stationair probleem

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
bertus
forum-gebruiker
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jul 2005 20:44

stationair probleem

Bericht door bertus »

ik heb een c20xe motor die niet goed stationair loopt en naar mijn idee ook niet op vollast volgende al gedaan , lfr gerienigd / vervangen , inductieve krukassensor vervangen luchtklep gerieinigd andere computer geen oplossing andere temp sensor
een opmerking het is een crosswagen dus sommige kabels van de dash zijn eraf maar is allemaal netjes gebeurd is geen bagger ding rijd er kampioenschappen mee maar nu is bij deze de diagnose stekker weggehaald en om nu meteen een nieuwe / andere kabelboom te zetten .
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

bougiekabels en ontsteking al vervangen?
Niet ergens een vacuumlek????
Denk erom met crosswagems dat bv het actief koolfilter er waarschijnlijk niet meer op zit dat je de ontluchtingsklep wel even moet afdoppen. Anders trekt ie onder deel/vollast flink lucht via het tankbeluchtingscircuit.

Maar even wat anders, hoe doet zo'n C20XE het in de cross eigenlijk?
Ik sprak poos terug ook een die altijd meedeed met autocross en die zweerde bij de C20NE.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
bertus
forum-gebruiker
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jul 2005 20:44

Bericht door bertus »

als eerste mijn maatje rijdt met een 8v een ne die rijdt mij er momenteel uit en da's minder zeker nadat ik het onderblok heb laten reviseren vanwegen een kantelende zuiger we zijn naast elkaar gaan staan op de zelfde banden en hij rijdt bijna bij mij weg dus............ maaruh over dat valse lucht ik heb alles vanaf openluchtfilter tot aan inlaatspruitstuk alles met kit extra afgedicht maar ik weet zo snel niet wat je bedoeld met die valse lucht van de actieve koolfilter en tankontluchting voorin de gasklep zitten 2 slang(etjes) aansluitingen een gaat naar de brandstof druk regelaar en die andere weet ik zo even niet is die het ?? alvast bedankt voor het meedenken zie anders voor foto's www.asvg.tk
groeten
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

zit als je voor het blok staat rechts tegen het inlaatspruitstuk aan een zwarte klep met 2 vacuumaansluitingen en een stekker.
Deze klep gaat zodra je iets gas geeft open en zuigt de dampen uit de tank. Er gaat een vrij dikke stevige slang vanaf die klep naar het rechter voorspatbord, daar zit achter het voorwiel een kunstof potje die de tankdampen opvangt. Nu kan het zijn dat je voor de cross dat heel potje niet meer hebt of dat het potje kapotgereden is bij een aanrijding enzo, dan trekt ie daar valse lucht.
Dus zul je op die klep even de boel moeten afdoppen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Plaats reactie