Knoepert's Corsa A C20XE
Geplaatst: 14 jul 2012 15:15
Hoi mensen,
Ik lees hier al een tijdje mee, en het leek me wel leuk om mijn Corsa A hier te laten zien.
Heb de Corsa gekocht van een jonge uit Zevenaar. Hij heeft hem helemaal kaal gemaakt, opnieuw laten spuiten en voorzien van een C20XE. Helaas heeft hij het hele interieur eruit gehaald en voorzien van 2 kuipstoelen. Toen ik de Corsa ophaalde merkte ik dat hij inhield als hij koud was. Na een belletje met Niels zou het de tempratuur-sensor kunnen zijn. Deze vervangen voor een nieuw exemplaar maar helaas mocht dat niet baten. Bij het Duitse Autosport Festival kwam ik Freek tegen, na een praatje met hem kon het ook de luchtmassa-meter zijn. Deze heb ik vervangen en het probleem was over.
Helaas zaten er meer kinderziektes in. De motorkap kabel was verlengt met audio snoer, de gaskabel liet iedere keer los bij het pedaal en er waren geen centreerringen gemonteerd. Kortom een hoop dingen om op te lossen. Na deze puntjes aangepakt te hebben loopt het autootje leuk.
Specificaties:
Corsa A3, C20XE 2.5 met Chip (volgens de ex-eigenaar), KS700 kop, SFI vervanger,spagetti spruitstuk, katloos, supersprint groep N uitlaat, olie koeler van een GSI, remmen voor 256mm, achteras voorzien van schijven, FK schroefset, Veerpootbrug, slotloze deuren, gecleande achterklep, elektrische ramen, centralde deurvergrendeling, USA modules. 1 armige ruitenwisser, motorkaplifters, H4 bi-Xenon 8000k, Ronal Turbo velgen 7j met 165/50/15 banden, embleemloze gril. Zal vast nog wel wat vergeten zijn.
Toen ik de auto kocht stond het beestje nog als 1200 op kenteken. Ben dus ook naar de RDW geweest voor een motorwijziging. De auto is nu goedgekeurd en staat nu dus ook als 2 liter op kenteken. Het gewicht is van 760 kg naar 802 kg gegaan. Kreeg de complimenten van de keurmeester.
Genoeg gepraat, tijd voor foto's!
De volgende plannen liggen alweer klaar, kuipstoelen gaan eruit. Wil er een origineel Corsa A3 GSI interieur in. Deze haal ik binnenkort op. Ook wil ik de koeling veranderen. Er zit nu nog een origineel 1200 radiateur voor met een originele fan. Deze wordt vervangen voor een Corsa GSI radiateur met 2 spal fan's. De schakelaar wordt vervangen door een Alfa schakelaar, deze laat de fan's aanslaan bij 95 graden.
In het najaar gaat de auto naar Niels. Heb het vermoeden dat er een scheurtje in de kop zit. De vorige eigenaar heeft het blok gereviseerd. Wat er toen allemaal precies gedaan is weet ik niet. Maar wil in ieder geval de distributieriem + het hele circus laten vervangen, een buisje in de kop laten zetten, en de koppaking laten vervangen.
De auto geeft nu af en toe een blauw rook pluimpje, er zit nu 5W40 olie in, maar wil deze dan laten verversen voor 10W40. Denk dat het rook pluimpje nu komt door de carterventilatie, maar zeker weten doe ik dat niet. Dat wordt dus ook nog even een aandachtspuntje.
Als alles klaar is bouw ik de audio weer terug. Dat vind ik voor nu nog niet belangrijk. Ook komen er nog een keer een setje BBS-RS'en.
Ik lees hier al een tijdje mee, en het leek me wel leuk om mijn Corsa A hier te laten zien.
Heb de Corsa gekocht van een jonge uit Zevenaar. Hij heeft hem helemaal kaal gemaakt, opnieuw laten spuiten en voorzien van een C20XE. Helaas heeft hij het hele interieur eruit gehaald en voorzien van 2 kuipstoelen. Toen ik de Corsa ophaalde merkte ik dat hij inhield als hij koud was. Na een belletje met Niels zou het de tempratuur-sensor kunnen zijn. Deze vervangen voor een nieuw exemplaar maar helaas mocht dat niet baten. Bij het Duitse Autosport Festival kwam ik Freek tegen, na een praatje met hem kon het ook de luchtmassa-meter zijn. Deze heb ik vervangen en het probleem was over.
Helaas zaten er meer kinderziektes in. De motorkap kabel was verlengt met audio snoer, de gaskabel liet iedere keer los bij het pedaal en er waren geen centreerringen gemonteerd. Kortom een hoop dingen om op te lossen. Na deze puntjes aangepakt te hebben loopt het autootje leuk.
Specificaties:
Corsa A3, C20XE 2.5 met Chip (volgens de ex-eigenaar), KS700 kop, SFI vervanger,spagetti spruitstuk, katloos, supersprint groep N uitlaat, olie koeler van een GSI, remmen voor 256mm, achteras voorzien van schijven, FK schroefset, Veerpootbrug, slotloze deuren, gecleande achterklep, elektrische ramen, centralde deurvergrendeling, USA modules. 1 armige ruitenwisser, motorkaplifters, H4 bi-Xenon 8000k, Ronal Turbo velgen 7j met 165/50/15 banden, embleemloze gril. Zal vast nog wel wat vergeten zijn.
Toen ik de auto kocht stond het beestje nog als 1200 op kenteken. Ben dus ook naar de RDW geweest voor een motorwijziging. De auto is nu goedgekeurd en staat nu dus ook als 2 liter op kenteken. Het gewicht is van 760 kg naar 802 kg gegaan. Kreeg de complimenten van de keurmeester.
Genoeg gepraat, tijd voor foto's!
De volgende plannen liggen alweer klaar, kuipstoelen gaan eruit. Wil er een origineel Corsa A3 GSI interieur in. Deze haal ik binnenkort op. Ook wil ik de koeling veranderen. Er zit nu nog een origineel 1200 radiateur voor met een originele fan. Deze wordt vervangen voor een Corsa GSI radiateur met 2 spal fan's. De schakelaar wordt vervangen door een Alfa schakelaar, deze laat de fan's aanslaan bij 95 graden.
In het najaar gaat de auto naar Niels. Heb het vermoeden dat er een scheurtje in de kop zit. De vorige eigenaar heeft het blok gereviseerd. Wat er toen allemaal precies gedaan is weet ik niet. Maar wil in ieder geval de distributieriem + het hele circus laten vervangen, een buisje in de kop laten zetten, en de koppaking laten vervangen.
De auto geeft nu af en toe een blauw rook pluimpje, er zit nu 5W40 olie in, maar wil deze dan laten verversen voor 10W40. Denk dat het rook pluimpje nu komt door de carterventilatie, maar zeker weten doe ik dat niet. Dat wordt dus ook nog even een aandachtspuntje.
Als alles klaar is bouw ik de audio weer terug. Dat vind ik voor nu nog niet belangrijk. Ook komen er nog een keer een setje BBS-RS'en.