Hallo, ik ben Jeroen.. (nu echt met foto's ! :-D )

Voorstel en welkomst forum. (Hi, my name is..)
Gebruikersavatar
vizier
forum-gebruiker
Berichten: 1497
Lid geworden op: 13 nov 2006 00:19
Locatie: Twente

Bericht door vizier »

Aangezien de topic starter op dat forum een maat van jeroen is ga ik er van uit dat I omgebouwd is ;)

Wist trouwens niet dat het origineel ook geleverd is
Life is a Game -> Enjoy :)

Astra GSi 3.2V6

VFR 800fi (800ccV4)
Jerremy
forum-gebruiker
Berichten: 524
Lid geworden op: 18 aug 2006 19:26

Bericht door Jerremy »

Diem, Bassion, C18XE & Delax80 dank jullie allen !!

Oenatje; Om eerlijk te zijn weet ik dat eigenlijk niet. De C25XE zit er niet meer in nu. Met de C25XE reed ik icm lichtvliegwiel en F28 (zonder sper).
Vooral veel en makkelijk wielspin. Daar verlies je mee natuurlijk. En met een F28 heb je een schakelmoment voor de 100km/h van 2 --> 3.

Heb nog wel in 't begin het lichte vliegwiel met F28 gehad aan de C25XE, maar een standaard C20XE M2.8 met SFI vervanger bleef ik wel voor, liep niet gigantisch uit, maar boven de 130 km/h wel.. Een C20XE is gewoon snel, (maar dat hoef ik niemand hier te vertellen denk :D ) alleen op hogere snelheden heeft een V6 zeker voordelen..

Zelfde als de Corsa B GSI 1600 van een maatje van me. Mantzel box erop, dat ding gaat echt loeiend af (weegt natuurlijk ook niet veel zo'n auto). tot de 80+ km/h blijft die Corsa aan me bumper hangen.. (Welliswaar met de 3200 nu, of ik doe iets niet goed.. haha, maar boeit me niet zoveel.. Ben zelf niet zo'n trapper, en heb niet echt de drang iedereen er nou gelijk eruit te rijden, of elke auto die links bij stoplicht staat direct als opponent te zien.. vindt het wel best, ik geniet gewoon van me Astra met gewoon rustig cruisen, het geluid, etc... Hoop er lang plezier van te hebben, en wil het graag allemaal zo lang mogelijk heel houden, des te langer plezier heb ik ervan...)

Moet nog wel uitlaat wat aanpassen en evt. progammering ECU nog ietsjes aan laten passen.

Heb nu een F25 + std. vliegwiel (ook zonder sper). Stuk minder en makkelijk wielspin, en in ze 2e haal je 115 km/h nu. 3e is ook stuk langer.
Sindsdien eigenlijk niet geprobeerd.. Denk zelf dat je op sommige vlakken met een F28 meer voordeel hebt. als het om sprint kracht gaat.
Echter een 3200 heeft (veel) toeren eigenlijk niet nodig, omdat de trekkracht behoorlijk 'breed' zit en 'n opgegeven moment (hoog in toeren) er eigenlijk niet meer is..

Een BMW X5 4.4i kwam me overigens ook niet voorbij en geraakte alleen maar verder achterop.. :D Maar ja, weet eigenlijk ook niet of die nou echt snel zijn of niet.. Zwaar zijn ze wel. Hoe dan ook, de bestuurder van die BMW had het zichtbaar niet naar ze zin.. :?

RedBill / Christiaan,

Variabele interval is destijds alleen in de Omega B geleverd (sommige modellen standaard, niet altijd).
Je hebt de hendel van een Omega Station nodig (indien je Astra BC heeft, dus ook een met BC bediening). Dat is dan gelijk de duurste hendel, die alle functie's heeft :mrgreen: (A. wisser + BC, tenzij je natuurlijk een Astra F 4 deurs/sedan hebt, dan heb je geen A.W.)
En het relais..

Orgineel heeft dit trouwens op een Astra F nooit gezeten.
RebBill, je MOET een Omega B hendel gebruiken, en het relais. Dit relais regelt de interval (timer) en met het draaiwielletje op de hendel regel je de tussenpauze's. Helaas weet ik zelf niet hoe het precies met de bedrading zit, want ik heb het zelf niet gemonteerd (alleen zelf de onderdelen bij de dealer gehaald) omdat ik niet zo'n ernom 'electro-techniesch-wonder' ben namelijk. Weet wel dat het bij een Astra F o.a. relatief gezien makkelijk inbouwen is. Bij me Vectra is het destijds ook gedaan, maar die heeft een Multi-timer (waar R.W. ook op zitten) dus daar moest helemaal omheen gelegd worden. De Astra F heeft geen multi timer (gelukkig).

Christiaan, klopt idd. Willem (& Carlo) hebben ingebouwd destijds ! :D
Want ja, ben zelf niet zo heel erg thuis in (auto) electro.
Weet wel wat, maar dergelijk niet standaard zaken inbouwen gaat me te ver. Gelukkig ben ik dan ook weer niet zo'n leek dat als ik alleen al naar een stop in de stoppenkast kijk deze gelijk doorslaat.. :mrgreen:

groetjes,
Jeroen.
Gebruikersavatar
Tim82
forum-gebruiker
Berichten: 1151
Lid geworden op: 16 aug 2008 13:08
Locatie: Beverwijk

Bericht door Tim82 »

Welkom! Leuke postings 8)
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

Hey welkom hier.

Had een paar maanden terug je verhaal gelezen op de opel site.

Leuk dat je je nu ook hier hebt voorgesteld.

Weer een v6 bij de club !
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Plaats reactie