Ben ooit is begonnen met VW's
Eerst een standaard golf mk2 1300, welke na wat maandjes wel begon te vervelen omdat het zo verschrikkelijk traag was.
Deze werd gevolgd door een Golf mk2 GT, waar een GTI 16v blok op beunhazen style in is gelegd. Idd, niet het allerslimste wat iemand kan doen en dat bleek wel toen die na wat maanden naar z'n apk hard afgekeurd werd. Geschatte reparatiekosten wat er toen te zien was: 3000E
Dus dat ding gauw weggedaan en op zoek naar een andere auto. Wilde eigenlijk weer een vw halen, maar meer omdat ik er al 2 had gehad en het dus "vanzelfsprekend" zou zijn. Aan de andere kant, ik vond de garage geen goede service verlenen, terwijl m'n ouders, die steevast opel reden erg te spreken waren over de service bij de opel garage.
Daarbij vond ik de reparatie- en onderdelenkosten van een vw ook wat hoog in vergelijking met de kosten die m'n ouders met hun astra'tje maakten. Die 1.6 16v reed op zich ook fijn vond ik.
Daarom dacht ik, laat ik is gek doen en voor een opel kijken. Van de standaard uitvoeringen was ik niet zo gecharmeerd, maar de GSi modellen spraken mij wel aan. Dus leuke GSi's opgezocht. Paar wezen kijken en testen en uiteindelijk werd het een goed uitziende blauwe c18xe
Hij stamt uit '94 en stonden destijds 138xxx km op (alweer ruim 1,5 jaar geleden). De auto was verlaagd, voorzien van een remus einddemper en zaten aardige velgen onder.
Het noodlot had echter wel toegeslagen, een paar mongolen de wielen gestolen, links geprobeerd met schroevendraaier en rechts helemaal gemolesteerd. Ook radio weg. Gelukkig allemaal verzekeringswerk.
Nieuwe gave velgen + banden eronder, nieuwe rechterdeur, geen radio helaas. Maar oude radio was ook niet spectaculair, dus niet zo'n drama.
Bij aanschaf van een andere radio heb ik er gelijk zo'n installatie ingezet met een sub, versterker en de hele blabla. Beetje budget audio, maar het klonk aardig en gaat hard. Wil er nu eigenlijk weer vanaf en de audio weer lekker standaard maken. Dat de kapjes weer goed op de deuren passen en weer een mooie donkere hoedenplank welke al klaar ligt (Bedankt Roy )
Tevens ligt er hier nog een elektrisch dakraam motortje + toebehoren klaar om ingebouwd te worden.
Toch ruim 1,5 jaar heel fijn gereden met de GSi en natuurlijk af en toe wel iets kapot, maar ja, apparaten gaan altijd ergens kapot, hoe goed je ook onderhoud pleegt. Service en kosten waren gelukkig een stuk aangenamer als dat van de vw garage!
Helaas ging er een aantal weken iets niet helemaal goed met het hart (aka motor) van de GSi. Heb het hier op het forum gezet, maar niemand wilde z'n vingers er echt aan branden. Ook bij de opel garage wilden ze hem gelijk innemen en er uitgebreid testen op uitvoeren. De zoektocht naar het probleem zou volgens de zogenaamde experts hoogst waarschijnlijk uitlopen op het uitgeven van veel te veel geld. Daarom heb ik na wat overleg besloten om de auto naar Niels te brengen waar die, voor ook heel veel geld, flink onder handen genomen wordt.
Zoals in het Mister X topic al te lezen was, gaat de 1800 16v eruit en komt er een lekkere 3.0 v6 voor in de plaats
En in de tussentijd moet ik rondrijden in een Corsa 1200 eco
Rellie opt werk schreef:Men neemt een blokje,
Sloopt daar de nodige onderdelen af
En komt tot de conclusie dat het maar goed is om gelijk alles te vervangen ook al leek alles op het oog goed.
En nu is het weer eens wachten op onderdelen, netzoals bij die andere 386 auto's die hier al weer een tijdje staan te wachten.