Pagina 1 van 2

Opgelooooooooooooooooooooooost!!

Geplaatst: 11 apr 2007 18:05
door Mad Driver
:lol:
sorry voor de gekke naam maar check dit.
:shock: IK heb zelf mijn laag toerental probleem opgelost :shock:

:D zat te knutselen daaronder en toen kwam ik die schroevje tegen die de gaspedaal op zn plaats houdt.
:roll: ik dacht als die schroevje het hoeveelheid gas regelt stationair en ik wil wat hogere stationair dus waarom niet die schroef wat opschroeven waardoor die stationair meer lucht en benzine krijgt.
:shock: dus ik dat proberen hoppa
ik rij even geeeen probleem
is opgelost :lol:
dus hebje laag toerental en je wilt het wat omhoog hebben??
dan doeje die schroevje waarje gaspedaal opkomt te zitten wat opschroeven.
:? raar dat de garage opt forum en zelfs marcel dat niet heeft geraden
maar mijn probleem is echt opgelost helemaal gratis nog wel :lol:


kben super blij let maar niet op mij :zak:

Geplaatst: 11 apr 2007 18:49
door Baas J.
lol dan moet bij mij dat schroefje juist ingedraaid worden ;) denk echter niet dat dat de legitieme manier is :)

Geplaatst: 11 apr 2007 18:51
door Laagvlieger
Nou dat schroefje is verzegeld.
Daar MAG je nieteens draaien.
Je stuurapparaat gaat uit van de originele stand. Ijking is zoek nu.
Nu gaat je kenveld te hoog zitten.
KAN zijn dat je er geen last mee krijgt.

Geplaatst: 11 apr 2007 18:55
door pluggie
Speciaal een bosje: kleautvieaule !

Afbeelding

Geplaatst: 11 apr 2007 19:22
door Rallyastra
Als je over een tijdje dikke probleme krijgt niet bij ons komen zeuren he :wink:

Geplaatst: 11 apr 2007 19:37
door Mad Driver
hmm hoop geen problemen mee te krijgen
maar iemand die kan uitlegge wrom ikprobleme kan krijge?

Geplaatst: 11 apr 2007 20:18
door Laagvlieger
Hele MSN sessie later :lol:

Compute rkan NIET meer regelen.
Doordat de gasklep open staat ( is soort valse lucht).
Heeft een foutcodekwekerij tot gevolg.

Geplaatst: 11 apr 2007 20:28
door Mad Driver
ja weer wat wijzer thx to marcel

Geplaatst: 11 apr 2007 21:55
door Roy 2.0 16v
OF het schroefje staat nu eindelijk beter onder je pedaal, en heeft een vorige eigenaar dat schroefje ingedraait om hem juist lager stationair te laten lopen

verder had je alles al nagekeken en vervangen dus zolang alles normaal blijft rijden,. prima toch

Geplaatst: 11 apr 2007 22:15
door Mad Driver
ja maar volgens marcel is die schroefje verzegeld dus het zou eig niet mogen bewegen.
Maar bij mij draaide het best wel maar op gegeven moment brak die af.
Heb nog wel de goedeafstelling dus ik rij zo even paar dagen rond om te kijken of het bevalt en geen problemen geeft.

meer laat ik weten als ik een stukkie gereden heb.

Oh trouwens Roy heb je nog een deurslot voorme?
mijn afstandsbediening begint het te begeven kon vandaag bijna mn auto nie binne :lol:

Geplaatst: 12 apr 2007 08:38
door Roy 2.0 16v
jaaa deurslot heb ik nog steeds liggen he
maar ik zou nog van de sloop die oliepeil met carterventilatiebuis voor je halen, of is die niet meer nodig nu?

Geplaatst: 12 apr 2007 09:06
door JW
Welk schroefje bedoel je? aan het einde van de kabel? die aan de LMM zit?

Of echt onder/bij het pedaal in de auto?

Geplaatst: 12 apr 2007 09:50
door Mad Driver
jaaa deurslot heb ik nog steeds liggen he
maar ik zou nog van de sloop die oliepeil met carterventilatiebuis voor je halen, of is die niet meer nodig nu?
jawel maar ik heb een beetje haast ineens omdat mn afstandsbediening erg raar doet laatste tijd
mn alarm kreeg ik gister erg moeilijk uitgezet.
Maar denkje dat je binnen nu en een week die buis al binne hebt?
want anders stuurme eerst de slotje en alsje daarna die buisje hebt kunje me die apart sturen.
Kost wel extra mja niet veel aan te doen


Welk schroefje bedoel je? aan het einde van de kabel? die aan de LMM zit?
Ja gewoon onder je kap waar je gasop rust is een kleine schroefje
alsje die beetje draait gaatie stationair harder of zachter lopen.

Moet zeggen heb net 30km naar stage gereden en zowel met koude als warme motor looptie perfect stationair.
maar ik rij nog even zo door om te kijken of ik nog problemen krijg.
Want heb ook geen motorstoringslampie aangehad.

hnjh

Geplaatst: 12 apr 2007 09:56
door Delax80
ik weet het niet hoor......maar kan je niet even die rubbere buis en alles (waar je LMM en luchgtfilter opzit) eraf halen. en dan kijken hoe de positie van je gasklep is. misschien stond hij idd gewoon verkeerd en is het opgelost.

Geplaatst: 12 apr 2007 11:02
door Mad Driver
zoals de gasklep eerst stond was idd gewoon dicht
of mieschien net niet helemaal dicht want hij stond neeet iets scheef.
Maar als je mij vraagt heeft de vorige eigenaar met de schroefje gekloot want nu loopt mn auto als een zonnetje stationair.
en totaal geen storingen... tot dusver, dus alsje mij vraagt is het toppie.
ik rij nog even zo door en laat mijn ervaringen hier weten.

de gsi heeft veel stationaire problemen en hiermee kunnen veel problemen worden opgelost (mits het geen verdere problemen geeft).
maar dat ga ik dus voor ons allen uitzoeken.

Geplaatst: 12 apr 2007 12:37
door Rallyastra
De gasklep hoort helemaal dicht te staan als je geen gas geeft :wink:

Geplaatst: 12 apr 2007 12:39
door Mad Driver
dat weet ik ook
eerlijk gezegd vond ik hem niet helemaal recht als die dicht was
leek net of die nog een beetje scheef stond.

Geplaatst: 12 apr 2007 17:34
door Theo Gsi
kan het niet zijn dat het gewoon stationaire stel schroef is, alleen voor afstellen van stationair gedeelte?

Geplaatst: 12 apr 2007 19:33
door Laagvlieger
Noopz, vergeet brommertjes, snorfietsje sen carburateurmotoren.

We hebben een MOTORMANAGEMENT systeem.
ALLES wordt geregeld.
Denk erom, als je OOIT een storing hebt, terwijl er met dat schroefje is gerommeld, YOU ARE ON YOUR OWN.
Dealer stuurt je weg. Heb ik ook een keer gedaan bij zo'n mafkees.
Die zei het al van tevoren dattie e rmee gekloot had. Ik ben er dus al nieteens mee begonnen. wegwezen met dat ding. Als ei dat niet gezegd had haddie een week zoekuren kunnen betalen. Betekent dat de auto financieel total los is.

FAQ:
Waar is dat schroefje voor?

Dat schroefje is een gecalibreerde gasklepaanslag.
Als jij het gas helemaal los hebt moet de gasklep in een bepaalde stand staan (meestal helemaal dicht of NET een kleine opening. Maar das af fabriek juist ingesteld). LET OP. de computer gaat bij alle berekeningen uit van DIE stand. Ze zijn ook VERZEGELD met zegellak of een loodje met opelindruk.

Hmm, ik mag e rniet aan draaienm, waar om zittie er dan???

Om productieverschillen op t ekunnen vangen. Het ene onderdeel kan NET even anders zijn dan de andere. Vandaar. Tolerantieverhaal dus.

Hmm shit, wat kunnen de gevolgen zijn???

Motorstoringen en hoog stationair lopen.
Doordat de gaskep continu open staat kan de LFR NIET Smeer regelen. Stel zuurstofrijke lucht, snachts 5 graden vorst. Motor gaat heel hoog stationair lopen. LFR regelt dit normaal bij door de bypass te smoren. Ok, dat doet ie. MAARRRR Hij blijft hard lopen! De smoring wordt teniet gedaan door die mooie fijne opening bij de gasklep! dus stationair 2000 rpm ofzo. PATS direct foutcode op de LFR! Daarbij kun je ook foutcodes krijgen op de gaskleppositiesensor.

Hoe krijg ik het weer goed dan?

Niet, krijg je niet meer goed.
Moet naar de dealer. Dan moet ie aan de TECH op de datalijst weer afgeregeld worden. aangezien het een trage regeling is gaat dit minimaal een dag duren, en die dag bestaat voornamelijk uit rijden en weer bijdraaiien. Meestal wordt het dus gewoon een nieuw gasklephuis.
Das goedkoper.
------------------------------------------------------------------------------------


Laat een ding duidelijk zijn.
Dit is GEEN oplossing. Hiermee wortd het probleem gemaskeerd.
Motor krijgt in het geval van maddriver duidelijk te weinig lucht of brandstof. Los dat op. Dit is geen oplossing.

Geplaatst: 12 apr 2007 19:36
door Theo Gsi
Ik weet wel dat er op de vw corrado motoren wel een stelschroefje zitop het gasklephuis...

Geplaatst: 12 apr 2007 19:38
door Laagvlieger
Ik heb het over auto's he :wink:
maar ik wee tniet wat voor injectiesysteem daar op zit.
vergeet niet dat Opel zijn tijd ver voorruit was toen. Zo en zo verder dan VW!!!

Geplaatst: 12 apr 2007 19:40
door Theo Gsi
Laagvlieger schreef: maar ik wee tniet wat voor injectiesysteem daar op zit.
met injectoren :P hahahaha

Nou ik heb bij opel nooit gezien dat ze uit een 1.8 8v 160 pk hebben geperst ;) of 190 bij een 2.9

Geplaatst: 12 apr 2007 19:42
door Theo Gsi
de meeste rijden op Ke-Motronic.

Geplaatst: 12 apr 2007 19:43
door Marty
Theo Gsi schreef:
Laagvlieger schreef: maar ik wee tniet wat voor injectiesysteem daar op zit.
met injectoren :P hahahaha

Nou ik heb bij opel nooit gezien dat ze uit een 1.8 8v 160 pk hebben geperst ;) of 190 bij een 2.9
VW 190PK @ 2.9 Liter = 65PK/Liter
20XE 150PK@2.0 Liter = 75 PK/Liter

:wink:

Geplaatst: 12 apr 2007 19:45
door Laagvlieger
Ke- Jetronic bedoel je.
Das een grotendeels MECHANISCH!!! inspuitsysteem.
Mechanisch = schroefjes ja.

Opel heeft Bosch Motronic of Siemens Simtec.
Das volledig electronisch!

Vermogen zegt niets over geavanceerde technieken.
Bv carburateurmotor en injectiemotor. Kunnen allebei evenveel vermogen halen uit hetzelfde blok.

C25XE: 170 pk/2,5 liter -> 68 pk/l
X30XE: 211 pk/3,0 liter -> 70 pl/l