Unternehmen ZITADELLE

Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

David schreef:
Bart(astra) schreef:Zijn het de originele bouten die je gebruikt, en er dan weer uit trillen ?
(want deze hebben namelijk een andere hardheid dan normale)
Ik heb geen originele turbo meer, dus nee geen originele bouten ... heb 8.8 en A2 RVS geprobeerd maar trilt er dus uit (ze hadden geen 10.9/RVS A4 / 12.9 ... we gaan voor de 10.9 / 12.9 draadeindjes met dubbele ovale koperen moeren en drupje locktite /... als DAT los gaat weet ik het ook niet meer :wink:
Vast lassen ? :lol:
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

watahyahknow schreef:misschien een idee om een gaatje dwars door de kop van de bout heen te boren en alle 4 aan elkaar te draaien met een stukje borgdraad zoals ze bij vliegtuigen doen tis mischien beter bestand tegen hitte als locktite
Dat is wel een goeie :!:
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
David
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 980
Lid geworden op: 16 apr 2003 15:59
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door David »

Rallyastra schreef:
watahyahknow schreef:misschien een idee om een gaatje dwars door de kop van de bout heen te boren en alle 4 aan elkaar te draaien met een stukje borgdraad zoals ze bij vliegtuigen doen tis mischien beter bestand tegen hitte als locktite
Dat is wel een goeie :!:

Plaatje bij het praatje?? Want voor zover ik het gebrijp ... denk ik dat het in mijn geval haast onmogenlijk zal zijn .... heb namelijk 5 bouten + is haast onmogenlijk om er te boren enz enz ... geen ruimte ... maar ja voor alles is een oplossing te vinden he .. vast draaien, markeren, losdraaien, boren, vastdraaien draadeind erdoorheen .... pfff ben ik een week verder want kom er haast niet bij ... je bent echt een uur bezig om 2 bouten vast te draaien :wink:

Maar we komen er wel .... ideeen zat hierzo :lol:
323,5PS @ 4167 tpm & 621,5Nm @ 3458 tpm
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Afbeelding
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Je hebt de zeskant van de bout. Daar kun je van links naar rechts in het platte vlak een gaatje (+/- 2 mm) doorheen boren, als ze nog niet gemonteerd zijn. Vervolgens met een dun staaldraadje door alle boutkoppen heen rondom, en ze zitten geborgd...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Sounddragon
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 4001
Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
Locatie: East-Brabant.
Contacteer:

Bericht door Sounddragon »

Ghehehe, als ie daar écht zo weinig ruimte heeft, wordt dat draadje vlechten ook geen pretje 8)
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™

Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.

Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Nie lulle maar vlechte :lol:
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Daarvoor bestaat dus een vlechttang... :wink:
Gebruikten wij altijd met het sealen van de Porsche cup motoren, tbv speciale loodjes tegen demontage van motordelen.
Oftewel handjes thuis. :lol:
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
David
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 980
Lid geworden op: 16 apr 2003 15:59
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Bericht door David »

oooow das idd heel wat anders als ik in gedachten had ... dit kan ik wel gaan proberen ja 8)
323,5PS @ 4167 tpm & 621,5Nm @ 3458 tpm
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

Net even systeem doorgespoten na week+, en een olie dat er nog in zat. Pfieuw.
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Is die nu helemaal groen/blauw v.d. koelvloeistof?
Mag géén drek meer inzitten!
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
GrinX
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1363
Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
Contacteer:

Bericht door GrinX »

Zeer mooie repro :!: :!:
Ik begrijp nu ook wat je met die duitse term bedoelde in mijn topic hahaha.
Maar, niet elke KS kop is hetzelfde (hoop ik :D)
Grtz, GrinX
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

GSi Twente schreef:Is die nu helemaal groen/blauw v.d. koelvloeistof?
Mag géén drek meer inzitten!
Hij is nog niet schoon. kHeb de slangen losgemaakt en eens van binnen met de vingers erin schoongemaakt, dat levert vette vinger op. Dus der zit nog wel een en het ander vastgeslagen aan binnenkanten. Zelfde geld voor potje, vooral zijkanten onderin. Alles met tuinslang vanaf alle kanten doorgespoelt, en weer netjes inmekaar gezet. kHeb nog geen 'weekmaker' oid erin gedaan. Vraag overal na, even rustig uitzoeken wat beste is.

Leuk van die oude kop ! Gaaf naar een 2e leven !
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

Misschien maar ik zou niet weten.
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Bak ook even ein frikandelle op je Fächerkrummer ich habe honger, gaat goed in een frituurpan C20XE
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
opelforum
forum-gebruiker
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 feb 2004 19:26
Locatie: ridderkerk
Contacteer:

Bericht door opelforum »

de oplossing !!!!
biotex !!!!!!! of dreft maar dan wel veel !!!!!!
2 weekjes rond kachelen en schoonspoelen

biotex heeft mijn voorkeur !!!
volle tank voor 19 euro hahahahaha
Gebruikersavatar
Ali-GSI
forum-gebruiker
Berichten: 461
Lid geworden op: 07 dec 2003 23:06
Locatie: Nijverdal
Contacteer:

Bericht door Ali-GSI »

watahyahknow schreef:sokken in de XE en even een nachtje laten weken .......
:?:
Pioneer Promo Team™

:-D Je moe nie zittuh aan me nikies! :-D
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Stop een sok in je hoofd en laat hem maanden....
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
2.nullutje
forum-gebruiker
Berichten: 1699
Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Bericht door 2.nullutje »

Rallyastra schreef:Stop een sok in je hoofd en laat hem maanden....
:lol:
Je moet de koe niet in zijn gat kijken!
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Heb zaterdag even foto gemaakt van een rally astra met Dis en M2.5 kop.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Rallyastra op 07 okt 2006 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

even een update.

Heb die oude kop van Krijn opgehaald.
Blijkt dus gewoon middelste kanaal gescheurd te zijn.
Maarrr, de hoofdtoevoer van de olie, die je temidden van de kop hebt zitten aan de inlaatkantzijde wil ook nog soms gaan scheuren!

De kop is nu met het middelste kanaal, de toevoer, en de dwarsleiding compleet gereviseerd met het buisje zetten.

Maar hij is weer helemaal fris!

P.s. orginele kop, dit was pas enkel de 1e keer van het vlakken.
Had nog een andere kop liggen een KS700, daar zat wel even 1mm verschil in, vanaf een vast punt gemeten.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

Ja Ruilen ?

:lol: :lol: :lol: :lol:
Plaats reactie