Pagina 1 van 1

C20NE opvoeren

Geplaatst: 19 aug 2014 14:06
door Driessuh
Dag allemaal,

Van de week de GSI weer in de loods gezet omdat er weer tijd is om aan te werken. Afgelopen tijd wat problemen met het blok gehad.
Gelukkig allemaal simpel op te lossen.
Nu heb ik afgelopen week een los blok erbij gekocht. Dit blok wil ik volledig gaan reviseren en het liefst ook opvoeren.
Heeft iemand hier tips voor wat ik hiervoor het beste kan doen?
wat is bijvoorbeeld het voordeel van een lexmaul inlaatspruitstuk t.o.v. een standaard inlaatspruitstuk?
Zijn er andere nokkenassen te krijgen waardoor je meer vermogen krijgt?

alvast bedankt,

Jeroen

Re: C20NE opvoeren

Geplaatst: 19 aug 2014 17:38
door prs
turbo erop knutselen! met originele ecu kan je rond de 180-200 pk draaien en een koppel van +/- 300nm!

Re: C20NE opvoeren

Geplaatst: 19 aug 2014 17:40
door Laagvlieger
C20GET :wink:

Re: C20NE opvoeren

Geplaatst: 19 aug 2014 19:28
door renej
Dbilas inlaat, scherpe nokkenas,spagetti spruistuk, kop laten bewerken....

Re: C20NE opvoeren

Geplaatst: 19 aug 2014 19:44
door RedBill
Met iets minder rigoureuze middelen inderdaad een Irmscher of Lexmaul inlaat én uitlaat. Dat doet al veel voor je koppel en vermogen.
Met Irmscher inlaat en nokkenassen en stuurapparaat kom je volgens Irmscher zelf op 95 kW (129 pk) en blijft je koppel wel op 170 N/m maar blijft het koppel langer zo hoog. Bij 4800 Rpm zit je dan nog steeds op 170 Nm.
Volgens Lexmaul kom je met hun inlaatspruitstuk en einddemper op 90 kW (122,5 pk)

Re: C20NE opvoeren

Geplaatst: 20 aug 2014 08:44
door Driessuh
Bedankt voor de snelle reactie's.
Zijn er nog mensen hier op het forum die hiervoor nog iets hebben liggen.
Mijn voorkeur gaat uit naar de irmscher inlaat met nokkenas en stuurapperaat.

alvast bedankt

Re: C20NE opvoeren

Geplaatst: 20 aug 2014 09:10
door RedBill
Tip:
1. Google zelf eerst even op die setup, lees er het één en ander over (wat is ervoor nodig, heb je ook nog een spaghetti uitlaatspruitstuk nodig etc.) en wat mag zo'n compleet setje kosten (wat kostte het nieuw, wat wordt er nu nog voor gevraagd en betaald)
2. Ga via marktplaats of e-bay op zoek naar de onderdelen die je nodig hebt (het liefst de hele set in één keer)
3. Koop de set waarbij je het beste gevoel hebt.

Re: C20NE opvoeren

Geplaatst: 24 aug 2014 01:46
door astra-gsi-666
RedBill schreef:Met iets minder rigoureuze middelen inderdaad een Irmscher of Lexmaul inlaat én uitlaat. Dat doet al veel voor je koppel en vermogen.
Met Irmscher inlaat en nokkenassen en stuurapparaat kom je volgens Irmscher zelf op 95 kW (129 pk) en blijft je koppel wel op 170 N/m maar blijft het koppel langer zo hoog. Bij 4800 Rpm zit je dan nog steeds op 170 Nm.
Volgens Lexmaul kom je met hun inlaatspruitstuk en einddemper op 90 kW (122,5 pk)
maar waar haal dat nog uit,staat toch niet meer in de folder van irmscher of lexmaul.
misschien op marktplaats of zo,is zeldzaam kom je denk ik niet zo snel tegen.
danny gsi 666

Re: C20NE opvoeren

Geplaatst: 24 aug 2014 09:20
door RedBill
2e (3e of 4e) hands is dat spul echt nog wel te krijgen verwacht ik, aangezien er steeds minder C20NE's meer actief zijn, en dus steeds minder wagens waarin men dit spul kan gebruiken. Effect: aanbod stijgt.

Re: C20NE opvoeren

Geplaatst: 25 aug 2014 08:26
door Driessuh
ben er al enkele op het internet tegen gekomen. echter worden hier toch wel de beruchte holywood prijzen voor gevraagd