infinity II (update: schade pag.8)

Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Als het in de kleur zit moet ie daarna weer blank bijspuiten..

Risico van zijn vak, de andere optie is slechte reklame, en dat wil hij vast niet... jij bent er tenslotte ook via mond tot mond reklame gekomen :wink:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
MHDS
forum-gebruiker
Berichten: 129
Lid geworden op: 30 mei 2006 23:17
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door MHDS »

we zullen zien.. ik ga zowiezo nog even langs van Gemert in Papendrecht, das ook 'n schadeherstel bedrijf die wat ik begrepen heb 5 sterren van de bovag gekregen heb.. als die maar iets op papier willen zetten heb ik dat ook achter de hand mocht hij moeilijk willen doen :wink:
Groeten, Jens
Gebruikersavatar
MHDS
forum-gebruiker
Berichten: 129
Lid geworden op: 30 mei 2006 23:17
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door MHDS »

vandaag langs spuiter geweest.. in 't kort:
zijn verklaring waardoor de lak niet zo hard glimt als dat ie zou moeten:
ik heb de orginele laklag opgeschuurd, maar niet weggeschuurd, in 5 stappen geschuurd (van grof naar fijn) en vervolgens -zijn- grondlok overheen gespoten, deze met waterproof 800 opgeschuurd.. dit was volgens hem allemaal goed, maar!!...
ik had volgens meneer beter kunnen opschuren tot de orginele grondlaag.. dus de orginele laklaag compleet verwijderen.. omdat ik dit niet gedaan heb is er lucht blijven hangen in de orginele laklaag en nu gaat de grondlak die ik gespoten heb en de (rode) lak die hij gespoten heb inzakken of is ingezakt...

Heb Jaap gebeld (vriend van me waar die ook heeft gestaan en al 20 jaar schade herstel doet) & heb van Gemert gebeld in Papendrecht.. zeggen allebei gelul van 't eerste uur.
Van Gemert zegt: inzakken van je lak bestaat, maar dat is dan op 'n plek waar je geplamuurd hebt en dat dan niet helemaal glad was, in die groefjes zakt de lak dan in.. ik vervolgens gevraagd: Kan dit ook op delen wat niet geplamuurd is en alleen trapsgewijs geschuurd is?
Antwoord: Nee..

kHeb nog paar iedeeëtjes in gedachte, maar dat horen jullie t.z.t.
Feit blijft dat ik er 'n focking 16 maanden mee bezig ben geweest en ik niet "even" de gelegenheid heb nog 'n x 'tzelfde bedrag ophoesten..

Graag jullie mening / advies.
Groeten, Jens
Gebruikersavatar
erik
forum-gebruiker
Berichten: 40
Lid geworden op: 21 mar 2003 07:28

Bericht door erik »

dit is echt zwaar genaaid, maar ik denk dat je weinig kan doen omdat je geen bewijs hebt.
auto ziet er wel echt super uit op de foto's.
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Aftoppen en in de blanke lak ermee.
Andere optie, opnieuw in de rooie basislak.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
MHDS
forum-gebruiker
Berichten: 129
Lid geworden op: 30 mei 2006 23:17
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door MHDS »

erik schreef:dit is echt zwaar genaaid, maar ik denk dat je weinig kan doen omdat je geen bewijs hebt.
auto ziet er wel echt super uit op de foto's.
auto ziet er op zich niet slecht uit begrijp me goed, alleen ik ben gewoon 'n kritische lul wat dat betreft en vind gewoon dat je waar voor je geld hoort te krijgen...

p.s. over de in totaal 10 zakkers zei die: ja en? ken gebeuren... :?
Groeten, Jens
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Dát was dus het moment geweest dattie moest gaan rennen :evil:

Wát nou, ken gebeuren.... :x
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
gsipiloot
forum-gebruiker
Berichten: 1630
Lid geworden op: 20 dec 2006 23:27
Locatie: geffen

Bericht door gsipiloot »

zo das een zure appel zeg!

maar vaak kom je verder met gewoon praten als met dreigen of wat dan ook......

k zou toch proberen of die kerel zn fouten wil oplossen zo niet tja dan moeten we toch echt met zn allen langs gaan en heel die tent afbreken!!

maar ik vindt ook dat als je je auto laat spuiten maakt nie uit wat voor een prijs je afspreekt dat t goed moet gebeuren!! anders kun je t net zo goed niet doen!

ik ben timmerman en als ik een deur moet afhangen en hij hangt niet netjes kan ik ook nie zeggen van tja is jammer dan moet ik ook gewoon mn fout oplossen! en dat hoort naar mijn menig bij iedereen zo te werken

succes met t oplossen van dit geouwehoer
Gebruikersavatar
erik
forum-gebruiker
Berichten: 40
Lid geworden op: 21 mar 2003 07:28

Bericht door erik »

jah das helemaal waar, maar helaas gebeurt dat niet altijd.
merk het wel met het schilderen van huizen. als je toch ziet wat voor werk de vorige schilders achterlaten.
kijk als je goed werk levert zal dat alleen maar in je voordeel werken, positieve mond tot mond reclame is wel zo belangrijk
Gebruikersavatar
vd_wel
forum-gebruiker
Berichten: 211
Lid geworden op: 05 jan 2007 14:56
Locatie: de lier

Bericht door vd_wel »

o das ook wel een soort van kut, wat een vent zeg, als jij hem niet goed opschuurt heb dat niks te maken want je spuit der een nieuwe grondlaag overheen en die is d8 ik gewoon blanco van kleur.
want ik heb me kreidlers zelf ook gespoten en die hadden nerges last van, terwijl ik over de originele geschuurde laag had gespoten.
of hij is niet goed ontvet ofzo.

maarjah iig mooi kut, en weet je al wat je verder gaat doen?
Astra F GSi 2.0 16v.
al zijn ze nog zo snel een 16 klepper achterhaalt m wel.
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

Ik denk dat je vooral even rond moet bellen met mensen die er echt sjoege van hebben.
Experts dus, wat jij zegt, de schadejongens. Als je die in je vakkring hebt.
Probeer in te winnen wat er fout is gegaan, zorg dat je veel info hebt.

Vervolgens als jij meer weet dan hem al, zakkers horen NIET.
Probleem is wel, is het zwart, heb je weer feitelijk geen poot om op te staan.
Magoed, das uiterste.

Nu wat we er van kunnen maken.

Nadat je echt alle info hebt ingewonnen bij ECHTE experts, dus niet op ik heb mijn brommertje gespoten (no offense !!!! serieus), maar vraag info na bij bv schadebedrijven (rij gewoon even langs, doe aardig). Laat zien. Of mail ze gerust, die denken handel, doe gewoon heel normaal en jezelf, desnoods breng je het mooi, hoeft nooit te liegen, 'auto is gespoten bij gerenomeerd bedrijf, * verhaal hierboven * ben niet tevreden, kunnen jullie vanuit jullie expertise zeggen of dat kan ?'

Die antwoorden geheid zoiets van 'nee, de fout is dit'. Langsgaan is altijd beter. Omdat je dan persoonlijk bent.

Erna ga je terug, je enige optie is sowieso nu met de spuiter op te lossen, dus scheld hem niet meteen verrot of dat 'moeten we langskomen'. Werkt niet.

Zet er wel druk op 'deze auto staat op allerlei fora, dit is geen goede reclame lijkt me wel zo', of 'dit kan echt niet, hoe lossen we dit nu samen op ?'.

Was het echt een schadetoko was het andere zaak, dan zei je simpelweg, NIET TEVREDEN, en mochten ze het overdoen. Magoed, doe even stap terug, win overal info in, post ook even foto's van bv je druipers, of waar je verder niet tevreden mee bent. Kijken we even mee.
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

En je hebt alles al betaald ?
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
MHDS
forum-gebruiker
Berichten: 129
Lid geworden op: 30 mei 2006 23:17
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door MHDS »

Rallyastra schreef:En je hebt alles al betaald ?
yep... lak werd iets later wat minder..


maar ben ondertussen even hier en daar langsgeweest.. waar 't op neerkomt:
-'t is zonder bon gedaan, dus zowiezo welles nietes verhaal..
-mocht iemand er bij hem naar vragen of hem vertellen dat dit verhaal de ronde doet, is 't voor hem heel simpel: "ik heb alleen gespoten en verders niets. ik heb de ondergrond niet bewerkt..." (mijn naam is haas-principe)

Leuke ervan is dat ik Michel (vriend van me die meegeweest is gister) aan de bel had, viel ons beide achteraf (en dus te laat) op dat volgens hem in eerst instantie 't plamuur de schuldige was, maar dat kon niet want niet héééél de auto is geplamuurd.. toen de eerste grondlak die ik er 'n klein jaar geleden op gespoten had, maar dat kon ook niet want die heb ik er grotendeels afgeschuurd en uiteindelijk was 't dus te wijten aan de orginele laklaag...
Achteraf ook gelul, want de motorkap is nieuw, ondergrond zwart, eveneens als beide voorspatborden, dus wat is wel de oorzaak...?
Zoiets noem je zoeken tot je iets heb wat je de schuld kan geven mensen!

maar goed.. zakkers worden er volgende week (door de spuiter) uitgeschuurd (ben ik 'm weer 2 dagen kwijt :? ), dan alles goed schoonmaken (ook ramen rubbers e.d.), over 3 weken goed in de was zetten en dan zal ik is high resolution pics neerzetten :wink:
Groeten, Jens
Gebruikersavatar
MHDS
forum-gebruiker
Berichten: 129
Lid geworden op: 30 mei 2006 23:17
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door MHDS »

leuke (nou ja leuk...) was wel, kwam bij de verschillende schadeherstelbedrijven en zonder namen of plaatsen te noemen raadde ze me spuiter in 1 keer goed..
toch apart.. wat ik dan niet begrijp, hoe kan die man in de regio rijnmond zo'n hoge / goede naam hebben?

wat ik overigens vergeet te schrijven net hierboven is dat zowiezo de schuld van de orginele lak gelul is..
1 schadeherstelman zei letterlijk: "Als dat zo is, dat word voor mij dan fijn werken, als ik elke auto die ik overspuit tot 't staal moet kaalmaken" :lol:

ook nog 'n mooie quote van meneer de spuiter op 't feit dat me spatbordverbreders doorschijnen:
"Dan zal je te veel verharder in de afwerkplamuur hebben gadaan."
Ik: " 't Is afwerkplamuur, daar zit geen verharder doorheen.."
Hij: "oh... nou dan zal 't wel reageren op de grondlak.."
:? tuurlijk.. blijven dromen.. :lol:
Groeten, Jens
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Tja, zoals ik al zei, geen recht van spreken, ookal heb je betaald.
Het is nu touwtrekken, en vooral omdat je zelf hebt voorbewerkt, is het toch weinig aan te doen.
Je kunt het beste sam-sam optie gooien, en dan netjes laten afwerken.
Simpel as that!
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
MHDS
forum-gebruiker
Berichten: 129
Lid geworden op: 30 mei 2006 23:17
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door MHDS »

GSi Twente schreef:Tja, zoals ik al zei, geen recht van spreken, ookal heb je betaald.
Het is nu touwtrekken, en vooral omdat je zelf hebt voorbewerkt, is het toch weinig aan te doen.
Je kunt het beste sam-sam optie gooien, en dan netjes laten afwerken.
Simpel as that!
doet ie ook niet aan. Zelf weer helemaal schuren en opnieuw in onderdelen afleveren minus 'n paar tientjes omdat er dan iets minder lak op moet.. nou, phoe phoe..
Groeten, Jens
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Nou is geregeld dan toch ? even de hele auto er heen brengen, zeggen nou ok maak jij hem dan maar goed zoals jij het denk dat het goed is. Vervolgens je auto ophalen zonder af te rekenen, goedkoop is vaak duurkoop. Dingen wat netjes moet worden zou ik nooit zonder bon doen, als ik een motor ombouw zonder bon doe voor de helft van de prijs ga ik echt niet alle service leveren die ik wel zou doen met bon. Natuurlijk moet het wel goed gebeuren of het nou zwart of wil gebeurt en ook al heb je het zwart gedaan vind ik toch dat je je goede naam moet behouden dus als ik een probleem heb met iemand probeer ik altijd wel een passende oplossing te vinden.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
MHDS
forum-gebruiker
Berichten: 129
Lid geworden op: 30 mei 2006 23:17
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door MHDS »

Rallyastra schreef:Nou is geregeld dan toch ? even de hele auto er heen brengen, zeggen nou ok maak jij hem dan maar goed zoals jij het denk dat het goed is. Vervolgens je auto ophalen zonder af te rekenen, goedkoop is vaak duurkoop. Dingen wat netjes moet worden zou ik nooit zonder bon doen, als ik een motor ombouw zonder bon doe voor de helft van de prijs ga ik echt niet alle service leveren die ik wel zou doen met bon. Natuurlijk moet het wel goed gebeuren of het nou zwart of wil gebeurt en ook al heb je het zwart gedaan vind ik toch dat je je goede naam moet behouden dus als ik een probleem heb met iemand probeer ik altijd wel een passende oplossing te vinden.
laatste keer dat ik 'm ging halen stond m'n auto al buiten, echter m'n bumpers lagen binnen met de deur dicht en die kreeg ik pas toen ik betaald had :roll:
goedkoop is vaak duurkoop zeg je? Ik zal je eerlijk zeggen, ik ben naar 'm toegegaan destijds met enkel de vraag: hoeveel kost 't als ik 'm in de grondlak en in delen aanlever.. die prijs die hij noemde heb ik nix op afgedongen en die hebben we ook aangehouden.
Mijn idee hierover: Doe 't goed of doe 't niet..
Groeten, Jens
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9304
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Maar ook dit bewijst weer meer dan eens: Nooit zonder bon laten doen, en altijd BOVAG gecertificeerd bedrijf nemen.

Heb ik ook gedaan. Dat heeft niet opgeleverd dat ik geen problemen heb gehad met de lak, maar alles is wel kostenloos gefixt.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
gsipiloot
forum-gebruiker
Berichten: 1630
Lid geworden op: 20 dec 2006 23:27
Locatie: geffen

Bericht door gsipiloot »

t maakt niks uit of je t zwart doet of niet lijkt me als t goed gebeurt tenminste waarom zou iemand die t zwart doet minder kwaliteit leveren? dan gooit ie zn naam mooi te grabbel en heeft binnen de kortste keren geen werk meer

en ik zou pas betalen als de auto helemaal in elkaar zit en je hem goed kan bekijken mits je dan tevreden bent
je betaald voor strak werk of t dan zwart of wit is boeit nie t moet gewoon goed zijn en mocht je naderhand wat plekjes ontdekken die wat minder zijn moet ie dat gewoon kosteloos fixen dat is zijn fout! want hij is spuiter

en als de ondergrond nie goed is ziet hij dat ook wel en dan hoort hij dat bij jou te melden zo van 'jongen deze delen zijn nie helemaal zoals t hoort dit moet jij toch even oplossen anders wordt t spuitwerk kut!'

echt diep triest van die gast dat ie jou hobby zo lekker verpest!!
als je prutswerk wilt spreek je dat van te voren wel af hij hoort strak werk te leveren punt uit

(sorry k zit mn eigen op te fokken aan t zielige gedrag van die spuiter van je daar kan ik me zo kwaad over maken!!)

maar t is iig zwaar kut voor je en ik hoop dat je t met hem op kan lossen op een redelijke manier zodat je mooie rooie toch strak is/wordt
Gebruikersavatar
MHDS
forum-gebruiker
Berichten: 129
Lid geworden op: 30 mei 2006 23:17
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door MHDS »

bedankt voor de reactie's mensen..

ik kan er nu nix meer aan doen..
advies van 1 spuiter is om 'm over 3 weken ofzo even flink in de was te zetten en wellicht dat 't dan minder zichtbaar is.
Heb er nu vrede mee (zolang iig die zakkers fatsoelijk weggewerkt worden) , dat ik er nix meer aan kan doen.
1 ding is zeker, hij ziet mij nooit meer!



valt me alleen op dat niemand wil weten wie de spuiter is.. maar dat t.z.t.
Groeten, Jens
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

De 206 waar ik in rij, was na het schadeherstel niet helemaal kloppend met de naden rondom de deur.
Auto gaat er binnenkort heen, voor het afstellen, welke niets ging kosten.
Focwa bedrijf... en op papier.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

Mijne idem. Toen die sealing van de kast, meneer zij 'jij hebt garantie voor het leven'.
Niet tevreden ooit met bumper: auto mocht ik meteen laten staan toen.
Ooit na de klappert, slotplaat ging werken, deur stond na paar weken paar mm naar buiten 'laat maar staan, kom morgen maar ophalen'.

Toen de sealing na 2 jaar ofzo losliet: laat maar staan kost 2 dagen.

Allemaal gratis.

Tuurlijk maakt zwart of wit uit. Schadeherstel Mikkers in dit geval, Focwa bedrijf... en op papier.
Beginprijs is wel anders natuurlijk.
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Tuurlijk willen we wel weten wie die spuiter is maar dat gaan we niet met naam en toenaam op het forum knallen hier, mits het echt een extreem geval is, en de beste man compleet zou weigeren om je tegemoet te komen :wink:

Gewoon eerst proberen om alles in goede orde te regelen, en als je hem wilt afzeiken, hang je hem maar op MP ofzo, dat werkt een stukkie beter ook :wink:
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
MHDS
forum-gebruiker
Berichten: 129
Lid geworden op: 30 mei 2006 23:17
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door MHDS »

Sounddragon schreef:Tuurlijk willen we wel weten wie die spuiter is maar dat gaan we niet met naam en toenaam op het forum knallen hier, mits het echt een extreem geval is, en de beste man compleet zou weigeren om je tegemoet te komen :wink:
hij wil me toch ook niet tegemoet komen? 4x second opinion over die spatborden: te dun gespoten.. wil ik die spatborden goed hebben mag ik zelf gaan schuren en gewoon betalen :? Voor de rest van de wagen 't zelfde: zelf schuren en weer demonteren en dat ik dan (letterlijk) 'n paar tientjes minder betaal is omdat hij meent dat 1 lag genoeg is en dus minder liters lak nodig heeft

Sounddragon schreef: Gewoon eerst proberen om alles in goede orde te regelen, en als je hem wilt afzeiken, hang je hem maar op MP ofzo, dat werkt een stukkie beter ook :wink:
sorry.. kwartje vanlt niet.. MP?
Groeten, Jens
Plaats reactie