Vraagje over Corsa 1.4i 16v (1.4xe)

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
maGSImum
forum-gebruiker
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 aug 2003 11:01
Locatie: Milheeze

Vraagje over Corsa 1.4i 16v (1.4xe)

Bericht door maGSImum »

Mijn vriendin heeft een probleem met dr Corsa, misschien dat jullie iets weten. Het probleem is als volgt.. dr motor loopt enorm piekerig, als je bijvoorbeeld continu 3000 toeren rijdt begint ie als een idioot te schokken, net alsof je continu het gas intrapt en weer loslaat. Ook valt het me op dat als je bijvoorbeeld 4000 toeren rijdt en je trapt de koppeling in om af te remmen voor een drempel oid valt hij heel snel terug in toeren, veeeeeeeel sneller als mn astra. En last but not least valt ie soms spontaan uit :?

Het motor storingslampje brandt iig niet.. en die werkt wel.

Iemand een idee wat dit kan zijn? Het lijkt bijna wel alsof hij te ver tegen de pingel grens aanzit :?:
MWOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP.... NOISE NOISE.. GIMME NOISE.. MWOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Corsa B????

(Is altijd wel makkelijk als je de volledige motorcode noteerd. 14XE bestaat niet., Wel de X14XE, Z14XE, Z14XEP)

Uitgaande van een X14XE:
Check vacuumslangen, vooral op de brandstofdrukregelaar en naar de MAP sensor toe (hangt tegen schutbord).

Luister ook eens goed of je geen lekkage hoort bij de rubberen slang die je gasklephuis verbindt met de inlaatbrug.
Controleer ook als je het ecotec deksel eraf haalt of de carterventilatieslang niet wordt afgeknepen door de vacuumslangaansluiting op de inlaatbrug.

Gasklephuizen en LFR's willen ook nog wel eens flink vervuilen. Die schoonmaken kan ook geen kwaad.

En nu het moeilijkste:
Misschien dat de EGR klep af en toe even blijft hangen, das k*t bijkomen :shock:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
maGSImum
forum-gebruiker
Berichten: 21
Lid geworden op: 10 aug 2003 11:01
Locatie: Milheeze

Bericht door maGSImum »

Ik weet niet wat de motorcode is... de Corsa is van 95 en is inderdaad een B dus... dus ik denk een X14XE... maar ik heb niet zoveel verstand van auto's dat ik nu precies weet wat je bedoeld marcel... misschien dat iemand dat kan toelichten met wat foto's en pijltjes????
MWOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP.... NOISE NOISE.. GIMME NOISE.. MWOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAP
Gebruikersavatar
djfloske
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 228
Lid geworden op: 21 mar 2003 18:43
Locatie: Mariahout
Contacteer:

Bericht door djfloske »

motorcode staat op je kenteken
Ecotec Powerrrrrrr
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

euhm ja ik heb niet echt een corsa staan hier voor foto's he :roll:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

Laagvlieger schreef:Corsa B????

(Is altijd wel makkelijk als je de volledige motorcode noteerd. 14XE bestaat niet., Wel de X14XE, Z14XE, Z14XEP)

Uitgaande van een X14XE:
Check vacuumslangen, vooral op de brandstofdrukregelaar en naar de MAP sensor toe (hangt tegen schutbord).

Luister ook eens goed of je geen lekkage hoort bij de rubberen slang die je gasklephuis verbindt met de inlaatbrug.
Controleer ook als je het ecotec deksel eraf haalt of de carterventilatieslang niet wordt afgeknepen door de vacuumslangaansluiting op de inlaatbrug.

Gasklephuizen en LFR's willen ook nog wel eens flink vervuilen. Die schoonmaken kan ook geen kwaad.

En nu het moeilijkste:
Misschien dat de EGR klep af en toe even blijft hangen, das k*t bijkomen :shock:
Voorste steun aan bak-kant lossen en motor voorzichtig laten kantelen.
Komt net nergens tegen, en je hebt een stuk meer ruimte ! Maar blijft klote in corsa/tigra.
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
Phoenix
forum-gebruiker
Berichten: 103
Lid geworden op: 10 mar 2005 20:36
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht door Phoenix »

dit is een x14xe motor, en je probleem herken ik.

dat is voor 99% zeker je lfr. heb nl het zelfde nu.
ik heb dan een x16xel maar dat zijn de delfde motoren. let wel dat de lfr erg duur is geloof 150 eurie incl. ofzo.

ik ga hem binnen kort wel vevangen wordt er helemaal gek van. het is even wat werk maar dan loopt ie ook weer helemaal fijn.

als je het zelf wil doen suc6. je gasklep moet er tussen weg wil je je lfr vervangen. kun je de boel gelijk even goed reinigen en je EGR dicht maken:) heb ik ook dicht en dat loopt zekers fijner.

suc6

gr Thijs.
Plaats reactie