Verlaging / schroefsets / .....

Eenvoudige vragen over de Astra F zoals: "waar kan ik mijn claxon vinden", "waarvoor dient dit onderdeel" "welk motorblok is dit" e.d. kunnen hier gesteld worden. Geen problemen in dit forum plaatsen!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vincent_R
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 1395
Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
Auto('s): Opel Astra F cabrio

Verlaging / schroefsets / .....

Bericht door Vincent_R »

Zelf ben ik op het moment hard op zoek naar een nieuwe verlagingsset. Nu zijn er bij mij nog een aantal onzekerheden en vragen. Maarhet leek mij sowiso wel een interewssant onderwerp om een topic over te openen.

Aangezien ik nu nog op school zit heb ik niet super veel tijd om een uitegebreid topic aan te maken, maar ik zal deze vanavond/in het weekend nog zeker aanvullen. Maar ben ook zeker benieuwd naar ervaringen en weetjes van jullie!
Dit zal ik dan ook verzamelen in de openingspost.

Soorten verlaging waar uit te kiezen is:
- orgineel
- verlagingsveren
- verlagingsveren met schokbrekers
- schroefset "coilovers" (hoogte, hardheid en rebound instelbaar)
- .....

Mijn situatie... Ik heb momenteel een verlagingsset van veren en schokbrekers van een onbekend merk. Gekocht als een verlaging van -30mm. Maar ik verwacht dat dit verder is ingezakt.
Nu ben ik dus op zoek naar iets nieuws. Het liefst een schroefset die hoogte en hardheid instelbaar is, maar dit is erg lastig te vinden voor een Astra F (cabrio).
De optie van een KW variant 2 is er, maar hier begint de verlaging bij 45mm en achter is hij niet in hoogte verstelbaar.
Maar ik ben bang dat 45mm te laag word (heb nu al maar een cm 10-15 grondspeling.

Ook FK bied schroefsets aan, maar hier ben ik nog naar aan het onderzoeken wat er mogelijk is voor een Astra F.
Daarnaast. Heb ik zitten te denken aan Koni geel (hardheid instelbaar) en dan een verlagingsveer van -40mm erbij (van Eibach) ofzo. Nadeel is dan dat ik aan een vaste verlaging zit.

Wat zijn jullie ervaringen en menignen (om o.a. mijn keuze te 'vegemakkelijken')?

Hoor het graag! :D
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Verlaging / schroefsets / .....

Bericht door The Undertaker »

Een schroefset stel je 1x af en daarna doe je er niks meer mee, tenzij je een circuit-dude bent.

mijn keuze: Eibach pro-kit ikm Bilstein B8 schokbrekers (de zo geheten Bilstein B12 (Eibach) Pro-Kit). Niet in hoogte of hardheid verstelbaar maar ik zou niets anders meer willen. Ligt 1cm lager dan een GSI (al zakken je veerpootrubbers altijd iets in dus hij komt iets lager). Ik kan overal normaal overheen.

Verlagen en comfort is persoonlijk. Wil je een kart: schroefset of Spax-verlaging. Wil je nog enig comfort: zie mijn setup.

andere goede merken: H&R, Koni, KW
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7833
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: Verlaging / schroefsets / .....

Bericht door pascal1109 »

Niks mis met vaste verlaging, want hoe vaak wil jij je auto omhoog en omlaag schroeven?
Hardheid is wel een leuke optie eventueel, maar dat stel je waarschijnlijk ook maar 1x af.

Laag is goed.
Als je klaagt over drempels en dergelijke, dan moet je niet gaan verlagen, dan erger je jezelf alleen maar.

Hier met schroefset (geen vaste verlaging ivm motorombouw), niet al te veel ruimte, maar prima mee te rijden. Drempels? Schuin, omrijden of GSi thuis laten :clown:
Afbeelding
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
Vincent_R
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 1395
Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
Auto('s): Opel Astra F cabrio

Re: Verlaging / schroefsets / .....

Bericht door Vincent_R »

The Undertaker schreef:Een schroefset stel je 1x af en daarna doe je er niks meer mee, tenzij je een circuit-dude bent.
mijn keuze: Eibach pro-kit ikm Bilstein B8 schokbrekers (de zo geheten Bilstein B12 (Eibach) Pro-Kit). Niet in hoogte of hardheid verstelbaar maar ik zou niets anders meer willen. Ligt 1cm lager dan een GSI (al zakken je veerpootrubbers altijd iets in dus hij komt iets lager). Ik kan overal normaal overheen.
Verlagen en comfort is persoonlijk. Wil je een kart: schroefset of Spax-verlaging. Wil je nog enig comfort: zie mijn setup.
Ben absoluut geen circuit rijder, dus daar doe ik het niet voor. Maar mijn doel wat ik wil bereiken is dat ik laag wil met de auto (zoals hij nu is of nog iets lager). Drempels e.d. Daar moet ik nu soms ook schuin op enzo, maar dat maakt mij niet uit. "wie laag wil moet omrijden" :P

Bilstein hb ik ook over na gedacht maar ik wil graag lager dan 1 a 2 cm t.o.v. orgineel.

Wat betreft comfort, wat ik nu heb is ook aardig stug en dat mag van mij straks ook gerust zo zijn. Dat vind ik niet zo'n probleem.
pascal1109 schreef:Niks mis met vaste verlaging, want hoe vaak wil jij je auto omhoog en omlaag schroeven?
Hardheid is wel een leuke optie eventueel, maar dat stel je waarschijnlijk ook maar 1x af.
Laag is goed.
Als je klaagt over drempels en dergelijke, dan moet je niet gaan verlagen, dan erger je jezelf alleen maar.
Hier met schroefset (geen vaste verlaging ivm motorombouw), niet al te veel ruimte, maar prima mee te rijden. Drempels? Schuin, omrijden of GSi thuis laten :clown:
Het voordeel wat ik bij een schroefset zie, is dat ik hem excact op de hoogte kan afstellen die ik wil. Niet om hem elke maand aan te gaan passen ofzo, dat zou onzin zijn. T.o.v. Vaste verlaging waar ik dan bijv. -40mm koop, moet ik maar zien of het goed uit komt (ivm eventueel aanlopen in de wielkasten e.d.)

Hardheid stel je inderdaad ook maar 1 keer af, maar dan heb je in ieder geval wel weer iets zelf in de hand en kan je het instellen naar eigen wens.
Gebruikersavatar
Laserlite
forum-gebruiker
Berichten: 491
Lid geworden op: 31 mar 2011 23:12
Locatie: Daarzo!

Re: Verlaging / schroefsets / .....

Bericht door Laserlite »

ALs je voor een leuke prijs een schroefset kan kopen gewoon doen!

Tuurlijk stel je hem alleen 1x af, maar als het je niet bevalt ken je lekker op je dooie gemak je auto omhoog/omlaag schroeven :mrgreen:

Ben nog steeds blij dat ik nu een schroefset eronder heb liggen :mrgreen:

Drempels? ach lekker schuin eroverheen en anders gewoon je bumperlip schaven hahahaha :lol:
En anders andere routes nemen.

Afbeelding
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Verlaging / schroefsets / .....

Bericht door The Undertaker »

Helaas is het niet altijd mogelijk om een andere route te nemen, kan wel aleen dan moet je sond nog 10min lopen om thuis te komen. :mrgreen:
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7833
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: Verlaging / schroefsets / .....

Bericht door pascal1109 »

The Undertaker schreef:Helaas is het niet altijd mogelijk om een andere route te nemen, kan wel aleen dan moet je sond nog 10min lopen om thuis te komen. :mrgreen:
Dan heb je geen andere route, maar een andere eindbestemming gekozen.
Het is idd ook een beetje afhankelijk van waar je woont.
Liggen bij mij ook flinke bergen, maar er is gelukkig een route die al die dingen ontwijkt, dus we gaan weer flink zakken :shiny:
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
Vincent_R
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 1395
Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
Auto('s): Opel Astra F cabrio

Re: Verlaging / schroefsets / .....

Bericht door Vincent_R »

Ik heb het geluk ook dat ik zonder al te hoge drempels bij mij thuis kan komen.
Bij mij ligt meer het "probleem" bij de oprit op rijden.

Dat schraapt, maar ach dat hoort erbij :P
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7833
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: Verlaging / schroefsets / .....

Bericht door pascal1109 »

Je kan ook je oprit aanpassen. Minder schuin maken oid. Hangt er vanaf hoe die eruit ziet.

Heb in mijn oude straat ook snachts een keer, met 2 vrienden, de drempel wat "gemodificeerd" :mrgreen:
Maar die was gewoon ongelukkig, hij was op zich niet te hoog/stijl, maar hij lag direct na een geul.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
Vincent_R
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 1395
Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
Auto('s): Opel Astra F cabrio

Re: Verlaging / schroefsets / .....

Bericht door Vincent_R »

pascal1109 schreef:Je kan ook je oprit aanpassen. Minder schuin maken oid. Hangt er vanaf hoe die eruit ziet.

Heb in mijn oude straat ook snachts een keer, met 2 vrienden, de drempel wat "gemodificeerd" :mrgreen:
Maar die was gewoon ongelukkig, hij was op zich niet te hoog/stijl, maar hij lag direct na een geul.
Nou.... Haha
Dat is ook precies mijn geval. Hij is redelijk hoog, maar zit ook gelijk aan een geul.
Mocht het in de toekomst niet meer te doen zijn om erop te komen, dan verbouw ik hem ook en keer snachts :P
Of ik moet er schuin achteruit op gaan rijden.
Gebruikersavatar
felix
forum-gebruiker
Berichten: 459
Lid geworden op: 12 jan 2010 20:51

Re: Verlaging / schroefsets / .....

Bericht door felix »

Met schroefset kun je echt laag gaan.
Bevestigingen van de stuurarmen zijn aangepast (lager) waardoor ze de kas niet geraken.
Bij verlaging van -80 zitten ze te raken.
Mijne is met schroefset 110mm gezakt tegen origineel en rijd nog ""comfortabel gezien de verlaging"".

Heb nog een schroefset liggen (KW var1), moeten enkel andere naven in omdat hij van lichter motortype (1.6 16V) komt.

Persoonlijk ben ik voor schroefkit, niet omdat je laag kunt gaan, maar omdat je de hoogte naar eigen wens kan instellen.
Te laag toch, geen probleem, beetje omhoog schroeven...
Gebruikersavatar
Nick-GSI
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 488
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:03
Auto('s): Astra GSi16V 6jaar in bezit, Astra F X16SZR 2 jaar in bezit
Locatie: almere
Contacteer:

Re: Verlaging / schroefsets / .....

Bericht door Nick-GSI »

rij al jaren met weitec -25mm veren op de originele dempers, en dat rijd prima, nog een beetje comfort
Astra GSi C20XE full options
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Verlaging / schroefsets / .....

Bericht door The Undertaker »

felix schreef:Met schroefset kun je echt laag gaan.
Bevestigingen van de stuurarmen zijn aangepast (lager) waardoor ze de kas niet geraken.
Bij verlaging van -80 zitten ze te raken.
Mijne is met schroefset 110mm gezakt tegen origineel en rijd nog ""comfortabel gezien de verlaging"".

Heb nog een schroefset liggen (KW var1), moeten enkel andere naven in omdat hij van lichter motortype (1.6 16V) komt.

Persoonlijk ben ik voor schroefkit, niet omdat je laag kunt gaan, maar omdat je de hoogte naar eigen wens kan instellen.
Te laag toch, geen probleem, beetje omhoog schroeven...
Welk schroefset heb jij er hier onder?

Afbeelding
Gebruikersavatar
felix
forum-gebruiker
Berichten: 459
Lid geworden op: 12 jan 2010 20:51

Re: Verlaging / schroefsets / .....

Bericht door felix »

Hieronder zit KW var1, zonder hulpveer, volledig naar beneden gedraaid nu. zou es precies moeten wielen hoeveel cm gezakt.
Ik denk dat ik van grond naar rand spatbord 52.5cm meet :D
Zo is er wel niet elke dag mee te rijden, uitlaatcollector hangt op een 2.5-3 cm en is naar de vaantjes gereden (voor de 2de maal)
Achter zitten veren van kadett ook van KW

Dempers zijn wel aangepast om ze niet naar de vaantjes te rijden.
Cardans zijn nog origineel, geen probleem mee.

Rijdt hard, maar het is nog te doen (minder hard dan koni's volledig dicht!!)
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Verlaging / schroefsets / .....

Bericht door The Undertaker »

OK, zijn de achterveren van een Kadett E dan lager dan die van een Astra F?
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: Verlaging / schroefsets / .....

Bericht door Bart(astra) »

Kadett gsi is in elk geval zo'n 100kg lichter dan de astra gsi
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
felix
forum-gebruiker
Berichten: 459
Lid geworden op: 12 jan 2010 20:51

Re: Verlaging / schroefsets / .....

Bericht door felix »

ja ze verlagen op papier evenveel, maar komen idd lager!
Veerrubbers zijn er ook vantussen, scheelt ook een cm'tje.
Denk dat de veren achter voor kadett -60 waren, maar is in totaal een cm of 8 gezakt achter (niet geperst ofzo é)
Gebruikersavatar
Laserlite
forum-gebruiker
Berichten: 491
Lid geworden op: 31 mar 2011 23:12
Locatie: Daarzo!

Re: Verlaging / schroefsets / .....

Bericht door Laserlite »

Vincent_R schreef:Ik heb het geluk ook dat ik zonder al te hoge drempels bij mij thuis kan komen.
Bij mij ligt meer het "probleem" bij de oprit op rijden.

Dat schraapt, maar ach dat hoort erbij :P

Ach ik schraap elke dag me garage als ik naar binnen rij :lol:

Binnenkort me toplagers even vervangen en dan gewoon helemaal omlaag, heb nu 1-2cm draad over :oops:
Plaats reactie