Vast lassen ?David schreef:Ik heb geen originele turbo meer, dus nee geen originele bouten ... heb 8.8 en A2 RVS geprobeerd maar trilt er dus uit (ze hadden geen 10.9/RVS A4 / 12.9 ... we gaan voor de 10.9 / 12.9 draadeindjes met dubbele ovale koperen moeren en drupje locktite /... als DAT los gaat weet ik het ook niet meerBart(astra) schreef:Zijn het de originele bouten die je gebruikt, en er dan weer uit trillen ?
(want deze hebben namelijk een andere hardheid dan normale)
Unternehmen ZITADELLE
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10458
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Dat is wel een goeiewatahyahknow schreef:misschien een idee om een gaatje dwars door de kop van de bout heen te boren en alle 4 aan elkaar te draaien met een stukje borgdraad zoals ze bij vliegtuigen doen tis mischien beter bestand tegen hitte als locktite
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109
Rallyastra schreef:Dat is wel een goeiewatahyahknow schreef:misschien een idee om een gaatje dwars door de kop van de bout heen te boren en alle 4 aan elkaar te draaien met een stukje borgdraad zoals ze bij vliegtuigen doen tis mischien beter bestand tegen hitte als locktite
Plaatje bij het praatje?? Want voor zover ik het gebrijp ... denk ik dat het in mijn geval haast onmogenlijk zal zijn .... heb namelijk 5 bouten + is haast onmogenlijk om er te boren enz enz ... geen ruimte ... maar ja voor alles is een oplossing te vinden he .. vast draaien, markeren, losdraaien, boren, vastdraaien draadeind erdoorheen .... pfff ben ik een week verder want kom er haast niet bij ... je bent echt een uur bezig om 2 bouten vast te draaien
Maar we komen er wel .... ideeen zat hierzo
323,5PS @ 4167 tpm & 621,5Nm @ 3458 tpm
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9304
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Je hebt de zeskant van de bout. Daar kun je van links naar rechts in het platte vlak een gaatje (+/- 2 mm) doorheen boren, als ze nog niet gemonteerd zijn. Vervolgens met een dun staaldraadje door alle boutkoppen heen rondom, en ze zitten geborgd...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
Ghehehe, als ie daar écht zo weinig ruimte heeft, wordt dat draadje vlechten ook geen pretje
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Hij is nog niet schoon. kHeb de slangen losgemaakt en eens van binnen met de vingers erin schoongemaakt, dat levert vette vinger op. Dus der zit nog wel een en het ander vastgeslagen aan binnenkanten. Zelfde geld voor potje, vooral zijkanten onderin. Alles met tuinslang vanaf alle kanten doorgespoelt, en weer netjes inmekaar gezet. kHeb nog geen 'weekmaker' oid erin gedaan. Vraag overal na, even rustig uitzoeken wat beste is.GSi Twente schreef:Is die nu helemaal groen/blauw v.d. koelvloeistof?
Mag géén drek meer inzitten!
Leuk van die oude kop ! Gaaf naar een 2e leven !
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Heb zaterdag even foto gemaakt van een rally astra met Dis en M2.5 kop.
Laatst gewijzigd door Rallyastra op 07 okt 2006 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
even een update.
Heb die oude kop van Krijn opgehaald.
Blijkt dus gewoon middelste kanaal gescheurd te zijn.
Maarrr, de hoofdtoevoer van de olie, die je temidden van de kop hebt zitten aan de inlaatkantzijde wil ook nog soms gaan scheuren!
De kop is nu met het middelste kanaal, de toevoer, en de dwarsleiding compleet gereviseerd met het buisje zetten.
Maar hij is weer helemaal fris!
P.s. orginele kop, dit was pas enkel de 1e keer van het vlakken.
Had nog een andere kop liggen een KS700, daar zat wel even 1mm verschil in, vanaf een vast punt gemeten.
Heb die oude kop van Krijn opgehaald.
Blijkt dus gewoon middelste kanaal gescheurd te zijn.
Maarrr, de hoofdtoevoer van de olie, die je temidden van de kop hebt zitten aan de inlaatkantzijde wil ook nog soms gaan scheuren!
De kop is nu met het middelste kanaal, de toevoer, en de dwarsleiding compleet gereviseerd met het buisje zetten.
Maar hij is weer helemaal fris!
P.s. orginele kop, dit was pas enkel de 1e keer van het vlakken.
Had nog een andere kop liggen een KS700, daar zat wel even 1mm verschil in, vanaf een vast punt gemeten.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"