NOISE.. MWOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP
Gebruikersavatar
Dafly
forum-gebruiker
Berichten: 149
Lid geworden op: 20 nov 2004 16:21
Locatie: 's-Gravenzande
Contacteer:

Bericht door Dafly »

Geen APK is gewoon 95 Eurie

Kwam toen in t Spidertje van me baas zo'n "ik heb niet geneukt en ben sago" motor acceptgiro brigade tegen...

kwam gewoon neer op, smoel houden, geel papiertje aanpakken opzouten
Ghe die was echt sago, moest er wel om lache :) hij niet
Huub Huub Huub... Astra GSi Truc
Plaats reactie