Mooi Groen is niet lelijk! Philip zijn F2

Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Piel
forum-gebruiker
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 dec 2013 17:34
Auto('s): Astra F2 X16szr 1996
Locatie: Zoetermeer

Mooi Groen is niet lelijk! Philip zijn F2

Bericht door Piel »

Goeiedag heren ( en dames?),

Bij deze maar eens een openingstopic maken voor de verbouwing van mijn eigen Astrid. Jaja, zo heet ze! De geschiedenis van Astrid is te vinden in mijn voorstel topic, namelijk: viewtopic.php?t=19385" onclick="window.open(this.href);return false;

Zo zag ze er een jaartje geleden nog uit:
Afbeelding

Inmiddels zijn er recentelijk een paar kleine dingetjes gebeurt aan de auto. Inwendig heeft ze een beurtje gehad, een poetsbeurt, het gasklephuis is gereinigd en de EGR klep is gereinigd en afgedopt. Enkele maanden wist ik via het opel forum nieuwe velgen te scoren voor mijn broer zijn Corsa C Elegance. Hierbij heb ik zijn oude originele Elegance wielen overgenomen.

Het resultaat:
Afbeelding

Inmiddels heb ik voor een prikkie GSI achterlichten weten te scoren ( Nieuwe lichten die nog niet verkleurd zijn komen ooit nog wel een keer) en heb ik opgelegde kentekenplaten weten te scoren, de voorste kentekenplaat heeft zo'n 4 trekhaken van dichtbij mogen bekijken de afgelopen 18 jaar dus het werd tijd.

Et viola:
Afbeelding

Het doel?
Afijn, wat is het doel van deze auto? Mijn doel van deze auto is, om hem gedurende mijn studie ( nog 3 jaar) in leven te houden en een motorswap te geven. Tegen die tijd hoop ik een fulltime baan te hebben ergens in een laboratorium en dan wil ik sparen om de auto volledig te (laten)restaureren, uiteraard blijft de kleur Z366 :wink: 8) . Als doel heb ik voor ogen: OEM+. Ik wil de auto nog verlaagd hebben (ben nog niet helemaal uit over de verlaging, 40/40 of 40/25) en ik hoop dat de X16Szr na de zomervakantie na 19 jaar trouwe dienst plaats gaat maken voor een c20xe of een x20xev.

Acute problemen?
ROEST! Jaja, mijn astrid roest helaas als geen ander. Zoals vermeld in mijn voorsteltopic hebben mijn ouders jaren terug een aanrijding gehad met deze auto. Hierbij is de linker front hersteld. Voorscherm en dorpel zijn inmiddels alweer goed aan het doorrotten, zie de foto's:

Krupuk
Afbeelding

Close-up Krupuk
Afbeelding

En even ter vergelijking... de originele rechter kant
Afbeelding


HELP!
Ik ben op zoek naar de heilige graal! Een goedkope lasser die mooi werk levert. Er zit een verschil tussen mooi en prachtig, ik benadruk even dat het mooi moet zijn. :D .
Niet alleen mijn linker dorpel gaat, mijn rechter ( en links dan maar gelijk ook) veerschotel kan ook wel wat aandacht gebruiken, wellicht laat ik dat een andere keer doen, dat hoeft natuurlijk niet zo netjes.

Tevens ben ik op zoek naar een nieuw linker voorscherm. Ik kan van Mike een zwart scherm overnemen ( past toch niet op zijn skyline :lol: ) maar mocht er iemand zijn die op de sloop een Astra tegenkomt in de kleur Z366 Bermuda Grün, stuur me alsjeblieft een PM of benader me even via FB ( Philip Du Puy). Dat scheelt me namelijk een hoop spuitkosten. Gunnewiek heeft een scherm liggen, dat weet ik, maar deze heb ik bekeken en hier zit een Grand Canyon in.


Maargoed, wat valt er te verwachten in dit topic? Ik ben een indo, dus uiterst trage updates! De eerstvolgende is hopelijk van het laswerk aan de dorpel. De volgende het laswerk aan de veerschotels. De daaropvolgende wordt de verlaging. En dan moeten we het even uitzitten tot de motorswap. Ik ben nog wat kleine dingetjes van plan tussentijds maar dat komt dan wel.

Mvg, Philip


PS: Inmiddels staat ze alweer op 348.xxx
Afbeelding
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7833
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: Mooi Groen is niet lelijk! Philip zijn F2

Bericht door pascal1109 »

Piel schreef:Als doel heb ik voor ogen: OEM+.
Nice :thumbsup:

Piel schreef:Maargoed, wat valt er te verwachten in dit topic? Ik ben een indo, dus uiterst trage updates!
Tot volgend jaar dus? :lol:


Volgens mij heb ik in mijn opslag nog wel een linker voorscherm liggen, maar die is wel blauw en met popnagels erop voor de skirts
(kan je foto's niet zien, worden geblokkeerd @ work :shutup: )
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
Piel
forum-gebruiker
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 dec 2013 17:34
Auto('s): Astra F2 X16szr 1996
Locatie: Zoetermeer

Re: Mooi Groen is niet lelijk! Philip zijn F2

Bericht door Piel »

Volgend jaar is gelukkig lekker dichtbij :lol: !

Ik kan al een zwart scherm ophalen bij Mike in Pijnacker, ik ben stiekem echt op zoek naar een scherm in kleur.
Toch bedankt voor het aanbod! Skirts gaan er op mijn F2 nooit komen :oops: 8) .

Mijn kopppelingspedaal vertoont overigens ook kuren ( loopt onwijs stroef, kabel en koppeling zijn praktisch nieuw) maar gelukkig kan ik er volgende week eentje gratis ophalen bij Wim.
Jerremy
forum-gebruiker
Berichten: 524
Lid geworden op: 18 aug 2006 19:26

Re: Mooi Groen is niet lelijk! Philip zijn F2

Bericht door Jerremy »

Popnagels zijn toch geen probleem, die slijp je er zo af.
Als je toch zou moeten gaan spuiten maakt dat dus niks uit.
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: Mooi Groen is niet lelijk! Philip zijn F2

Bericht door astra-gsi-666 »

ziet er goed uit ,strak astra. :thumbsup:
danny gsi 666
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mooi Groen is niet lelijk! Philip zijn F2

Bericht door RedBill »

Ziet er goed uit, de Astra op die velgen. Niets mis mee.

Ik heb binnenkort een mooi setje verlagingsveren voor je beschikbaar. Mijn GSi gaat naar originele GSi hoogte. (maar dan heb je t.o.v. origineel Astra F een verlaging van 70 mm)
Ook heb ik nog wel een setje GSi veren voor je liggen, dan heb je een verlaging van 30 mm.

Lassen kan ik helaas niet, dat laat ik doen, maar mijn mannetjes voldoen denk ik niet aan jouw prijsvoorwaarden...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Piel
forum-gebruiker
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 dec 2013 17:34
Auto('s): Astra F2 X16szr 1996
Locatie: Zoetermeer

Re: Mooi Groen is niet lelijk! Philip zijn F2

Bericht door Piel »

RedBill schreef:Ziet er goed uit, de Astra op die velgen. Niets mis mee.

Ik heb binnenkort een mooi setje verlagingsveren voor je beschikbaar. Mijn GSi gaat naar originele GSi hoogte. (maar dan heb je t.o.v. origineel Astra F een verlaging van 70 mm)
Ook heb ik nog wel een setje GSi veren voor je liggen, dan heb je een verlaging van 30 mm.

Lassen kan ik helaas niet, dat laat ik doen, maar mijn mannetjes voldoen denk ik niet aan jouw prijsvoorwaarden...
Thanks! 70mm is me wel iets teveel vrees ik :lol: .. 30mm klinkt al een stuk beter haha. Ik ben karpervisser dus mijn auto sleurt nog wel eens een boel spullen mee en dan wil ik liever niet met 70mm verlaging volbeladen over een drempel!
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mooi Groen is niet lelijk! Philip zijn F2

Bericht door RedBill »

Piel schreef:
RedBill schreef:Ziet er goed uit, de Astra op die velgen. Niets mis mee.

Ik heb binnenkort een mooi setje verlagingsveren voor je beschikbaar. Mijn GSi gaat naar originele GSi hoogte. (maar dan heb je t.o.v. origineel Astra F een verlaging van 70 mm)
Ook heb ik nog wel een setje GSi veren voor je liggen, dan heb je een verlaging van 30 mm.

Lassen kan ik helaas niet, dat laat ik doen, maar mijn mannetjes voldoen denk ik niet aan jouw prijsvoorwaarden...
Thanks! 70mm is me wel iets teveel vrees ik :lol: .. 30mm klinkt al een stuk beter haha. Ik ben karpervisser dus mijn auto sleurt nog wel eens een boel spullen mee en dan wil ik liever niet met 70mm verlaging volbeladen over een drempel!
Mocht je er aan toe zijn laat dan maar weten of je die GSi veren wilt hebben. Die zijn per direct beschikbaar, heb ze hier in de schuur liggen. Maar goed, eerst maar de roest aanpakken.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Plaats reactie