Veel werk maar het kan dus welErwin_dude schreef:airco + turbo gaat bijna niet passen,
moet je haast op maat gemaakte radiateur voor je airco laten maken + slangen
ik heb bij die van mij al moeten passe en meten om de radiateur er nog is bij voor te krijgen en dan heb ik het nog niet over de slange, ik heb het er toen ook maar bij laten zitten, is mega veel werk
prs astra gsi turbo
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: prs astra gsi turbo
Re: prs astra gsi turbo
ik heb al een op maat gemaakte radiateur daarbij gaat de stuurbekrachtigingspomp waarschijnlijk nog uit de motorruimte verdwijnen.dan hebben we al wat meer plek. het is overigens nog steeds niet zeker of die airco nog terug komt
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: prs astra gsi turbo
Waar laat je de stuurbekrachtigingspomp danprs schreef:ik heb al een op maat gemaakte radiateur daarbij gaat de stuurbekrachtigingspomp waarschijnlijk nog uit de motorruimte verdwijnen.dan hebben we al wat meer plek. het is overigens nog steeds niet zeker of die airco nog terug komt
Re: prs astra gsi turbo
binnen in de auto
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: prs astra gsi turbo
elektrische bekrachtiging dusprs schreef:binnen in de auto
Re: prs astra gsi turbo
electrisch/hydrolisch he
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: prs astra gsi turbo
Ok, ben benieuwd hoe dat systeem eruit zietprs schreef:electrisch/hydrolisch he
Re: prs astra gsi turbo
moet je even neuzen bij een corsa c/astra g/zafira. die hebben dat standaard al
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: prs astra gsi turbo
Ga ik doen, weer wat extra ruimte onder de motorkapprs schreef:moet je even neuzen bij een corsa c/astra g/zafira. die hebben dat standaard al
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: prs astra gsi turbo
Scheelt als ik het zo zie wel een hoop leidingwerk, ben benieuwd hoe je dit gaat inbouwen.
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: prs astra gsi turbo
Barry, heb jij een chip op maat of een turbo-controller
Re: prs astra gsi turbo
ik ben pas overgestapt van een eds fase 2 chip naar een eds fase 3 met dampfrad. dus een voorgeschreven chip met turbo controler. de dampfrad is een 5 standen schakelaar waar je je turbodruk mee kan regelen(die stuurt de amal valve aan). stand 1 is een turbo druk van 0,3 bar zonder overdruk. stand 5 is 1,15 bar en 1,5 bar overdruk.
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: prs astra gsi turbo
Wil je hier een keer een foto van maken?prs schreef:ik ben pas overgestapt van een eds fase 2 chip naar een eds fase 3 met dampfrad. dus een voorgeschreven chip met turbo controler. de dampfrad is een 5 standen schakelaar waar je je turbodruk mee kan regelen(die stuurt de amal valve aan). stand 1 is een turbo druk van 0,3 bar zonder overdruk. stand 5 is 1,15 bar en 1,5 bar overdruk.
Re: prs astra gsi turbo
van die schakelaar bedoel je?
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: prs astra gsi turbo
Heb er al één gevonden:prs schreef:van die schakelaar bedoel je?
waar heb jij hem geplaatst
Re: prs astra gsi turbo
http://www.c20let-forum.com/printview.p ... 9c68ef85b9
hier staat een foto van de dampfrad. ik heb hem nog niet echt bevestigd, ding lag gewoon in het dashbordkastje aangezien ik hem gewoon altijd op stand 5 heb staan
hier staat een foto van de dampfrad. ik heb hem nog niet echt bevestigd, ding lag gewoon in het dashbordkastje aangezien ik hem gewoon altijd op stand 5 heb staan
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: prs astra gsi turbo
Is het eigenlijk jou dagelijkse auto of alleen bij goed weer?prs schreef:http://www.c20let-forum.com/printview.p ... 9c68ef85b9
hier staat een foto van de dampfrad. ik heb hem nog niet echt bevestigd, ding lag gewoon in het dashbordkastje aangezien ik hem gewoon altijd op stand 5 heb staan
Re: prs astra gsi turbo
The Undertaker schreef:Is het eigenlijk jou dagelijkse auto of alleen bij goed weer?prs schreef:http://www.c20let-forum.com/printview.p ... 9c68ef85b9
hier staat een foto van de dampfrad. ik heb hem nog niet echt bevestigd, ding lag gewoon in het dashbordkastje aangezien ik hem gewoon altijd op stand 5 heb staan
het is(helaas) mijn dagelijkse auto. ik heb wel een bus van de zaak, maar daar mag ik niet prive mee rijden . sinds de ombouw vorig jaar een goede 13000 km weggetikt .
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: prs astra gsi turbo
Dan is het toch niet helaas
Ik ben iedere dag dat ik in mijn GSI rijd blij
Ik ben iedere dag dat ik in mijn GSI rijd blij
Re: prs astra gsi turbo
als je er iedere dag in rijd, dan word je het zo gewoon he . en de wagen word er meestal ook niet echt netter op als je er dagelijks mee rijd
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: prs astra gsi turbo
Je auto netjes houden dat moet je zelf doen, of je er nu veel of weinig in rijdprs schreef:als je er iedere dag in rijd, dan word je het zo gewoon he . en de wagen word er meestal ook niet echt netter op als je er dagelijks mee rijd
Verder zit ik dagelijks met druk verkeer, als de weg dan even leeg is is hem doortrappen wel weer lekker
- chris1508
- forum-gebruiker
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 16 okt 2008 21:46
- Auto('s): astra gsi 3.0 v6, ford focus 1.6 ecoboost
Re: prs astra gsi turbo
prs bedoelt denk ik eerder dat hij het zonde vind om in zown auto alle dagen te rijden.
je slijt de auto kwa onderdelen, lak, bekleding, etc. terwijl je hier gewoon alleen in wil rijden met mooie weer.
maar aan de andere kant kan ik undertaker ook goed begrijpen. vind het ook heerlijk om er zo elke dag in te rijden.
ook al heb ik maar een 1.8 het los komen van het vermogen is altijd iets leuks
maar buiten dat. prs respect voor het project
had het je graag na gedaan
je slijt de auto kwa onderdelen, lak, bekleding, etc. terwijl je hier gewoon alleen in wil rijden met mooie weer.
maar aan de andere kant kan ik undertaker ook goed begrijpen. vind het ook heerlijk om er zo elke dag in te rijden.
ook al heb ik maar een 1.8 het los komen van het vermogen is altijd iets leuks
maar buiten dat. prs respect voor het project
had het je graag na gedaan
GSI 2.5 24v
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: prs astra gsi turbo
Begrijp Barry ook wel. Het is een beetje dubbel, aan de ene kant geef je een hoop geld uit aan je dagelijkse GSI om hem naar je zin te maken en vervolgens koop je er een andere dagelijkse bij zodat je je investering netjes houd.
Ik zal dagelijks met mijn GSI blijven rijden, ook als zij er straks uitziet zoals ik haar in mijn hoofd heb. Maar goed tegen die tijd is de koets in een zuurbad geweest, volledig gegalvaniseerd (dompelbad) en gecoat in een dompelbad. Een hoop geld en daarom langer termijn, eerst een ander huis met garage
De steenslag is niet zo'n probleem, daar heb je autospuiters voor, voor de bekleding de autobekleder. Wat onderhoud betreft ben ik handig zat en leer dankzij het forum dagelijks dingen erbij.
Ik zal dagelijks met mijn GSI blijven rijden, ook als zij er straks uitziet zoals ik haar in mijn hoofd heb. Maar goed tegen die tijd is de koets in een zuurbad geweest, volledig gegalvaniseerd (dompelbad) en gecoat in een dompelbad. Een hoop geld en daarom langer termijn, eerst een ander huis met garage
De steenslag is niet zo'n probleem, daar heb je autospuiters voor, voor de bekleding de autobekleder. Wat onderhoud betreft ben ik handig zat en leer dankzij het forum dagelijks dingen erbij.
Re: prs astra gsi turbo
vergeet niet dat een turbo/v6 rijden/onderhouden, een heel stukje duurder is als met een c18/c20xe.. dat maakt het af en toe ook wel is minder leuk
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: prs astra gsi turbo
Klopt, maar een ombouw is een bewuste keuze, net als het kopen van een GSI (je kan ook een 1600 nemen). Een turbo/V6 rijden zal duurder zijn in onderhoud, als je handig bent dan kan je al heel veel zelf waardoor je kosten uitspaart. Door minder met je V6/turbo te rijden spaar je de kosten niet uit maar smeer je ze uit over een langere tijdsperiode.prs schreef:vergeet niet dat een turbo/v6 rijden/onderhouden, een heel stukje duurder is als met een c18/c20xe.. dat maakt het af en toe ook wel is minder leuk
Daar staat tegen over dat je dagelijkse auto ook moet onder houden en je hebt 2x wegenbelasting, 2x verzekering en 2x de onderhoudskosten, ik vraag me af of je dan echt veel goedkoper uit bent op langere termijn
Verder is het natuurlijk een persoonlijke keuze, en ik heb ook een mooi weer auto. Twee mooi weer auto's wordt voor mij iets te veel van het goede en heb er geen ruimte voor.
Verder blijft een GSI en een turbo/v6 ombouw is gewoon über cool