Pagina 1 van 5

C20ne trekt niet lekker door nog.

Geplaatst: 21 apr 2007 11:53
door Theo Gsi
Was gisteren aan het rijden en plots alle lampjes aan
ik denk WTF :shock: en toen viel me auto uit.
Dus ik opnieuw starte en alles was weg. Nu merk ik dat me auto tot 2500 toeren lui is, ik heb de verdeelkap enz getjeckt maar nu zag ik dat de verdeelkap niet meer zoveel jovel is. Dus verstadig om die te vervangen, rotor ook? want die zit toch met een inbusboutje vast? wat kan het nogmeer zijn dat hij zo lui is?

Lambda is vervangen door een nieuwe dus dat kan het niet zijn, krijg geen mm lampje.

Geplaatst: 21 apr 2007 11:58
door Sounddragon
Zoals zo vaak al gezegd hier: dingen die niet 100% goed zijn; vervangen, anders zoek je naar méérdere spelden in een hooiberg :wink:

kan ook brandstofpomp relais zijn die de handdoek gooide... even in de gaten houden....

Geplaatst: 22 apr 2007 19:22
door Theo Gsi
Ik heb laatst me stk eraf gehaald, maar ik zie dat deze niet helemaal sluit :shock: maar dat kan er toch niks mee te maken hebben?

Geplaatst: 22 apr 2007 20:40
door Sounddragon
Je wátte ???? :? :roll: :lol:

Geplaatst: 22 apr 2007 23:04
door Theo Gsi
ja je stationair toerental klepje ;) die boven op de motor ligt met die 2 slangen erop aan die naar je inlaat gaan die ook electronische wordt aangestuurd

Geplaatst: 23 apr 2007 08:25
door Marty
LFR is dat.

Niet helemaal sluit? Als hij daar valse lucht trekt is het NIET goed!

Geplaatst: 23 apr 2007 17:30
door Theo Gsi
hmmm ja die sluit niet helemaal :?

Net even de ontsteking vervangen
verdeelkap+ rotor

even een foto en geef uw mening :P


Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: 23 apr 2007 17:38
door GSi Twente
"Redelijk" ingesleten...

Geplaatst: 23 apr 2007 23:29
door Theo Gsi
haha best wel he ;) nee maar ik die LFR sluit niet helemaal goed, zou dit kunnen dat hij valse lucht trekt waar door hij beroerde kan lopen? zo ja wat kan ik er aan doen om dat ding op te lappen? OF is er niks aan te doen en een andere score?

Geplaatst: 28 apr 2007 10:24
door Sounddragon
Die LFR móet een klein beetje openstaan, werkt andersom...hij is altijd open, en als het nodig is, gaat ie een beetje dicht :wink:

Zolang het kleppie/rolletje loszit en beweegt, en als ie reageert als je er 12 volt opzet, issie gewoon goed... of je moet heeeeeel erge slijtage kunnen zien ofzo... :wink:

Staan inmiddels al weer meerdere topics over in dit deel van het forum, lees die maar even.. het probleem is vaak hetzelfde, en de oplossing ook :)

Het valt me op, dat zodra er weer een LFR topic geopend wordt door iemand, dat meteen iedereen weer leeuwen en beren ziet en als een gek die dingen eruit gaat trekken :lol:

Zorgt dat het ding schoon is, en kan bewegen, dan issie gewoon goed :D

Geplaatst: 28 apr 2007 10:29
door Theo Gsi
hij is schoon, ik kon hem met me vinger beetje open en dicht doen, dus dat is goed. maar hij is gewoon heel traag naar de 2500 toeren.

heb gedaan:

Nieuwe rotor
nieuwe verdeelkap
schoonmaken van LFR
bougiekabels getjeckt en vonkte allemaal

Geplaatst: 28 apr 2007 13:28
door Sounddragon
Apart... en je hebt geen foutcode/ brandende motronic lampjes ???

Probeer eens om hem te resetten, misschien werkt ie nog met de oude waardes.... even kwartiertje de stroom eraf gooien.... niet geschoten = altijd mis :wink:

Geplaatst: 28 apr 2007 16:21
door Laagvlieger
wat te denken van luchtmassameter?

Geplaatst: 28 apr 2007 16:24
door Sounddragon
Dan krijgt ie toch een lampie ???? Vandaar ook dat ik het vroeg :wink:

Geplaatst: 28 apr 2007 17:00
door Theo Gsi
geen lampjes, ik heb hem laten uitlezen toen kwam eruit dat de lambda kapot was, die is ondertussen vervangen.

miss even resette dan.

Geplaatst: 28 apr 2007 17:11
door Theo Gsi
heb hem eraf gegooit, even kijken wat tie doet.

Geplaatst: 28 apr 2007 18:08
door Theo Gsi
hij is nog steeds traag naar de 2500 toeren.

heb even getjeckt:

luchtmassa meter kabeltje los gemaakt en hij gaf mmlampje aan, dus dat is in orde want hij klikt hem aan en toen was er geen storing meer(wel reset he)

Geplaatst: 28 apr 2007 19:12
door Sounddragon
Losgooien heeft geen reet zin, want dan gaat ie in noodloop, dan kan je de helft van de stekkers van je blok losgooien, en dan loopt ie nog steeds klote :wink:

Geplaatst: 28 apr 2007 19:17
door Theo Gsi
nou ik heb het gedaan om te tjecken of de lmm niet kapot was, maar dat is dus niet.

Geplaatst: 28 apr 2007 19:44
door Sounddragon
Dat weet je niet... je weet nu alleen dat het lampie aangaat als je de stekker eraf trekt :roll: , wat voor waarde het ding aangeeft weet je nog steeds niet, alleen als ie een irreële waarde aangeeft zal normaal gesproken het lampie gaan branden :wink:

Geplaatst: 28 apr 2007 20:01
door Laagvlieger
Dit is niet de manier om onderdelen uit te sluiten.
Je moet de waarde weten. Hoeveel KG/uur.
Weet je dat niet? dan moet je hem wisselen met een goede.

Geplaatst: 28 apr 2007 20:05
door Theo Gsi
hmm ja dat is ook weer zo. heb hem even voor de 3de keer gereset.

Geplaatst: 28 apr 2007 20:08
door Theo Gsi
Ik heb eigk nog een probleem, dat is dat me uitlaat rammelt, nu dacht ik er aan zou het kunnen zijn dat het schotje wat los is voor op onthoud kan zorgen? dus dwarsbomen?

Geplaatst: 28 apr 2007 20:57
door Sounddragon
Hmmm.. komt ie nu mee..., zoek even uit WAT er precies rammelt... als het in de kat is, zou je probleem wel eens erg simpel kunnen zijn... in dempers zijn losse schotjes alleen maar irritant, in je kat daarentegen is een stuk van die zooi die erin los ligt misschien inderdaad een soort obstruktie van de uitlaatgasstroom, dan ben je snel klaar.... :wink:

Wordt wel een prijzige dan... :?

Geplaatst: 29 apr 2007 11:35
door Theo Gsi
gisteren een lichtpuntje ik voelde hem ineens vol trekken, en ik zet hem uit en 5 min later rijd hij weer beroert...