Opgelooooooooooooooooooooooost!!

Van alles en nog wat. (General Bullshit)
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Opgelooooooooooooooooooooooost!!

Bericht door Mad Driver »

:lol:
sorry voor de gekke naam maar check dit.
:shock: IK heb zelf mijn laag toerental probleem opgelost :shock:

:D zat te knutselen daaronder en toen kwam ik die schroevje tegen die de gaspedaal op zn plaats houdt.
:roll: ik dacht als die schroevje het hoeveelheid gas regelt stationair en ik wil wat hogere stationair dus waarom niet die schroef wat opschroeven waardoor die stationair meer lucht en benzine krijgt.
:shock: dus ik dat proberen hoppa
ik rij even geeeen probleem
is opgelost :lol:
dus hebje laag toerental en je wilt het wat omhoog hebben??
dan doeje die schroevje waarje gaspedaal opkomt te zitten wat opschroeven.
:? raar dat de garage opt forum en zelfs marcel dat niet heeft geraden
maar mijn probleem is echt opgelost helemaal gratis nog wel :lol:


kben super blij let maar niet op mij :zak:
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
Baas J.
forum-gebruiker
Berichten: 836
Lid geworden op: 27 sep 2006 16:18
Locatie: Prov. Zeeland

Bericht door Baas J. »

lol dan moet bij mij dat schroefje juist ingedraaid worden ;) denk echter niet dat dat de legitieme manier is :)
Ik maak geen verkeerde beslissingen, alleen soms minder geslaagde.. / nu X20XER 2000 OPC #1171 / ex c18xe 1994.

Vrachtwagens, de natuurlijke verkeersremmers.
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Nou dat schroefje is verzegeld.
Daar MAG je nieteens draaien.
Je stuurapparaat gaat uit van de originele stand. Ijking is zoek nu.
Nu gaat je kenveld te hoog zitten.
KAN zijn dat je er geen last mee krijgt.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

Speciaal een bosje: kleautvieaule !

Afbeelding
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Als je over een tijdje dikke probleme krijgt niet bij ons komen zeuren he :wink:
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

hmm hoop geen problemen mee te krijgen
maar iemand die kan uitlegge wrom ikprobleme kan krijge?
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Hele MSN sessie later :lol:

Compute rkan NIET meer regelen.
Doordat de gasklep open staat ( is soort valse lucht).
Heeft een foutcodekwekerij tot gevolg.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

ja weer wat wijzer thx to marcel
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

OF het schroefje staat nu eindelijk beter onder je pedaal, en heeft een vorige eigenaar dat schroefje ingedraait om hem juist lager stationair te laten lopen

verder had je alles al nagekeken en vervangen dus zolang alles normaal blijft rijden,. prima toch
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

ja maar volgens marcel is die schroefje verzegeld dus het zou eig niet mogen bewegen.
Maar bij mij draaide het best wel maar op gegeven moment brak die af.
Heb nog wel de goedeafstelling dus ik rij zo even paar dagen rond om te kijken of het bevalt en geen problemen geeft.

meer laat ik weten als ik een stukkie gereden heb.

Oh trouwens Roy heb je nog een deurslot voorme?
mijn afstandsbediening begint het te begeven kon vandaag bijna mn auto nie binne :lol:
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Bericht door Roy 2.0 16v »

jaaa deurslot heb ik nog steeds liggen he
maar ik zou nog van de sloop die oliepeil met carterventilatiebuis voor je halen, of is die niet meer nodig nu?
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
JW
forum-gebruiker
Berichten: 568
Lid geworden op: 19 okt 2006 11:18
Locatie: Doetinchem

Bericht door JW »

Welk schroefje bedoel je? aan het einde van de kabel? die aan de LMM zit?

Of echt onder/bij het pedaal in de auto?
C20XE '94
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

jaaa deurslot heb ik nog steeds liggen he
maar ik zou nog van de sloop die oliepeil met carterventilatiebuis voor je halen, of is die niet meer nodig nu?
jawel maar ik heb een beetje haast ineens omdat mn afstandsbediening erg raar doet laatste tijd
mn alarm kreeg ik gister erg moeilijk uitgezet.
Maar denkje dat je binnen nu en een week die buis al binne hebt?
want anders stuurme eerst de slotje en alsje daarna die buisje hebt kunje me die apart sturen.
Kost wel extra mja niet veel aan te doen


Welk schroefje bedoel je? aan het einde van de kabel? die aan de LMM zit?
Ja gewoon onder je kap waar je gasop rust is een kleine schroefje
alsje die beetje draait gaatie stationair harder of zachter lopen.

Moet zeggen heb net 30km naar stage gereden en zowel met koude als warme motor looptie perfect stationair.
maar ik rij nog even zo door om te kijken of ik nog problemen krijg.
Want heb ook geen motorstoringslampie aangehad.
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
Delax80
forum-gebruiker
Berichten: 1268
Lid geworden op: 19 apr 2005 11:03
Locatie: Emmeloord

hnjh

Bericht door Delax80 »

ik weet het niet hoor......maar kan je niet even die rubbere buis en alles (waar je LMM en luchgtfilter opzit) eraf halen. en dan kijken hoe de positie van je gasklep is. misschien stond hij idd gewoon verkeerd en is het opgelost.
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

zoals de gasklep eerst stond was idd gewoon dicht
of mieschien net niet helemaal dicht want hij stond neeet iets scheef.
Maar als je mij vraagt heeft de vorige eigenaar met de schroefje gekloot want nu loopt mn auto als een zonnetje stationair.
en totaal geen storingen... tot dusver, dus alsje mij vraagt is het toppie.
ik rij nog even zo door en laat mijn ervaringen hier weten.

de gsi heeft veel stationaire problemen en hiermee kunnen veel problemen worden opgelost (mits het geen verdere problemen geeft).
maar dat ga ik dus voor ons allen uitzoeken.
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

De gasklep hoort helemaal dicht te staan als je geen gas geeft :wink:
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
Mad Driver
forum-gebruiker
Berichten: 2066
Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
Locatie: Maastricht

Bericht door Mad Driver »

dat weet ik ook
eerlijk gezegd vond ik hem niet helemaal recht als die dicht was
leek net of die nog een beetje scheef stond.
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!

KOK Promoteam:D
Gebruikersavatar
Theo Gsi
forum-gebruiker
Berichten: 2572
Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
Locatie: Best

Bericht door Theo Gsi »

kan het niet zijn dat het gewoon stationaire stel schroef is, alleen voor afstellen van stationair gedeelte?
Die Kraft der Zwei Liter


Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Noopz, vergeet brommertjes, snorfietsje sen carburateurmotoren.

We hebben een MOTORMANAGEMENT systeem.
ALLES wordt geregeld.
Denk erom, als je OOIT een storing hebt, terwijl er met dat schroefje is gerommeld, YOU ARE ON YOUR OWN.
Dealer stuurt je weg. Heb ik ook een keer gedaan bij zo'n mafkees.
Die zei het al van tevoren dattie e rmee gekloot had. Ik ben er dus al nieteens mee begonnen. wegwezen met dat ding. Als ei dat niet gezegd had haddie een week zoekuren kunnen betalen. Betekent dat de auto financieel total los is.

FAQ:
Waar is dat schroefje voor?

Dat schroefje is een gecalibreerde gasklepaanslag.
Als jij het gas helemaal los hebt moet de gasklep in een bepaalde stand staan (meestal helemaal dicht of NET een kleine opening. Maar das af fabriek juist ingesteld). LET OP. de computer gaat bij alle berekeningen uit van DIE stand. Ze zijn ook VERZEGELD met zegellak of een loodje met opelindruk.

Hmm, ik mag e rniet aan draaienm, waar om zittie er dan???

Om productieverschillen op t ekunnen vangen. Het ene onderdeel kan NET even anders zijn dan de andere. Vandaar. Tolerantieverhaal dus.

Hmm shit, wat kunnen de gevolgen zijn???

Motorstoringen en hoog stationair lopen.
Doordat de gaskep continu open staat kan de LFR NIET Smeer regelen. Stel zuurstofrijke lucht, snachts 5 graden vorst. Motor gaat heel hoog stationair lopen. LFR regelt dit normaal bij door de bypass te smoren. Ok, dat doet ie. MAARRRR Hij blijft hard lopen! De smoring wordt teniet gedaan door die mooie fijne opening bij de gasklep! dus stationair 2000 rpm ofzo. PATS direct foutcode op de LFR! Daarbij kun je ook foutcodes krijgen op de gaskleppositiesensor.

Hoe krijg ik het weer goed dan?

Niet, krijg je niet meer goed.
Moet naar de dealer. Dan moet ie aan de TECH op de datalijst weer afgeregeld worden. aangezien het een trage regeling is gaat dit minimaal een dag duren, en die dag bestaat voornamelijk uit rijden en weer bijdraaiien. Meestal wordt het dus gewoon een nieuw gasklephuis.
Das goedkoper.
------------------------------------------------------------------------------------


Laat een ding duidelijk zijn.
Dit is GEEN oplossing. Hiermee wortd het probleem gemaskeerd.
Motor krijgt in het geval van maddriver duidelijk te weinig lucht of brandstof. Los dat op. Dit is geen oplossing.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Theo Gsi
forum-gebruiker
Berichten: 2572
Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
Locatie: Best

Bericht door Theo Gsi »

Ik weet wel dat er op de vw corrado motoren wel een stelschroefje zitop het gasklephuis...
Die Kraft der Zwei Liter


Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Ik heb het over auto's he :wink:
maar ik wee tniet wat voor injectiesysteem daar op zit.
vergeet niet dat Opel zijn tijd ver voorruit was toen. Zo en zo verder dan VW!!!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Theo Gsi
forum-gebruiker
Berichten: 2572
Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
Locatie: Best

Bericht door Theo Gsi »

Laagvlieger schreef: maar ik wee tniet wat voor injectiesysteem daar op zit.
met injectoren :P hahahaha

Nou ik heb bij opel nooit gezien dat ze uit een 1.8 8v 160 pk hebben geperst ;) of 190 bij een 2.9
Die Kraft der Zwei Liter


Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Gebruikersavatar
Theo Gsi
forum-gebruiker
Berichten: 2572
Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
Locatie: Best

Bericht door Theo Gsi »

de meeste rijden op Ke-Motronic.
Die Kraft der Zwei Liter


Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Gebruikersavatar
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1388
Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

Theo Gsi schreef:
Laagvlieger schreef: maar ik wee tniet wat voor injectiesysteem daar op zit.
met injectoren :P hahahaha

Nou ik heb bij opel nooit gezien dat ze uit een 1.8 8v 160 pk hebben geperst ;) of 190 bij een 2.9
VW 190PK @ 2.9 Liter = 65PK/Liter
20XE 150PK@2.0 Liter = 75 PK/Liter

:wink:
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Ke- Jetronic bedoel je.
Das een grotendeels MECHANISCH!!! inspuitsysteem.
Mechanisch = schroefjes ja.

Opel heeft Bosch Motronic of Siemens Simtec.
Das volledig electronisch!

Vermogen zegt niets over geavanceerde technieken.
Bv carburateurmotor en injectiemotor. Kunnen allebei evenveel vermogen halen uit hetzelfde blok.

C25XE: 170 pk/2,5 liter -> 68 pk/l
X30XE: 211 pk/3,0 liter -> 70 pl/l
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Plaats reactie