raar geluid bij aandrijving

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
r_o__m_e_o
forum-gebruiker
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 dec 2004 23:06
Locatie: Zoetermeer

raar geluid bij aandrijving

Bericht door r_o__m_e_o »

Het geluid word steeds wat erger. Het klinkt als een lager/kogel die kapot is. Je hoort het als je rijd en hoe harder je gaat rijden hoe sneller dat geluid klinkt. Het komt van de rechter voorwiel. En als je naar rechts stuurt is het geluid bijna weg maar als je rechtuit en naar links rijd hoor je het wel erg. Het is niet de wiellager en de remschijf iemand een idee wat dan wel? Een aandrijfas zoiets?
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

homokineetje denk ik.... :(

Waarschijnlijk dus een nieuwe aandrijfas :?
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
r_o__m_e_o
forum-gebruiker
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 dec 2004 23:06
Locatie: Zoetermeer

Bericht door r_o__m_e_o »

En is dat een dure grap ?? :oops:
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Mwah.....best stevig ja, paar honderd € zéker....

Kweenie hoe cheapex de Alfa dealer is :wink:

Misschien is het mogelijk om alleen de homokineet zelf te vervangen...
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
r_o__m_e_o
forum-gebruiker
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 dec 2004 23:06
Locatie: Zoetermeer

Bericht door r_o__m_e_o »

kan ik er nog effe mee rijden of valt dan die hele aandrijfas naar beneden? :twisted:
Gebruikersavatar
Von Stauffenberg
forum-gebruiker
Berichten: 102
Lid geworden op: 06 mar 2005 19:07
Locatie: Tussen verdacht veel Belgen
Contacteer:

Bericht door Von Stauffenberg »

r_o__m_e_o schreef:kan ik er nog effe mee rijden of valt dan die hele aandrijfas naar beneden? :twisted:
Ik heb al ooit eens eentje tot het einde genuttigd.
resultaat: KLAAAAAAAAK 1ste 2de 3de 4de 5de miljaar ik blijf hie verdacht stil staanAfbeelding
T'was mijn kortse.
Gedemonteerd en in gegeven plus ik dacht 150€ en in had een revisie ruil :D
r_o__m_e_o
forum-gebruiker
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 dec 2004 23:06
Locatie: Zoetermeer

Bericht door r_o__m_e_o »

het is maar een 1.4 dus met andere woorden kan die beter naar de sloop dan dat ik dit nog zou gaan laten maken?? Tevens is koppeling aardig versleten. Dus gezien de waarde kan ik er denk ik beter niet al te veel geld meer in gaan steken.
Gebruikersavatar
Von Stauffenberg
forum-gebruiker
Berichten: 102
Lid geworden op: 06 mar 2005 19:07
Locatie: Tussen verdacht veel Belgen
Contacteer:

Bericht door Von Stauffenberg »

r_o__m_e_o schreef:het is maar een 1.4 dus met andere woorden kan die beter naar de sloop dan dat ik dit nog zou gaan laten maken?? Tevens is koppeling aardig versleten. Dus gezien de waarde kan ik er denk ik beter niet al te veel geld meer in gaan steken.
Kan ik je geen ongelijk in geven.
Tenzij het een jonge is zakt een alfa al heel snel onder de waarde van een koppeling,aandrijfas en nog een paar prullen laten vervangen.
Koop een degelijke Opel zou ik zo zeggen.
Kijk wel een beetje uit voor de roeste uitvoeringen :wink:
r_o__m_e_o
forum-gebruiker
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 dec 2004 23:06
Locatie: Zoetermeer

Bericht door r_o__m_e_o »

hehehe ik lees net een topic over de koppelingspedaal. Die van mij staat ook veel te hoog, maar hij slipt niet. Maar ik zie dus dat je dat kan afstellen en dat dat niet hoeft te beteken een versleten koppeling :D. Toch nog wat goeds dus.
Gebruikersavatar
Von Stauffenberg
forum-gebruiker
Berichten: 102
Lid geworden op: 06 mar 2005 19:07
Locatie: Tussen verdacht veel Belgen
Contacteer:

Bericht door Von Stauffenberg »

r_o__m_e_o schreef:hehehe ik lees net een topic over de koppelingspedaal. Die van mij staat ook veel te hoog, maar hij slipt niet. Maar ik zie dus dat je dat kan afstellen en dat dat niet hoeft te beteken een versleten koppeling :D. Toch nog wat goeds dus.
Nee hoor.
Doorslippen,moeilijk schakelen meer zo die dingen.
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

Homokineetje bij Opeltje bv valt wel mee, euro of 150 als je ze beetje lief aankijkt, inclusief montage. Zou je het wel eerder meer in de bocht hebben, juist bij extreme uitslag en twordt steeds erger, of lange trekkende ratel juist bij je gas geven zeg maar gevoel dinges.
r_o__m_e_o
forum-gebruiker
Berichten: 22
Lid geworden op: 07 dec 2004 23:06
Locatie: Zoetermeer

Bericht door r_o__m_e_o »

als je naar links stuurt hoor je het het ergst, dus een relatief snelle bocht. Rechtuit hoor je het ook redelijk. En naar rechts sturend in een bocht hoor je het zo goed als bijna niet meer.
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

Rechter homokineet controleren.
Plaats reactie