opbouw revisie motor (keuzes)

Eenvoudige vragen over de Astra F zoals: "waar kan ik mijn claxon vinden", "waarvoor dient dit onderdeel" "welk motorblok is dit" e.d. kunnen hier gesteld worden. Geen problemen in dit forum plaatsen!
Plaats reactie
arjen439
forum-gebruiker
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 sep 2012 20:52

opbouw revisie motor (keuzes)

Bericht door arjen439 »

hallo,

ik ben bezig met het samenstellen van een nette motor voor de autocross
een c20xe m2.5 rotorontsteking.
moet een motor wezen met veel koppel onderin en betrouwbaar
nou stuit ik op veel verschillen en nou is de vraag wat de juiste zijn voor mij.

ik heb gelezen dat er 2 types krukassen zijn, 1 van de 2 types is ook geleverd in de c20let (neem aan het zwaardere type)
wat zijn hier de ervaringen mee?

de cilinderkoppen (coscast en ks) heb zelf de coscast 700 als ik mij niet vergis.
zijn er verschillen met coscast 700 en ks700? (bijv. in kleppen diameter)

injectoren ik heb blauwen en witte injectoren, zit hier verschil in opbrengt en spuitbeeld? en wat zijn hierbij de verschillen
in koppel en vermogen?

brandstofdrukregelaars ik heb van 3.0 bar liggen en 2.5 nou schijnt de 3 bar van dis ontsteking motoren af te komen, maar wat is hier
de ervaring mee op m2.5 motoren?

inlaatspruitstuk het schijnt dat de inlaatspruitstukken van een dis motor zonder tractioncontrol groter zijn in doorlaat.
ik heb dit spruitstuk liggen, maar wat van gevolg heeft dit voor het vermogen in laag koppelgebied?

sfi vervanger ik heb nieuwe en oude type liggen van M-tech wat zijn hier de ervaringen mee in hoog en laag toeren?

dan nog een vraag over zuigers, er zijn van wossner hoge compressie zuigers te krijgen alleen zijn er ook jongens die hier ervaring mee hebben
of dit vertrouwd te monteren is met het orginele systeem m2.5 met bijv grotere injectoren (dus zonder dta enzovoort)

en tevens heb ik nog diverse setjes nokkenassen liggen

schrick nokkenassen met de nummers 242004?
en een setje catcams 267 graden

zijn er ook jongens die hier ervaring mee hebben?

alvast harstikke bedankt! :shiny:
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: opbouw revisie motor (keuzes)

Bericht door RedBill »

arjen439 schreef:ik heb gelezen dat er 2 types krukassen zijn, 1 van de 2 types is ook geleverd in de c20let (neem aan het zwaardere type)
wat zijn hier de ervaringen mee?
Krukas maakt niet uit. De krukassen van de C20XE hebben zo'n enorme tolerantie dat deze nooit kapot zullen gaan. (Zie ook http://www.sbdev.co.uk/History_files/Hi ... epower.htm" onclick="window.open(this.href);return false;);

Wat eventueel nog een optie is dat je het onderblok van een X20XEV neemt (die zijn nog weer sterker dan de C20XE) en loopwerk en kop van de C20XE.
arjen439 schreef:de cilinderkoppen (coscast en ks) heb zelf de coscast 700 als ik mij niet vergis.
zijn er verschillen met coscast 700 en ks700? (bijv. in kleppen diameter)
Er zijn vijf verschillen de koppen voor de C20XE. (Zie ook http://www.astragsi.nl/index.php?page=17" onclick="window.open(this.href);return false;)
Coscast M2.5
KS700 M2.5
KS400 M2.5
KS859 M2.8
Coscast M2.8 (weinig verkrijgbaar).

Er is verschil onder meer in de grootte van de in- en uitlaatpoorten van de KS400 en de KS859 t.o.v. de Coscast en de KS700.

De rest heb ik geen ervaring mee.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
astra-gsi-666
forum-gebruiker
Berichten: 3081
Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
Locatie: sittard zuid limburg

Re: opbouw revisie motor (keuzes)

Bericht door astra-gsi-666 »

RedBill schreef:
arjen439 schreef:ik heb gelezen dat er 2 types krukassen zijn, 1 van de 2 types is ook geleverd in de c20let (neem aan het zwaardere type)
wat zijn hier de ervaringen mee?
Krukas maakt niet uit. De krukassen van de C20XE hebben zo'n enorme tolerantie dat deze nooit kapot zullen gaan. (Zie ook http://www.sbdev.co.uk/History_files/Hi ... epower.htm" onclick="window.open(this.href);return false;);

Wat eventueel nog een optie is dat je het onderblok van een X20XEV neemt (die zijn nog weer sterker dan de C20XE) en loopwerk en kop van de C20XE.
arjen439 schreef:de cilinderkoppen (coscast en ks) heb zelf de coscast 700 als ik mij niet vergis.
zijn er verschillen met coscast 700 en ks700? (bijv. in kleppen diameter)
Er zijn vijf verschillen de koppen voor de C20XE. (Zie ook http://www.astragsi.nl/index.php?page=17" onclick="window.open(this.href);return false;)
Coscast M2.5
KS700 M2.5
KS400 M2.5
KS859 M2.8
Coscast M2.8 (weinig verkrijgbaar).

Er is verschil onder meer in de grootte van de in- en uitlaatpoorten van de KS400 en de KS859 t.o.v. de Coscast en de KS700.

De rest heb ik geen ervaring mee.
coscast heeft groter kleppen en groter diameter inlaat en uitlaat,tegen over de ks400 en ks859 en dacht ook tegen over ks700 maar dat weet ik niet zeker,
de ander wel.
danny gsi 666
Plaats reactie