RedBill's GSi - The Complete Story (Update 12-04-'22)
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
RedBill's GSi - The Complete Story (Update 17-08-'14)
Afgelopen zaterdag even flink aan de bak geweest. Eerst het hele front even weer demonteren voor zover het bij de spuiter gemonteerd was, zodat ik overal weer goed bij kon. Er waren nog wat roestplekjes in het chassis die ik zelf kan aanpakken, dus carrosseriekit en lak gehaald.
Scheurtje in de langsbalk bij de veerpoot is door het schadebedrijf goed gefixt.
Verderop een stukje losgelaten kit had wat roest veroorzaakt. Weggeschuurd en schoongemaakt.
Zo ook onder de linker koplamp.
En aan de onderzijde van die plaat.
Kaal maken.
Kitten.
Ook bij de rechterbalk onder de koplamp liet de kit iets los, en voorkomen is beter dan genezen.
Spuiten met een busje Motip lak die het meest overeen zou moeten komen met E266.
En weer opbouwen. Alle moet netjes uitgelijnd worden etc. Alle originele bevestigingspunten gebruiken met de juiste bouten en schroeven.
Let op: voor de juiste uitlijning van koplampen, grille en zijscherm hoort dit lipje van de koplamp net vóór het zijscherm te vallen.
Fase 1 bijna klaar, alleen de bumperlip en de grille moeten er nog op, maar de lip ga ik eerst grondig schoonmaken en fatsoeneren en de grille wordt eerst nog gepoetst.
Wordt dus vervolgd.
Scheurtje in de langsbalk bij de veerpoot is door het schadebedrijf goed gefixt.
Verderop een stukje losgelaten kit had wat roest veroorzaakt. Weggeschuurd en schoongemaakt.
Zo ook onder de linker koplamp.
En aan de onderzijde van die plaat.
Kaal maken.
Kitten.
Ook bij de rechterbalk onder de koplamp liet de kit iets los, en voorkomen is beter dan genezen.
Spuiten met een busje Motip lak die het meest overeen zou moeten komen met E266.
En weer opbouwen. Alle moet netjes uitgelijnd worden etc. Alle originele bevestigingspunten gebruiken met de juiste bouten en schroeven.
Let op: voor de juiste uitlijning van koplampen, grille en zijscherm hoort dit lipje van de koplamp net vóór het zijscherm te vallen.
Fase 1 bijna klaar, alleen de bumperlip en de grille moeten er nog op, maar de lip ga ik eerst grondig schoonmaken en fatsoeneren en de grille wordt eerst nog gepoetst.
Wordt dus vervolgd.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 17-08-'14)
Prachtig bezig geweest weer
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 17-08-'14)
Die is weer als nieuw
Toch wel fijn om te weten dat je echt 100% roestvrij bent, en er niet ergens nog stiekem een klein beetje zit. Ook al kan je het niet zien
Toch wel fijn om te weten dat je echt 100% roestvrij bent, en er niet ergens nog stiekem een klein beetje zit. Ook al kan je het niet zien
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 17-08-'14)
goed bezig! Zoals we gewend zijn van je
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- AlexAstra
- Oud-Clublid
- Berichten: 1287
- Lid geworden op: 07 aug 2011 15:43
- Auto('s): Hobby: Astra GSI 2.0 16v Daily: Vectra C 2.2 GTS
- Locatie: Rotterdam
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 17-08-'14)
mooi zeg! lekker bezig geweest met het verdrijven van het roest duiveltje
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 17-08-'14)
goed bezig ,ga zo door,bijna nieuw.
danny gsi 666
danny gsi 666
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 24-08-'14)
De grille goed gepoetst voordat die weer gemonteerd werd.
Vervolgens op zoek geweest naar een verlenging van de waterafvoerslang van het dakraam. Benodigdheden: 10mm koppelstuk en 10 mm pvc slang. Bij bouwmarkten en ijzerwarenhandels kon ik niets van dit soort spul vinden. Dus naar de dierenspeciaalzaak geweest, de aquariumafdeling. Daar hadden ze wel de perfecte koppelstukken liggen, maar hadden ze geen 10 mm slang meer. Dus eerst maar eens kijken of de verlenging van de koppelstukken alleen al voldoende is.
Rechts steekt het uiteinde van het koppelstuk een centimeter onder het lekbakje uit. Ver genoeg dus. Links is dat echter maar een mm of twee. Dus ga ik toch nog op zoek naar een stukje slang om ze iets te verlengen.
Daarnaast denk ik er ook nog aan om de rest van het gaatje af te dichten met een rubberen ring. Is dat verantwoord volgens jullie, of dient het ook voor verdere afwatering van condensvocht dat in de lekbakjes terecht kan komen?
Vervolgens op zoek geweest naar een verlenging van de waterafvoerslang van het dakraam. Benodigdheden: 10mm koppelstuk en 10 mm pvc slang. Bij bouwmarkten en ijzerwarenhandels kon ik niets van dit soort spul vinden. Dus naar de dierenspeciaalzaak geweest, de aquariumafdeling. Daar hadden ze wel de perfecte koppelstukken liggen, maar hadden ze geen 10 mm slang meer. Dus eerst maar eens kijken of de verlenging van de koppelstukken alleen al voldoende is.
Rechts steekt het uiteinde van het koppelstuk een centimeter onder het lekbakje uit. Ver genoeg dus. Links is dat echter maar een mm of twee. Dus ga ik toch nog op zoek naar een stukje slang om ze iets te verlengen.
Daarnaast denk ik er ook nog aan om de rest van het gaatje af te dichten met een rubberen ring. Is dat verantwoord volgens jullie, of dient het ook voor verdere afwatering van condensvocht dat in de lekbakjes terecht kan komen?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 17-08-'14)
volgens mij kun je bij opel ook nog een rubber krijgen zodat je slang vast zit in het lekbakje..
tenminste ik had een in mijn zwarte zitten ben hem nu alleen kwijt met een deel van het lekbakje
tenminste ik had een in mijn zwarte zitten ben hem nu alleen kwijt met een deel van het lekbakje
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 17-08-'14)
Dan moet ik daar eens naar vragen vrijdag, als ik toch bij de dealer ben.renej schreef:volgens mij kun je bij opel ook nog een rubber krijgen zodat je slang vast zit in het lekbakje..
Door roest?renej schreef:... ben hem nu alleen kwijt met een deel van het lekbakje
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 17-08-'14)
yes volgens mij is het nummer 90269830 even bij ecat24 opel catalogus invullen dan kun je het plaatje direct aanklikkenRedBill schreef:Dan moet ik daar eens naar vragen vrijdag, als ik toch bij de dealer ben.renej schreef:volgens mij kun je bij opel ook nog een rubber krijgen zodat je slang vast zit in het lekbakje..
Door roest?renej schreef:... ben hem nu alleen kwijt met een deel van het lekbakje
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 17-08-'14)
Thanks!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 24-08-'14)
Heel creatief, maar het werkt goed zo te zienRedBill schreef: Vervolgens op zoek geweest naar een verlenging van de waterafvoerslang van het dakraam. Benodigdheden: 10mm koppelstuk en 10 mm pvc slang. Bij bouwmarkten en ijzerwarenhandels kon ik niets van dit soort spul vinden. Dus naar de dierenspeciaalzaak geweest, de aquariumafdeling. Daar hadden ze wel de perfecte koppelstukken liggen, maar hadden ze geen 10 mm slang meer. Dus eerst maar eens kijken of de verlenging van de koppelstukken alleen al voldoende is.
Echt top!
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 17-08-'14)
En het kost ook nog eens geen drol. Die koppelstukjes waren 95 cent per stuk.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 17-08-'14)
goed hoeft niet duur te zijn, .RedBill schreef:En het kost ook nog eens geen drol. Die koppelstukjes waren 95 cent per stuk.
dany gsi 666
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 17-08-'14)
Afgelopen dinsdag een pakketje binnen uit Duitsland: een bij Opel niet meer verkrijgbaar onderdeel.
En vervolgens afgelopen vrijdag mijn bestelling bij de Opeldealer:
En vervolgens afgelopen vrijdag mijn bestelling bij de Opeldealer:
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-08-'14)
Kickuh! Zo zocht ik al Jaren gril, blijkt dat hele ding 27 euro te kosten imitatie, wtf, jij bent altijd goed bezig
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-08-'14)
Wat zijn die dopjes?
En ik zie nog iets waar de sticker over het onderdeel heen zit...
En ik zie nog iets waar de sticker over het onderdeel heen zit...
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- Theo Gsi
- forum-gebruiker
- Berichten: 2572
- Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
- Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
- Locatie: Best
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-08-'14)
Die dopjes zijn denk ik van de achterklep, dat je klep niet zo hard dicht valt
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-08-'14)
Die twee rubbers zijn van de motorkap, daarmee kun je de motorkap afstellen aan de voorzijde op de slotplaat, zodat die gelijk ligt aan je zijschermen.
Waar de sticker overheen zit zijn de dopjes om de skirts aan de onderzijde van de dorpels vast te klikken.
Het logo was het één na laatste in NL. Bij Opel niet meer te bestellen, maar dealers in NL hadden er nog twee volgens het systeem. Zij de eerste in Limburg gebeld, gelijk raak. Er is er dus nu nog één bij een dealer ergens in NL.
Maar zo gaaf: die gasten die zoeken het dus allemaal voor je na, ook als het niet meer leverbaar is.
Enige deel dat echt niet meer te krijgen is (ook niet bij Opel Classic parts) is het middelste deel van de bumperlip.
Waar de sticker overheen zit zijn de dopjes om de skirts aan de onderzijde van de dorpels vast te klikken.
Het logo was het één na laatste in NL. Bij Opel niet meer te bestellen, maar dealers in NL hadden er nog twee volgens het systeem. Zij de eerste in Limburg gebeld, gelijk raak. Er is er dus nu nog één bij een dealer ergens in NL.
Maar zo gaaf: die gasten die zoeken het dus allemaal voor je na, ook als het niet meer leverbaar is.
Enige deel dat echt niet meer te krijgen is (ook niet bij Opel Classic parts) is het middelste deel van de bumperlip.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-08-'14)
Die heb ik al en zien er anders uitTheo Gsi schreef:Die dopjes zijn denk ik van de achterklep, dat je klep niet zo hard dicht valt
Hmm, daar moet ik dan nog even naar op zoek denk ik. Heb een hoop van die rubbers, maar die volgens mij (nog) nietRedBill schreef:Die twee rubbers zijn van de motorkap, daarmee kun je de motorkap afstellen aan de voorzijde op de slotplaat, zodat die gelijk ligt aan je zijschermen.
Waar de sticker overheen zit zijn de dopjes om de skirts aan de onderzijde van de dorpels vast te klikken.
Die dopjes, zijn dat van die kleine zwarte ronde dopjes? Want daar lijken ze niet op op de foto.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-08-'14)
Zal het nummer even voor je opzoeken en posten vanavond.pascal1109 schreef:Hmm, daar moet ik dan nog even naar op zoek denk ik. Heb een hoop van die rubbers, maar die volgens mij (nog) niet
Ja. Daar had ik er nog wel een paar van liggen, maar voorraadje kan geen kwaad (hoewel ik ze wel relatief duur vind voor wat je ervoor krijgt).pascal1109 schreef:Die dopjes, zijn dat van die kleine zwarte ronde dopjes? Want daar lijken ze niet op op de foto.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 31-08-'14)
Net nog even gebeld voor de doorvoerrubbers van de waterafvoerslangen van het dakraam.
2 acties:
1 nieuwe afvoerslang besteld (die moet rechts komen waar de gerepareerde slang nu zit) (nummer 191937 / GM 90464632)
setje doorvoerrubbers (3 stuks in het pakketje) (nummer 191963 / GM 90451528)
Ik gebruik dan de gerepareerde slang om de verlenging links en rechts te realiseren.
2 acties:
1 nieuwe afvoerslang besteld (die moet rechts komen waar de gerepareerde slang nu zit) (nummer 191937 / GM 90464632)
setje doorvoerrubbers (3 stuks in het pakketje) (nummer 191963 / GM 90451528)
Ik gebruik dan de gerepareerde slang om de verlenging links en rechts te realiseren.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)