Arnegsi! Nieuw lid stelt zich voor!

Voorstel en welkomst forum. (Hi, my name is..)
Gebruikersavatar
mikejuhhh
forum-gebruiker
Berichten: 669
Lid geworden op: 11 nov 2012 17:18
Auto('s): astra f gsi X20xev ,suzuki gs500 , c kadett
Locatie: reusel

Re: Arnegsi! Nieuw lid stelt zich voor!

Bericht door mikejuhhh »

Kijk ziet er goed uit , witte velgen blijven toch ook altijd wel gaaf vind ik.
Mooi dat je toch weer een gsi hebt gekocht :thumbsup:
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10360
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: Arnegsi! Nieuw lid stelt zich voor!

Bericht door oenatje »

nice, wel wat werk eraan, wat een raar kenteken :P
Gebruikersavatar
arnegsi
forum-gebruiker
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 nov 2012 19:59
Auto('s): Astra GSI X20XEV '95 verkocht. Astra GSI C1.8XE '94
Locatie: winschoten
Contacteer:

Re: Arnegsi! Nieuw lid stelt zich voor!

Bericht door arnegsi »

Ja ben een :GSi: liefhebber en blijf dat zeker weten ook!

Witte velgen spraken mij ook aan! Als deze er niet op zaten waren er zulke wel opgekomen. Niet te overdreven maar toch strak


heb het kenteken inderdaad even veranderd door mijn forum naam te gebruiken. :hypocrite:
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: Arnegsi! Nieuw lid stelt zich voor!

Bericht door astra-gsi-666 »

toch nog een mooi gsi en dat blauwe zou ik ook orgineel willen
en de remklauwe en schijve vindt ik wel cool.
danny gsi 666
Gebruikersavatar
M2W2
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 47
Lid geworden op: 13 sep 2009 08:20
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi C20XE
Locatie: Almere

Re: Arnegsi! Nieuw lid stelt zich voor!

Bericht door M2W2 »

Welkom terug,
Jammer dat je zoveel pech gehad hebt met je crisis en ben blij dat je nu weer een GSi'tje hebt gescoord. Hoop dat je er nog veel plezier van zal hebben :D
Astra GSi, veel goede en slechte herinneringen, maar nooit spijt.
Gebruikersavatar
arnegsi
forum-gebruiker
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 nov 2012 19:59
Auto('s): Astra GSI X20XEV '95 verkocht. Astra GSI C1.8XE '94
Locatie: winschoten
Contacteer:

Re: Arnegsi! Nieuw lid stelt zich voor!

Bericht door arnegsi »

Bedankt voor alle toffe reacties! :D kan ik ergens een topicje openen om over een langere tijd mijn gsi te updaten? Of kan dat ook gewoon hier?

Ik ga aanstaande maandag naar een kennis om de originele Gsi grill af te leveren, ik laat hem helemaal in de originele kleur spuiten ( had een rode) en er zaten 2 deukjes in deze worden ook meteen verholpen! Zodra ik hem terug heb weer een update natuurlijk!

Teven ben ik opzoek naar een originele Astra gsi onderlip (liefste met bevestigings punten, en een rechter mistlamp (vanaf de bestuurders stoel gezien) is er iemand die mij hier eventueel mee kan helpen? :worship:
Groet!
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Arnegsi! Nieuw lid stelt zich voor!

Bericht door RedBill »

Dat kan in het projecten topic. Daar staan meer projecten van leden die de hele geschiedenis van hun Astra in één topic hebben staan.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Arnegsi! Nieuw lid stelt zich voor!

Bericht door RedBill »

Dat kan in het projecten topic. Daar staan meer projecten van leden die de hele geschiedenis van hun Astra in één topic hebben staan.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
arnegsi
forum-gebruiker
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 nov 2012 19:59
Auto('s): Astra GSI X20XEV '95 verkocht. Astra GSI C1.8XE '94
Locatie: winschoten
Contacteer:

Re: Arnegsi! Nieuw lid stelt zich voor!

Bericht door arnegsi »

Even korte update, ik ga snel bezig een projecten topic te openen, heb foto's en veel werk gehad aan de astra, en heeft eergisteren (18-11-2013) nieuwe apk gekregen! Hij blijft doorrijden!

Er komt dus snel een projecten topic, alleen momenteel zeer druk.

Groet Arne
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: Arnegsi! Nieuw lid stelt zich voor!

Bericht door renej »

ook deze gsi staat inmiddels weer te koop op speurders voor onderdelen/autocross :confused:
Gebruikersavatar
arnegsi
forum-gebruiker
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 nov 2012 19:59
Auto('s): Astra GSI X20XEV '95 verkocht. Astra GSI C1.8XE '94
Locatie: winschoten
Contacteer:

Re: Arnegsi! Nieuw lid stelt zich voor!

Bericht door arnegsi »

renej schreef:ook deze gsi staat inmiddels weer te koop op speurders voor onderdelen/autocross :confused:
Motorblok kapotgelopen, de gsi staat inderdaad op speurders, maar... hij gaat er af aangezien ik besloten heb hem toch klaar te maken, zit nu in een andere positie waarin ik de mogelijkheid heb hem klaar te maken! Updates volgens later!

Groet
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Arnegsi! Nieuw lid stelt zich voor!

Bericht door RedBill »

Succes ermee dan! Ennuh, je weet het hè, als je dingen nodig hebt: hier vragen!

Wat is er met het blok gebeurd? Distributie gebroken denk ik?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
arnegsi
forum-gebruiker
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 nov 2012 19:59
Auto('s): Astra GSI X20XEV '95 verkocht. Astra GSI C1.8XE '94
Locatie: winschoten
Contacteer:

Re: Arnegsi! Nieuw lid stelt zich voor!

Bericht door arnegsi »

RedBill schreef:Succes ermee dan! Ennuh, je weet het hè, als je dingen nodig hebt: hier vragen!

Wat is er met het blok gebeurd? Distributie gebroken denk ik?
Haha gaat goedkomen!

Waarschijnlijk is het inderdaad de distributieriem die een tandje (of meer) versprongen is, waardoor het blok gewoon compleet in de soep is gelopen, kleppen kapot etc etc.

Ja iemand van Gsi forum (weet zo even zijn naam niet van het forum) Erwin, was vandaag om te komen kijken, zelf vond hij dat de auto teveel plekjes had, en adviseerde mij er een ander blokkie in te leggen, nu zou ik er een nachtje over slapen maar ben er uit, hij blijft! Ondanks dat ik erg veel al geïnvesteerd heb (voor de apk ruim 700 euro zonder garagekosten aan onderdelen) voor een 100-200 euro ben ik nu opzoek naar een andere c18xe heb al een gezien in Noord holland, nu hopen dat dit hem kan worden. En dan zodra hij weer rijdt in de looo van de tijd de auto ontdoen van zijn schoonheidsplekjes.

In principe wil ik de auto midden januari nog op de weg hebben. De auto is dus niet geschorst of wat dan ook.

Groet!
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: Arnegsi! Nieuw lid stelt zich voor!

Bericht door astra-gsi-666 »

arnegsi schreef:
RedBill schreef:Succes ermee dan! Ennuh, je weet het hè, als je dingen nodig hebt: hier vragen!

Wat is er met het blok gebeurd? Distributie gebroken denk ik?
Haha gaat goedkomen!

Waarschijnlijk is het inderdaad de distributieriem die een tandje (of meer) versprongen is, waardoor het blok gewoon compleet in de soep is gelopen, kleppen kapot etc etc.

Ja iemand van Gsi forum (weet zo even zijn naam niet van het forum) Erwin, was vandaag om te komen kijken, zelf vond hij dat de auto teveel plekjes had, en adviseerde mij er een ander blokkie in te leggen, nu zou ik er een nachtje over slapen maar ben er uit, hij blijft! Ondanks dat ik erg veel al geïnvesteerd heb (voor de apk ruim 700 euro zonder garagekosten aan onderdelen) voor een 100-200 euro ben ik nu opzoek naar een andere c18xe heb al een gezien in Noord holland, nu hopen dat dit hem kan worden. En dan zodra hij weer rijdt in de looo van de tijd de auto ontdoen van zijn schoonheidsplekjes.

In principe wil ik de auto midden januari nog op de weg hebben. De auto is dus niet geschorst of wat dan ook.

Groet!
mooi,dat je hem houd en maakt :worship: .
danny gsi 666
Gebruikersavatar
arnegsi
forum-gebruiker
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 nov 2012 19:59
Auto('s): Astra GSI X20XEV '95 verkocht. Astra GSI C1.8XE '94
Locatie: winschoten
Contacteer:

Re: Arnegsi! Nieuw lid stelt zich voor!

Bericht door arnegsi »

Zoals redbill in mijn andere topic vroeg, een c20xe word hem denk ik niet momenteel, dat is (nog) niet haalbaar..

Weet iemand misschien nog een c20xe eventueel voor een leuk prijsje dan? En misschien een c18xe? Ik heb zelf nog mijn originele bak welke wel nog zeer goed schakelt.

:oops:
Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Re: Arnegsi! Nieuw lid stelt zich voor!

Bericht door Erwin_dude »

mooi te horen dattie blijft,

mn forumnaam is ook gewoon erwin dus das wel zo makkelijk,

even int gezocht topic zette dat je er 1 zoekt en op opelforum ook, en marktplaat en speurders in de gaten houden voor een blok
Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Re: Arnegsi! Nieuw lid stelt zich voor!

Bericht door Erwin_dude »

http://link.marktplaats.nl/753180597" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
arnegsi
forum-gebruiker
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 nov 2012 19:59
Auto('s): Astra GSI X20XEV '95 verkocht. Astra GSI C1.8XE '94
Locatie: winschoten
Contacteer:

Re: Arnegsi! Nieuw lid stelt zich voor!

Bericht door arnegsi »

Kijk aan! Super ik heb inmiddels al een blokje althans tot zo ver.

Deze week halen, dan rustig aan veel nieuwe onderdelen die nieuw op mijn oude en kapotte blok zijn gezet, zoals bobine, startmotor, thermostaat etc overzetten, een nieuwe distributieriem en waterpomp halen en meteen v- snaar vervangen, de bak en het blok meteen goed schoonmaken en wil waarschijnlijk even wat de tijd nemen meteen de motorruimte aan te pakken, en de distributiekap voorzien van een vers lakje.

Ik zal snel even een projecttopic openen, in de loop van de tijd de roest behandelen door een kennis van me het is minimaal maar her en der toch wat lelijke plekken.

Ik weet dat jullie gek zijn op foto's dus die volgen ook!

Groet! Arne :GSi:
Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Re: Arnegsi! Nieuw lid stelt zich voor!

Bericht door Erwin_dude »

arnegsi schreef:Kijk aan! Super ik heb inmiddels al een blokje althans tot zo ver.

Deze week halen, dan rustig aan veel nieuwe onderdelen die nieuw op mijn oude en kapotte blok zijn gezet, zoals bobine, startmotor, thermostaat etc overzetten, een nieuwe distributieriem en waterpomp halen en meteen v- snaar vervangen, de bak en het blok meteen goed schoonmaken en wil waarschijnlijk even wat de tijd nemen meteen de motorruimte aan te pakken, en de distributiekap voorzien van een vers lakje.

Ik zal snel even een projecttopic openen, in de loop van de tijd de roest behandelen door een kennis van me het is minimaal maar her en der toch wat lelijke plekken.

Ik weet dat jullie gek zijn op foto's dus die volgen ook!

Groet! Arne :GSi:

vergis je niet in de roest, viel mij mij ook tegen nu dat ik de boel loshaal, en aan de buitenkant leek die van mij harder dan de joune..

maar rustig de tijd nemen en alle plekken aanpakken en compleet spuiten kan over een jaar ook nog wel!
Gebruikersavatar
arnegsi
forum-gebruiker
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 nov 2012 19:59
Auto('s): Astra GSI X20XEV '95 verkocht. Astra GSI C1.8XE '94
Locatie: winschoten
Contacteer:

Re: Arnegsi! Nieuw lid stelt zich voor!

Bericht door arnegsi »

Erwin_dude schreef:
arnegsi schreef:Kijk aan! Super ik heb inmiddels al een blokje althans tot zo ver.

Deze week halen, dan rustig aan veel nieuwe onderdelen die nieuw op mijn oude en kapotte blok zijn gezet, zoals bobine, startmotor, thermostaat etc overzetten, een nieuwe distributieriem en waterpomp halen en meteen v- snaar vervangen, de bak en het blok meteen goed schoonmaken en wil waarschijnlijk even wat de tijd nemen meteen de motorruimte aan te pakken, en de distributiekap voorzien van een vers lakje.

Ik zal snel even een projecttopic openen, in de loop van de tijd de roest behandelen door een kennis van me het is minimaal maar her en der toch wat lelijke plekken.

Ik weet dat jullie gek zijn op foto's dus die volgen ook!

Groet! Arne :GSi:

vergis je niet in de roest, viel mij mij ook tegen nu dat ik de boel loshaal, en aan de buitenkant leek die van mij harder dan de joune..

maar rustig de tijd nemen en alle plekken aanpakken en compleet spuiten kan over een jaar ook nog wel!
Was ook de bedoeling dat te doen over minstens een jaartje, eerst zorgen dat hij weer loopt ben net terug met het blokje, geen kleine scheurtjes, geen slush onder de oliedop, uit een volledig originele Astra Gsi zonder dikke uiaten etc etc. Kwam er vandaag tevens achter dat het blokje wat er nu in ligt geen c18xe is maar een x18xe.. deze zou er door de vorige eigenaar zijn ingehangen en volgens hem met nieuwe distributieriem... zoals ik gezien heb was die alles behalve nieuw.. maargoed deze week beginnen spul te vervangen en dan hopelijk volgend weekend blokkie overplaatsen!

Groet
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Arnegsi! Nieuw lid stelt zich voor!

Bericht door RedBill »

Rustig aan het geheel beter maken. Goed bezig!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: Arnegsi! Nieuw lid stelt zich voor!

Bericht door astra-gsi-666 »

dat is alleen maar dat hij uit orginele gsi komt zonder
dat hij gepimpt was,denk dat bij orginele gsi niet
afgetrapt is maar door een liefhebber is onderhouden.
danny gsi 666
Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Re: Arnegsi! Nieuw lid stelt zich voor!

Bericht door Erwin_dude »

ja dat klopt, dacht dat je wel wist dat er een x18xe in lag...

die heeft namelijk een egr rommel erop
Gebruikersavatar
arnegsi
forum-gebruiker
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 nov 2012 19:59
Auto('s): Astra GSI X20XEV '95 verkocht. Astra GSI C1.8XE '94
Locatie: winschoten
Contacteer:

Re: Arnegsi! Nieuw lid stelt zich voor!

Bericht door arnegsi »

Klopt inderdaad van die egr troep die vond ik dus terug op de x18xe jammer dat er mensen zijn die snel raffelwerk leveren zoals bij mijn auto blijkt, een x18xe vind ik toch heel anders dan een c18xe.. het viel me pas op toen ik fotos ging vergelijken van een x18xe en c18xe aangezien een vriend van me een Astra cabrio x18xe had.

Lekker bezig geweest deze week en wil rustig aan de auto inderdaad in goede staat herstellen!


Groet!


Love my :GSi:
Gebruikersavatar
GrinX
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1363
Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
Contacteer:

Re: Arnegsi! Nieuw lid stelt zich voor!

Bericht door GrinX »

arnegsi schreef:Klopt ...blabla...
Love my :GSi:

Van korte duur dan die liefde...
Klikkie doen...
Grtz, GrinX
Plaats reactie