ArneGsi's Gsi Project! hij blijft!
Geplaatst: 15 jan 2014 11:02
Zoals jullie weten, en kunnen lezen in mijn welkoms topicje welke ik eind 2012 al geopend had, stond ik nu weer voor een keuze..
C18XE motortje opgeblazen.. reed met 2 vrienden op de A7 Vanuit Groningen toen hij bij de Afslag Zuidbroek boem en ho zei... en de distriebutieriem flink versprongen. Dat was 24 November 2013 inmiddels zijn we ee poos verder en had ik de Gsi willen verkopen, toch twijfelde ik hier al aan want ben toch echt gek op die gsi's en wou wat anders dan al die wannabe golfjes hier in Winschoten. uiteindelijk in de kerstvakantie bezoek gehad van een potentiele koper, Erwin_Dude, hij vertelde mij dat het rendabeler is de auto te maken en dan te verkopen, het is nu 15 januari en heb inmiddels al een ander blok liggen en heb enorm veel onderdelen gekocht en veel ''nieuwe onderdelen'' die op het andere blokje zaten meteen overzetten op het ''nieuwe''. sinds ik hier mee bezig ben heb ik besloten de Gsi niet weg te doen en redden wat er te redden valt, deze zomer wil ik er achter nieuwe schermen in laten zetten welke nog langer niet doorgerot zijn maar er wel zit aan te komen, en als de portemonee het toelaat ook de auto laten spuiten.. (ik ga nog steeds naar school)
verder is de auto technisch goed, zo zijn de dorpels mooi hard, is de gehele onderkant mooi voorzien van een mooie laag bitumen, en is de volledige aandrijving en de assen etc goed, auto is dus niet rijp voor de sloop om het zo maar te zeggen en verdient een 2e kans (met inmiddels 3e blokje) vorige eigenaar heeft er ook al een ander blokkie in gelegd volgens hem gereviseerd.. (zeker alleen de bougies)
toen ik bezig was met het oude blokkie eruit te halen vielen me een aantal dingen vreemd op, het inlaatspruitstuk leek totaal niet op die van het nieuwe blokje, de oliepijlstok stond op een andere plek, en er waren toch wat dingetjes waar ik me niet lekker bij voelde en maar goed ook, er zat helemaal geen c18xe in, het was een x18xe!! met egr klep welke niet naar behoren aangesloten was... ook de carterpan zag er totaal anders uit..
ik heb nu dus wel een volledig originele c18xe en maargoed dat ik de computer ervan heb meegekregen, alhoewel ik vermoed dat de computer die er nu in zit ook van een c18xe is, en daarom dat de auto zich soms appart gedroeg op de weg.. gas los gas vast,, toerental die niet klopte, continu in noodprogamma
maargoed jullie wilen natuurlijk foto's zien dus bij deze mijn project!
Mijn Gsi:
dit deed hij in noodprogamma, veel over gelezen sinds ik hem kocht gaf de BC ook check aan..
opweg naar Noord Holland om mijn nieuwe blokkie op te halen, (afsluitdijk)
bij aankomst bij vrienden thuis waar ik de auto ga klaarmaken:
meteen bezig gegaan, aangezien ik nog geen tijd had, kleppendeksel maar gedaan (ja in de oven ermee goed die lak erop bakken graadje of 80 niet meer)
onderdelen besteld voor het nieuwe blokkie,
toen afgelopen weekend begonen blok los te halen, alles inmiddels los alleen kregen we de assen er niet uit, deze waren te lang???? raadsel maargoed vriend van me de steekassen netjes een stukje korter gemaakt en losgehaald, zijn nog lang genoeg en kunnen ook prima nog geborgd worden
vervolgens verder, nu ligt alles even stil aangezien ik weer een werk/schoolweek heb, maar vrijdag weer volop aan de bak! ik krijg de fuseekogels niet los, dus moet even een fuseekogeltrekker halen, wil geen grof geweld gebruiken dat gaat bij mij altijd mis...
dus toen het blokje maar even verder afgemaakt heb helaas niet meer fotos hiervan en de nieuwe kleppendeksel zit er nog niet op:
Zal jullie snel weer updaten!
btw alle pakkingen vervangen, nieuwe waterpomp distributieriem, v-riem, spanrollen, nieuwe olieen, oliefilter, koelvloeistof, bougies, luchtfilter, etc. etc., alles goed schoongemaakt, gereinigd, gasklephuis bijvoorbeeld, goede bouten gebruikt, en belangrijkste, geen onnodige risico's genomen aangezien ik de auto wel goed wil hebben en niet even in een weekendje af wil maken, nu bijna 2 week bezig hopelijk kan het blokkie er komend weekend in en dan rustig aan inrijden
tot snel!
C18XE motortje opgeblazen.. reed met 2 vrienden op de A7 Vanuit Groningen toen hij bij de Afslag Zuidbroek boem en ho zei... en de distriebutieriem flink versprongen. Dat was 24 November 2013 inmiddels zijn we ee poos verder en had ik de Gsi willen verkopen, toch twijfelde ik hier al aan want ben toch echt gek op die gsi's en wou wat anders dan al die wannabe golfjes hier in Winschoten. uiteindelijk in de kerstvakantie bezoek gehad van een potentiele koper, Erwin_Dude, hij vertelde mij dat het rendabeler is de auto te maken en dan te verkopen, het is nu 15 januari en heb inmiddels al een ander blok liggen en heb enorm veel onderdelen gekocht en veel ''nieuwe onderdelen'' die op het andere blokje zaten meteen overzetten op het ''nieuwe''. sinds ik hier mee bezig ben heb ik besloten de Gsi niet weg te doen en redden wat er te redden valt, deze zomer wil ik er achter nieuwe schermen in laten zetten welke nog langer niet doorgerot zijn maar er wel zit aan te komen, en als de portemonee het toelaat ook de auto laten spuiten.. (ik ga nog steeds naar school)
verder is de auto technisch goed, zo zijn de dorpels mooi hard, is de gehele onderkant mooi voorzien van een mooie laag bitumen, en is de volledige aandrijving en de assen etc goed, auto is dus niet rijp voor de sloop om het zo maar te zeggen en verdient een 2e kans (met inmiddels 3e blokje) vorige eigenaar heeft er ook al een ander blokkie in gelegd volgens hem gereviseerd.. (zeker alleen de bougies)
toen ik bezig was met het oude blokkie eruit te halen vielen me een aantal dingen vreemd op, het inlaatspruitstuk leek totaal niet op die van het nieuwe blokje, de oliepijlstok stond op een andere plek, en er waren toch wat dingetjes waar ik me niet lekker bij voelde en maar goed ook, er zat helemaal geen c18xe in, het was een x18xe!! met egr klep welke niet naar behoren aangesloten was... ook de carterpan zag er totaal anders uit..
ik heb nu dus wel een volledig originele c18xe en maargoed dat ik de computer ervan heb meegekregen, alhoewel ik vermoed dat de computer die er nu in zit ook van een c18xe is, en daarom dat de auto zich soms appart gedroeg op de weg.. gas los gas vast,, toerental die niet klopte, continu in noodprogamma
maargoed jullie wilen natuurlijk foto's zien dus bij deze mijn project!
Mijn Gsi:
dit deed hij in noodprogamma, veel over gelezen sinds ik hem kocht gaf de BC ook check aan..
opweg naar Noord Holland om mijn nieuwe blokkie op te halen, (afsluitdijk)
bij aankomst bij vrienden thuis waar ik de auto ga klaarmaken:
meteen bezig gegaan, aangezien ik nog geen tijd had, kleppendeksel maar gedaan (ja in de oven ermee goed die lak erop bakken graadje of 80 niet meer)
onderdelen besteld voor het nieuwe blokkie,
toen afgelopen weekend begonen blok los te halen, alles inmiddels los alleen kregen we de assen er niet uit, deze waren te lang???? raadsel maargoed vriend van me de steekassen netjes een stukje korter gemaakt en losgehaald, zijn nog lang genoeg en kunnen ook prima nog geborgd worden
vervolgens verder, nu ligt alles even stil aangezien ik weer een werk/schoolweek heb, maar vrijdag weer volop aan de bak! ik krijg de fuseekogels niet los, dus moet even een fuseekogeltrekker halen, wil geen grof geweld gebruiken dat gaat bij mij altijd mis...
dus toen het blokje maar even verder afgemaakt heb helaas niet meer fotos hiervan en de nieuwe kleppendeksel zit er nog niet op:
Zal jullie snel weer updaten!
btw alle pakkingen vervangen, nieuwe waterpomp distributieriem, v-riem, spanrollen, nieuwe olieen, oliefilter, koelvloeistof, bougies, luchtfilter, etc. etc., alles goed schoongemaakt, gereinigd, gasklephuis bijvoorbeeld, goede bouten gebruikt, en belangrijkste, geen onnodige risico's genomen aangezien ik de auto wel goed wil hebben en niet even in een weekendje af wil maken, nu bijna 2 week bezig hopelijk kan het blokkie er komend weekend in en dan rustig aan inrijden
tot snel!