Hier is het een heel tijdje rustig geweest....
Maar dat betekend natuurlijk niet dat ik stil heb gezeten.
Voor de winter twee leuke goodies gekocht:
- Irmscher carbon (look) middenconsole
- Koplampsproeiers (set overgenomen van The Undertaker)
Om in Tell-Sell termen te praten, "Maar dat is nog niet alles...!!"
Mijn huidige C20NE ligt er nu sinds februari 2011 in, alweer 3,5 jaar. Hier wilde ik graag wat aan gaan doen.
Dan ga je een beetje rondneuzen op internet en bij wat bedrijven praten wat er mogelijk is. Alles komt neer op, "Hoe ver wil je gaan?/ Hoe gek wil je het maken?".
Voor mezelf de knoop doorgehakt en besloten dat er wat leuks in het vooronder gaat komen. Dus vorige week maandag een tweede C20NE opgehaald en Afgelopen vrijdag Naar Risse Motorsport in Duitsland geweest.
Waarom toch weer een C20NE en geen XE of LET? Ik wil graag wat anders dan anderen en vind een 8 klepper gewoon bij de auto passen. Daarnaast vind ik N/A tunen uitdagender. Dit is gewoon persoonlijke voorkeur. Als ik puur voor het vermogen zou doen had ik beter voor een LET kunnen gaan, maar daar gaat het mij niet alleen om.
Ik ga nog niet alles verklappen, want het moet natuurlijk wel een beetje een verrassing blijven
Maar een tipje van de sluier wil ik wel oplichten, haha:
- Custom made gesmede zuigers
- Custom made gesmede H-profiel drijfstangen
- Wat werk aan de cylinderkop en nokkenas
- Compressie gaat van 9.2:1 naar 11:1
- Het hele spul gaat draaien op een KMS vrij programmeerbare ECU
Waarschijnlijk is het blok in december klaar. Dan ga ik met de Astra naar Risse toe en laat ik hem daar achter.
Zij zullen het oude blok er uit halen en het nieuwe er in hangen. Dan zal er een nieuwe kabelboom gemaakt gaan worden en gaat hij wat uren op de testbank voor het afstellen en inlopen e.d.
Dit zal in totaal +/- 2 weken duren en dan ga ik hem weer ophalen
Ik verwacht dus dat de Astra in januari/februari (afhankelijk van het weer) weer terug in de garage staat om te wachten op de eerste zonnestralen....