Foutcode 55 (motronic M1.5.2) (C2.0NE)

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
FrankyGSI
forum-gebruiker
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 apr 2005 17:25

Foutcode 55 (motronic M1.5.2) (C2.0NE)

Bericht door FrankyGSI »

Mijn start probleem lijkt tot op heden opgelost, (brandstof pomp relais vervangen) Maar ik dacht laat ik eens kijken of er foutcodes vindbaar zijn.

codes contact stand:
12 inleiding diagnose
31 Impilsgever (geen toerentalsignaal)
55 Stuurapparaat defect

codes lopende motor:
12 inleiding diagnose
55 Stuurapparaat defect

12 en 31 lijkt me normaal! maar die code 55 bezorgde me toch bijna een maagzweer! ondanks dat ik verder geen problemen heb ben ik er toch niet zo gelukkig mee. Kan iemand me vertellen wat dit precies betekend en wat ik hiermee moet doen. en of ik er iets aan moet doen, want alles doet het verder prima. In het ergste geval komt mijn start probleem toch uit de computer en ligt het niet aan het brandstof relais. Ben benieuwd of jullie toevallig ook ervaring hebben met dit probleem. en wat ik er eventueel aan zou kunnen doen.

Alvast bedankt

Groetjes Frank
Gebruikersavatar
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1388
Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

Makkelijkste om er aan te doen (ook het meest logische) als de foutmelding klopt en niets te maken heeft met bijv. de Massa op de Motronic is het vervangen van de Motronic.


Die zijn van een C20NE wel goed en niet te duur te krijgen... wel even opletten... er zijn en paar verschillende!
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Gebruikersavatar
chucky66
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1852
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:29
Locatie: zeist

Bericht door chucky66 »

resetten of repetten :pet:
Gebruikersavatar
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1388
Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

Daarmee bedoeld Fredje... even een tijdje de accu pool eraf..


Fredje.... Deze goos is nieuw op dit forum dus kent het begrip Repetten misschien niet... :)
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
Gebruikersavatar
gijs
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 30
Lid geworden op: 17 apr 2003 20:30
Locatie: Hem

Bericht door gijs »

heb je je orginele chip er in zitten. ik heb ook een 8v maar heb een beveiligt motronic dus ik krijg ook altijd de foutcode dat het motronic stuk is maar dat komt door de andere chip die er in zit
Gebruikersavatar
Marty
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1388
Lid geworden op: 20 mar 2003 17:56
Auto('s): Seat Ibiza Cupra R
Contacteer:

Bericht door Marty »

Dan zou je hem moeten proberen in 1 keer door te starten.... dus sleutel erin en gelijk starten. Niet wachten tot ABS etc uitgaat,.
Alle eventuele typfouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht.
FrankyGSI
forum-gebruiker
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 apr 2005 17:25

Bericht door FrankyGSI »

Ik heb geen idee wat voor chip er in zit, kan je dat op een of andere manier zien? Ik zal morgen gelijk even proberen of hij die foutcode ook geeft als ik in 1 keer doorstart!

Bedankt voor de tips
FrankyGSI
forum-gebruiker
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 apr 2005 17:25

Bericht door FrankyGSI »

Heb eerst de foutcodes uiteglezen, terwijl ik gelijk doorstarte, toen was fout code 55 weg, daarna dacht ik, ik probeer het ook nog even op de contact stand, en toen was code 55 ook weg. Dus mijn probleem heeft zichzelf opgelost geloof ik. Ik heb wel het idee hoe het kan komen. Toen hem voor het eerst wilde uitlezen, snapte ik het plaatje in de vraagbaak niet helemaal, dus heb perongeluk eerst de 2 computer uilees uitgangen met elkaar verbonen. Mischien dat daardoor de computer even van slag is geweest. Nu is ie in ieder geval verdwenen!

bedankt!
Plaats reactie