Nieuwe daily

Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
prs
forum-gebruiker
Berichten: 809
Lid geworden op: 30 nov 2008 18:50

Re: Undertaker's projecten

Bericht door prs »

nadeel van die oem carterplaten is dat je subframe ervan gaat roesten. ik heb ok zo'n plaat liggen, moet hem alleen nog even terug monteren.
Gebruikersavatar
IMpYGSI
forum-gebruiker
Berichten: 209
Lid geworden op: 31 aug 2007 17:23
Auto('s): Astra GSI
Locatie: Maastricht

Re: Undertaker's projecten

Bericht door IMpYGSI »

Dat lijkt me sterk? Of de plaat moet al te los tegen je subframe hangen en de verf van je subframe af slijten...
Zo een soort beschermplaat is ook nog niet zo moeilijk om zelf te maken... is ook maar de vraag of je deze wilt? Bij mijne raak ik eerder de bumper als het uitlaat spruitstuk... laat staan het carter. En al zou ik dit kapot rijde:( genoeg 2e hands te vinden... en spruitstuk is op te lassen eventueel.

Groeten Twan
Astra F GSI 2.0 16V 1993 C20XE *Rieger grill *Sebring uitlaatje *Middendemper, kat vervanger *Bi Xenon 8000K *K&N Open Lucht filter *HiJion 16" 205 45 r16 velgen *Koni geel met Kw veren verlaagd 30mm

Audio Klaar:D
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Undertaker's projecten

Bericht door The Undertaker »

prs schreef:nadeel van die oem carterplaten is dat je subframe ervan gaat roesten. ik heb ok zo'n plaat liggen, moet hem alleen nog even terug monteren.
Heb je hier foto's van zowel in los als gebouwd?
IMpYGSI schreef:Dat lijkt me sterk? Of de plaat moet al te los tegen je subframe hangen en de verf van je subframe af slijten...
Zo een soort beschermplaat is ook nog niet zo moeilijk om zelf te maken... is ook maar de vraag of je deze wilt? Bij mijne raak ik eerder de bumper als het uitlaat spruitstuk... laat staan het carter. En al zou ik dit kapot rijde:( genoeg 2e hands te vinden... en spruitstuk is op te lassen eventueel.

Groeten Twan
Met het oog op een RVS uitlaatsysteem in de toekomst vind ik het niet eens zo gek om te doen.

Edit foto's gevonden op internet:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter_89
forum-gebruiker
Berichten: 1577
Lid geworden op: 17 dec 2006 01:11
Locatie: Twente

Re: Undertaker's projecten

Bericht door Peter_89 »

Gewoon 5mm dikke alu plaat pakken. En x bij een rally auto kijken hoe dat zit.
Zwei Liter Kraft ja
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Undertaker's projecten

Bericht door The Undertaker »

Peter_89 schreef:Gewoon 5mm dikke alu plaat pakken. En x bij een rally auto kijken hoe dat zit.
De andere waar ik naar zit te kijken is van 2mm dik staal of aluminium. Vind de OEM oplossing ook wel wat, genoeg ventilatie en OEM. Wil er in de toekomst uiteindelijk een V6 in hebben.
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7833
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: Undertaker's projecten

Bericht door pascal1109 »

Op mijn ex C20XE zat zo'n originele plaat, maar die wil ik er dus echt niet weer onder hebben! Wel iets, maar niet zo'n ding. Dan maar geen OEM.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Undertaker's projecten

Bericht door The Undertaker »

pascal1109 schreef:Op mijn ex C20XE zat zo'n originele plaat, maar die wil ik er dus echt niet weer onder hebben! Wel iets, maar niet zo'n ding. Dan maar geen OEM.
En waarom?

Zit ook hier naar te kijken: (voorbeeld is een Audi A4)

Komen hier vandaan

Afbeelding
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7833
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: Undertaker's projecten

Bericht door pascal1109 »

The Undertaker schreef:En waarom?
Die astra was helemaal standaard, ook niet verlaagd, maar dat ding raakte toch wel met enige regelmaat de grond. Is voor een groot deel van kunststof en daar zitten dus binnen de kortste keren schaafgaten in. Bleef daarom allemaal water in staan, wat natuurlijk niet echt ten goede komt aan de metalen delen daar.
Voor mij liever niet de OEM plaat, wel iets, maar wat dat moet ik nog is aankijken / uitzoeken.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
KevTech
forum-gebruiker
Berichten: 432
Lid geworden op: 21 okt 2008 20:41
Auto('s): Astra GSi (C20XE M2.8)
Locatie: Middelburg

Re: Undertaker's projecten

Bericht door KevTech »

Astra G's en Zafira A's met een dieselmotor en dus ook carterplaat, rotten de subframes ook allemaal van...
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Undertaker's projecten

Bericht door The Undertaker »

KevTech schreef:Astra G's en Zafira A's met een dieselmotor en dus ook carterplaat, rotten de subframes ook allemaal van...
Is dat omdat het (regen) niet weg kan en het er op blijft liggen?
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: Undertaker's projecten

Bericht door Bart(astra) »

The Undertaker schreef:
KevTech schreef:Astra G's en Zafira A's met een dieselmotor en dus ook carterplaat, rotten de subframes ook allemaal van...
Is dat omdat het (regen) niet weg kan en het er op blijft liggen?
De spijker op zijn kop !
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Undertaker's projecten

Bericht door The Undertaker »

Bart(astra) schreef:
The Undertaker schreef:
KevTech schreef:Astra G's en Zafira A's met een dieselmotor en dus ook carterplaat, rotten de subframes ook allemaal van...
Is dat omdat het (regen) niet weg kan en het er op blijft liggen?
De spijker op zijn kop !
Kortom als je het doet neem dan een aluminium :D
Gebruikersavatar
Dennis_dB
forum-gebruiker
Berichten: 225
Lid geworden op: 14 jan 2010 19:50
Locatie: Zaamslag

Re: Undertaker's projecten

Bericht door Dennis_dB »

Dan rot je subframe nog. Ik denk dat afkitten rond het subframe een betere oplossing is :P maar hoe kom je daar bij als het gemonteerd zit? :roll:
Gebruikersavatar
IMpYGSI
forum-gebruiker
Berichten: 209
Lid geworden op: 31 aug 2007 17:23
Auto('s): Astra GSI
Locatie: Maastricht

Re: Undertaker's projecten

Bericht door IMpYGSI »

Afkitten helpt dan ook niet echt lijkt mij. Gaat op de duur ook mis.

Beter is als je dan genoeg sleuven of gaten erin hebt zodat het water er wel weg kan. Ook al krijg je dit waarschijnlijk dan niet 100 procent goed.

Groeten Twan
Astra F GSI 2.0 16V 1993 C20XE *Rieger grill *Sebring uitlaatje *Middendemper, kat vervanger *Bi Xenon 8000K *K&N Open Lucht filter *HiJion 16" 205 45 r16 velgen *Koni geel met Kw veren verlaagd 30mm

Audio Klaar:D
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Undertaker's projecten

Bericht door The Undertaker »

Dennis_dB schreef:Dan rot je subframe nog. Ik denk dat afkitten rond het subframe een betere oplossing is :P maar hoe kom je daar bij als het gemonteerd zit? :roll:
Niet al hij vrij hangt, zeg 5mm onder je subframe en inderdaad met veel gaten en sleuven erin. Zal me er nog een keer in verdiepen.
Gebruikersavatar
IMpYGSI
forum-gebruiker
Berichten: 209
Lid geworden op: 31 aug 2007 17:23
Auto('s): Astra GSI
Locatie: Maastricht

Re: Undertaker's projecten

Bericht door IMpYGSI »

The Undertaker schreef:
Dennis_dB schreef:Dan rot je subframe nog. Ik denk dat afkitten rond het subframe een betere oplossing is :P maar hoe kom je daar bij als het gemonteerd zit? :roll:
Niet al hij vrij hangt, zeg 5mm onder je subframe en inderdaad met veel gaten en sleuven erin. Zal me er nog een keer in verdiepen.
Denk dat je dan aardig laat komt te zitten als je hem ook nog iets verlaagd hebt...
Maargoed ben wel benieuwd opzich... Bij mij was het spruitstuk al half weggesleten op de bekende plaats toen hij nog originele verlaging had.
Laat staan nu met de koni verlaging van 30mm boven op de standaard gsi verlaging. Heb me wel dat stuk van het spruitstuk opgelast en weer netjes rond geschuurd dus voorlopig zal het niet door geschuurd zijn.

Groeten Twan
Astra F GSI 2.0 16V 1993 C20XE *Rieger grill *Sebring uitlaatje *Middendemper, kat vervanger *Bi Xenon 8000K *K&N Open Lucht filter *HiJion 16" 205 45 r16 velgen *Koni geel met Kw veren verlaagd 30mm

Audio Klaar:D
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Undertaker's projecten

Bericht door The Undertaker »

Wordt denk ik toch een OEM, gestraald, gegalvaniseerd en dan gepoedercoat (net zoals het met de draagarmen en subframe zal gaan gebeuren). Op onderstaande foto's ligt deze carterplaat voldoende van het subframe af voor wat ik wil. Verder zitten er voldoende koelingsgaten in, zie de post van mij hierboven.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
IMpYGSI
forum-gebruiker
Berichten: 209
Lid geworden op: 31 aug 2007 17:23
Auto('s): Astra GSI
Locatie: Maastricht

Re: Undertaker's projecten

Bericht door IMpYGSI »

of coaten veel nut heeft weet ik niet... Je gaat GEGARANDEERD de grond wel eens raken dan schaaft je coating ook zo eraf...

groeten Twan
Astra F GSI 2.0 16V 1993 C20XE *Rieger grill *Sebring uitlaatje *Middendemper, kat vervanger *Bi Xenon 8000K *K&N Open Lucht filter *HiJion 16" 205 45 r16 velgen *Koni geel met Kw veren verlaagd 30mm

Audio Klaar:D
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Undertaker's projecten

Bericht door The Undertaker »

IMpYGSI schreef:of coaten veel nut heeft weet ik niet... Je gaat GEGARANDEERD de grond wel eens raken dan schaaft je coating ook zo eraf...

groeten Twan
Weet ik, gaat mij ook meer om de bovenzijde, de onderzijde kan ik altijd bij-spuiten. Misschien ga ik een poging wagen het uit aluminium na te maken, dan roest hij ook niet meer.
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7833
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: Undertaker's projecten

Bericht door pascal1109 »

Is dat ding OEM? Die van mij zag er compleet anders uit.

En zoiets moet je gewoon niet onder je daily drive doen, dat scheelt ook al een hoop. Als je dan met je hippe auto rijd, is het toch mooi weer en heb je geen last van (regen)water :mrgreen:
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Undertaker's projecten

Bericht door The Undertaker »

pascal1109 schreef:Is dat ding OEM? Die van mij zag er compleet anders uit.

En zoiets moet je gewoon niet onder je daily drive doen, dat scheelt ook al een hoop. Als je dan met je hippe auto rijd, is het toch mooi weer en heb je geen last van (regen)water :mrgreen:
Auto blijft mijn daily zodat ik nu al iedere dag kan genieten van mijn GSI regen of niet. De Kadett, die wordt echt voor mooi weer, de GSI blijft de daily voor mij en in de toekomst willen we er nog een Vectra C station bij hebben.
Gebruikersavatar
Theo Gsi
forum-gebruiker
Berichten: 2572
Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
Locatie: Best

Re: Undertaker's projecten

Bericht door Theo Gsi »

Tja ik zou er gewoon 4 bussen van rubber tussen zetten van een cm of 2 lang en dan extra gaten boren dan je geen last van water blijft hangen en dan kan hij ook niet de roest door zetten dankzij je rubberen bussen en die zorgen ook dat hij iets of wat kan bewegen
Die Kraft der Zwei Liter


Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Undertaker's projecten

Bericht door The Undertaker »

Theo Gsi schreef:Tja ik zou er gewoon 4 bussen van rubber tussen zetten van een cm of 2 lang en dan extra gaten boren dan je geen last van water blijft hangen en dan kan hij ook niet de roest door zetten dankzij je rubberen bussen en die zorgen ook dat hij iets of wat kan bewegen
Het is een GSI, geen terreinauto :lol:

Als ik een carterplaat 2cm laat zakken dan kom ik mijn wijk niet meer uit, en min auto is niet eens zo laag :mrgreen:
Gebruikersavatar
Theo Gsi
forum-gebruiker
Berichten: 2572
Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
Locatie: Best

Re: Undertaker's projecten

Bericht door Theo Gsi »

dan moet je gewoon hele grote revetten hebben van kunststof dat je zeker geen contact kan maken met het subframe
Die Kraft der Zwei Liter


Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Undertaker's projecten

Bericht door The Undertaker »

Theo Gsi schreef:dan moet je gewoon hele grote revetten hebben van kunststof dat je zeker geen contact kan maken met het subframe
De OEM plaat zit maar aan 2 punten aan het subframe vast, zie foto's hierboven. dus 2 rubber ringen en klaar.
Plaats reactie