Kwam dit tegen.
The British Commanders'-in-Chief Mission to the Soviet Forces in Germany (BRIXMIS) was set up on 16 September 1946 under the Robertson-Malinin Agreement between the chiefs of staff of the British and Soviet forces in occupied Germany.
Korte historie. Na de 2e wereldoorlog is er een deal gemaakt. Dat Russen, Fransen, Engelsen en Amerikanen naar elkaar 'liasion' missies mogen maken. Dus verbindingen. Dit werd vrij snel al met name door 'ons' finaal misbruikt. Werden finale spionnen bakken.
Franse replica.
Okay, nu de echte.
HOPPA:
Nu even schokkende feiten van een echte,
4x4 Mullard conversie. Blok is Opel RallyeSport Division Russelsheim. 180 liter tank:
In 1979,the Senator came into service with,uprated springs,pneumatic self-levelling suspension,specially strenghtened monocoque body,and underside. It was unusual because,it was badged as a Senator 3.0 E but had a special Opel RallyeSport normally aspirated conversion. there were a lot more special little bits and pieces to numerous to mention.
Brixmis G-wagons met de 3 klappers, de uber Senators in front:
Artis impression die niet klopt:
All vehicles were under-armoured to enhance cross-country capability. They were rewired to isolate lights, horn etc. or configure them to replicate East German vehicles. IR spots and extra beams were fitted. Colour schemes were all-over drab olive green to replicate Soviet and East German military vehicles.
Nie normaal man, de ultimate Senator. Spionnen bak. Opel Russelsheim rallyblok, Audi Quattro werd gezien als te slechte 4x4, Mullard UK 4x4 conversie. En dan diep Oost Duitsland in. 500 kilo extra aan bescherming onderkant en drivetrain zelf.
Nog een echte:
Ervoor Opel Kapitans, en ABS in 1974 al:
Q1. It certainly would,manufactured by a British company called Mullard,and installed by even Developments,whilst installing their Four-wheeled drive system,still vastly superior to all the other sytems.
Brig Lionel Harrod and Colin Johnson enjoying a non-tactical picnic at Zerbs Gap in 1974 met een ultieme 4x4 ABS Admiral diep stiekem in oost duitsland:
http://www.brixmis.co.uk/extimages/p_nosebag.gif
En opgepakt 'Click photograph for a BVfS Magdeburg report of a detention on 25 Jan 84':
Spionnen high speed 4x4 bak. Te bizar.
BRIXMIS: DAS UBER SENATOR
BRIXMIS: DAS UBER SENATOR
Laatst gewijzigd door pluggie op 28 sep 2006 01:11, 1 keer totaal gewijzigd.
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Bizar he, echt, nie normaal. Kom ook Kapitans tegen met ABS en dat soort shit. Waanzin.
Equipment naast alle infrarood en andere zooi:
CAMERAS
Nikon F3 Manual - three bodies and motor drives made from a Kevlar-based material for protection.
85-mm, 180-mm, 500-mm mirror and 1,000-mm mirror lenses.
Doubler to extended focal length up to 2,000 mm.
Gepakt, en meteen onder laag camo door de Oostblokkers:
kZal even Kapitans enzo opzoeken, te bezar gewoon, auto's van miljoen geheid toen.
Equipment naast alle infrarood en andere zooi:
CAMERAS
Nikon F3 Manual - three bodies and motor drives made from a Kevlar-based material for protection.
85-mm, 180-mm, 500-mm mirror and 1,000-mm mirror lenses.
Doubler to extended focal length up to 2,000 mm.
Gepakt, en meteen onder laag camo door de Oostblokkers:
kZal even Kapitans enzo opzoeken, te bezar gewoon, auto's van miljoen geheid toen.
Ook 4x4 en dus MET ABS:
Finale ultieme rebuilts. Staat ook ergens dat sommige leuke shiny Farben hebben, dat de vijand diep in missie Oost-Duitsland denkt dat je een Wolga 'staff-auto' bent. Wat Niels zegt, Opel was HET performance merk toen.
Wat plaatjes:
http://www.brixmis.co.uk/documents/SUB_55.html
Finale ultieme rebuilts. Staat ook ergens dat sommige leuke shiny Farben hebben, dat de vijand diep in missie Oost-Duitsland denkt dat je een Wolga 'staff-auto' bent. Wat Niels zegt, Opel was HET performance merk toen.
Wat plaatjes:
http://www.brixmis.co.uk/documents/SUB_55.html
Re: BRIXMIS: DAS UBER SENATOR
Hoi,
Heb je jezelf ooit afgevraagd welke spotting group als eerste in Oost-Duitsland actief was? Vergeet wat er in 1989/1990 gebeurde… al jaren eerder waren professionele spotters actief in Oost-Duitsland. Ze lagen in de bosjes toen de eerste MiG-25’s op Werneuchen binnen kwamen of maakten de eerste ‘Westerse’ foto van een Mi-24 Hind.
Op 17 december 2011 komen Geoff Greaves (van de Britse BRIXMIS) en Bill Burhans (van het Amerikaanse USMLM) in Nieuwegein hele sappige verhalen vertellen over hun tijd in Oost-Duitsland.
Lees alle details hier: http://www.scramble.nl/airfete" onclick="window.open(this.href);return false;
Op deze dag is er nog veel en veel meer te doen:
17 december 2011 - Scramble Aviation Day
- De Nationale Spotterskampioenschappen (NSK);
- De Scramble Airfete (een grote luchtvaartbeurs);
- Een uitgebreid avondprogramma met de uitslag van de fotowedstrijd, lezingen en presentaties.
Mis deze dag niet! Toegang is gratis! Als je deel wilt nemen aan het buffet (helaas, dat is niet gratis) geef je dan tijdig op.
Groeten,
Stefan Goossens
Dutch Aviation Society / Scramble
_____________________________________________________
Ik denk dat ik maar eens ga, en eens vragen uit een heel andere hoek ga vragen
Heb je jezelf ooit afgevraagd welke spotting group als eerste in Oost-Duitsland actief was? Vergeet wat er in 1989/1990 gebeurde… al jaren eerder waren professionele spotters actief in Oost-Duitsland. Ze lagen in de bosjes toen de eerste MiG-25’s op Werneuchen binnen kwamen of maakten de eerste ‘Westerse’ foto van een Mi-24 Hind.
Op 17 december 2011 komen Geoff Greaves (van de Britse BRIXMIS) en Bill Burhans (van het Amerikaanse USMLM) in Nieuwegein hele sappige verhalen vertellen over hun tijd in Oost-Duitsland.
Lees alle details hier: http://www.scramble.nl/airfete" onclick="window.open(this.href);return false;
Op deze dag is er nog veel en veel meer te doen:
17 december 2011 - Scramble Aviation Day
- De Nationale Spotterskampioenschappen (NSK);
- De Scramble Airfete (een grote luchtvaartbeurs);
- Een uitgebreid avondprogramma met de uitslag van de fotowedstrijd, lezingen en presentaties.
Mis deze dag niet! Toegang is gratis! Als je deel wilt nemen aan het buffet (helaas, dat is niet gratis) geef je dan tijdig op.
Groeten,
Stefan Goossens
Dutch Aviation Society / Scramble
_____________________________________________________
Ik denk dat ik maar eens ga, en eens vragen uit een heel andere hoek ga vragen
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9304
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: BRIXMIS: DAS UBER SENATOR
Zouden ze ook veel fotomateriaal meenemen?pluggie schreef:Hoi,
Heb je jezelf ooit afgevraagd welke spotting group als eerste in Oost-Duitsland actief was? Vergeet wat er in 1989/1990 gebeurde… al jaren eerder waren professionele spotters actief in Oost-Duitsland. Ze lagen in de bosjes toen de eerste MiG-25’s op Werneuchen binnen kwamen of maakten de eerste ‘Westerse’ foto van een Mi-24 Hind.
Op 17 december 2011 komen Geoff Greaves (van de Britse BRIXMIS) en Bill Burhans (van het Amerikaanse USMLM) in Nieuwegein hele sappige verhalen vertellen over hun tijd in Oost-Duitsland.
Lees alle details hier: http://www.scramble.nl/airfete" onclick="window.open(this.href);return false;
Op deze dag is er nog veel en veel meer te doen:
17 december 2011 - Scramble Aviation Day
- De Nationale Spotterskampioenschappen (NSK);
- De Scramble Airfete (een grote luchtvaartbeurs);
- Een uitgebreid avondprogramma met de uitslag van de fotowedstrijd, lezingen en presentaties.
Mis deze dag niet! Toegang is gratis! Als je deel wilt nemen aan het buffet (helaas, dat is niet gratis) geef je dan tijdig op.
Groeten,
Stefan Goossens
Dutch Aviation Society / Scramble
_____________________________________________________
Ik denk dat ik maar eens ga, en eens vragen uit een heel andere hoek ga vragen
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)