Fase 1 GSI bumper op een fase 2

Eenvoudige vragen over de Astra F zoals: "waar kan ik mijn claxon vinden", "waarvoor dient dit onderdeel" "welk motorblok is dit" e.d. kunnen hier gesteld worden. Geen problemen in dit forum plaatsen!
Plaats reactie
Jerremy
forum-gebruiker
Berichten: 524
Lid geworden op: 18 aug 2006 19:26

Fase 1 GSI bumper op een fase 2

Bericht door Jerremy »

Ben erg benieuwd of iemand weet wat er exact bij komt kijken om een fase 1 GSI voorbumper mooi passend te kijrgen icm. een originele (met embleem) fase 2 grill / op een fase 2.

Had al wel vernomen dat de modderkuipen zowiezo anders zijn, maar de bevestiging/aansluiting van de grill op de bumper is ook heel anders. Kan het zo zijn dat er wat van de bumper afgehaald moet worden ? De randjes die erboven staan zien er anders (groter) uit dan die op de standaard fase 2 bumper. Of moet de fase 2 gril aangepast worden ?

Ik heb het topic ook gezien van de zgn. embleemloze grille (zoals in de wagen van Marcel) maar dat is een aftermarket grille vermoed ik ? is die identiek aan de originele fase 2 grille als het aankomt
op bevestigingspunten ?

Misschien zijn er mensen die dit al eens gedaan hebben ? Of anders weten wat er evt. speciale aandacht verdient bij het aanpassen van e.e.a.

Bedankt alvast !
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Fase 1 GSI bumper op een fase 2

Bericht door RedBill »

Tja, ik heb geen ervaring met een fase 2 grille op een fase 1 bumper... Ik vind het zelf ook niet heel denderend staan eigenlijk...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Fase 1 GSI bumper op een fase 2

Bericht door Laagvlieger »

Jij bedoeld een fase 1 gsi bumper icm een fase 2 niet gsi gril op een fase 2 auto?

Ik had een aftermarket gril ja. Die was kwa bevestiging identiek aan een fase 2 niet gsi gril. Dat had ik omdat ik een fase 2 niet gsi gril dat ronde gewoon niet mooi vond.
Wat mij bijstaat past het wel gewoon alleen zit het wel een beetje strak op de overloop naar de "mond" van de fase 1 GSi bumper als ik me goed herinner.
Maar nu had ik ook een Fase 1 Astra. Denk alleen niet dat dat zoveel uitmaakt hoor.
Is alweer 5 jaar geleden :shock:

<----- Overigens leuk weetje: Mijn oude GSi schijnt in Utrecht rond te tuffen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Ray
forum-gebruiker
Berichten: 415
Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6
Locatie: Waalwijk

Re: Fase 1 GSI bumper op een fase 2

Bericht door Ray »

Op mijn avatar zie je mijn Astra F fase 2, daar heb ik, zoals je ziet, een fase 1 GSi voorbumper op. Enige wat daar niet bij paste waren inderdaad de wielkuipen. Wielkuip van een niet-GSi loopt aan de onderkant rond naar binnen toe af, waar een fase 1 GSi voorbumper recht naar beneden loopt. Gevolg is dat het onderste schroefgaatje van de wielkuip ongeveer 2 cm te ver naar binnen zit t.o.v. de bumper. Mijn eigen fase 2 niet-GSi-grille paste daar gewoon boven, die heeft daar ook 1 dag gezeten boven de fase 1 GSi bumper. Dat paste zonder aanpassingen. De dag erna kwam ook de fase 1 GSi grille (met bijpassende koplampen) erop, dat ging ook zonder verdere aanpassingen.

Elders op het forum kwam ik nog deze afbeeldingen tegen. Hier kan je een beetje zien wat Marcel hierboven beschreef over het krappe gedeelte.

Afbeelding

Afbeelding
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10360
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: Fase 1 GSI bumper op een fase 2

Bericht door oenatje »

kei mooi fase 2 grill icm gsi bumper :worship:
Jerremy
forum-gebruiker
Berichten: 524
Lid geworden op: 18 aug 2006 19:26

Re: Fase 1 GSI bumper op een fase 2

Bericht door Jerremy »

Heren, dank u hartelijk voor de reactie's en tips en aanvullende uitleg !! :thumbsup:

Ray, thanks voor het delen/posten van de foto's ! Inderdaad die Astra had ik al is een keer voorbij zien komen.. Het lijkt idd nog best goed aan te sluiten.

Het is idd een kwestie van smaak, helemaal mee eens. De 1 vindt het wat, de ander niet. Geeft ook niet,
maar ik deel de mening met Ronald, ik vind het ook wel erg mooi staan eigenlijk de originele fase 2 grille icm een fase 1 GSI bumper ! (dé enige échte gsi bumper eigenlijk, want een fase 2 gsi bumper bestaat niet !)

(p.s. Marcel, Lennart heeft jouw auto toch nog steeds ? die had 'm toen volgens mij van Theo Olsthoorn uit Friesland gekocht.. Theo had 'm toen van jouw gekocht)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Fase 1 GSI bumper op een fase 2

Bericht door Laagvlieger »

Jerremy schreef:
(p.s. Marcel, Lennart heeft jouw auto toch nog steeds ? die had 'm toen volgens mij van Theo Olsthoorn uit Friesland gekocht.. Theo had 'm toen van jouw gekocht)
Lennart heeft hem verkocht ondertussen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Jerremy
forum-gebruiker
Berichten: 524
Lid geworden op: 18 aug 2006 19:26

Re: Fase 1 GSI bumper op een fase 2

Bericht door Jerremy »

Oh ok. dus toch wel verkocht uiteindelijk..
Hoop dat de wagen in goede handen terecht is gekomen !! Is een leuke auto. Heb nog is op het punt gestaan 'm van Lennart te kopen.. Maarja, het werd te gek om auto nr. 4 aan m'n wagenpark toe te gaan voegen.. :?
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Fase 1 GSI bumper op een fase 2

Bericht door Laagvlieger »

Ik hoop het ook. Ik ben de auto nu uit het oog verloren dus hoop dat iemand hem nog eens spot. De tijd dat ik regelmatig in Utrecht ben is ook geweest dus ik zal hem niet meer spotten.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Plaats reactie