' Wat te doen '?

Eenvoudige vragen over de Astra F zoals: "waar kan ik mijn claxon vinden", "waarvoor dient dit onderdeel" "welk motorblok is dit" e.d. kunnen hier gesteld worden. Geen problemen in dit forum plaatsen!
Plaats reactie
StefanRebel
forum-gebruiker
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 mar 2012 16:49

' Wat te doen '?

Bericht door StefanRebel »

Ik heb nu ongeveer 1,5 jaar een Astra Tailgate 1.8 16V in mijn bezit, en heb er nu zo ongeveer al 1500 euro ingestoken voor reparatiekosten:
Nokassensensor
Krukasssensor
Nieuwe Katalysator
Klein onderhoud etc.

Ik zat er echt zwaar over na te denken om hem of helemaal om te bouwen tot ene GSI look (Dus een Motorkap / Grill etc ). Ook al heeft deze auto al weer 199,000KM op ze teller staan, Ik vraag me af. Is het het allemaal waard?. Hoeveel zou het mij ongeveer kosten om er verschillende dingen op te krijgen.

Grill - Met Astra Logo (Zoals ik bij meerdere hebben gezien)
Motorkap GSI (Luchthappers)
Velgen 16inch met goeie banden.


voor mensen die interesse hebben in foto's van me astra (kijk even in het voorstel topic).
Gebruikersavatar
Mikeopel
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 31 jan 2011 12:49
Auto('s): gsi x20xev to G.M
Locatie: Assen, en Pijnacker

Re: ' Wat te doen '?

Bericht door Mikeopel »

ik zou zoiezo een gsi gekocht hebben :wink:
tja het is wat je zelf wilt!!
Spelling- en grammatica fouten in bovenstaand bericht zijn enkel bedoeld ter amusement van de lezer


i am driving a Fozzy And A Driftcar what is your profession?



Nissan Skyline R33 OO-skyline-OO
Subaru Forrester AKA De Boswachter
C18XE/X20XEV GSI
C20ne GSI KIA
golf 1600 rat KIA
StefanRebel
forum-gebruiker
Berichten: 12
Lid geworden op: 29 mar 2012 16:49

Re: ' Wat te doen '?

Bericht door StefanRebel »

Mikeopel schreef:ik zou zoiezo een gsi gekocht hebben :wink:
tja het is wat je zelf wilt!!

Ja toen der tijd wist ik niet beter Is me 1ste autotje he :D
Gebruikersavatar
Mikeopel
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2451
Lid geworden op: 31 jan 2011 12:49
Auto('s): gsi x20xev to G.M
Locatie: Assen, en Pijnacker

Re: ' Wat te doen '?

Bericht door Mikeopel »

Ik weet niet wat je wilt. Als je astra wannabie gsi wil moet je dat doen. Je kan ook kijken voor de rieger set ook heel mooi.
Spelling- en grammatica fouten in bovenstaand bericht zijn enkel bedoeld ter amusement van de lezer


i am driving a Fozzy And A Driftcar what is your profession?



Nissan Skyline R33 OO-skyline-OO
Subaru Forrester AKA De Boswachter
C18XE/X20XEV GSI
C20ne GSI KIA
golf 1600 rat KIA
Gebruikersavatar
GSI4ever
forum-gebruiker
Berichten: 303
Lid geworden op: 10 nov 2011 21:59
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 24v Station
Locatie: Groningen

Re: ' Wat te doen '?

Bericht door GSI4ever »

Het is wat je er verder voor over hebt.
Bumpers (voor en achter), Gril en motorkap zal je rond de 150 a 200 euro kosten, maar dan ben je er nog niet. Spuitkosten komen er dan ook nog overheen.
Al met al kun je dan voor hetzelfde geld een echte :GSi: rijden.

Ik persoonlijk zou deze in de verkoop doen en dan met wat geld erbij voor een 2.0 :GSi: gaan.
Cruise Control Promoteam
Bonrath Promoteam
Irmscher Promoteam
V6 Promoteam
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Re: ' Wat te doen '?

Bericht door Roy 2.0 16v »

is ie het waard ? nee

is het veel werk ? ja

Je kunt inderdaad beter deze wegdoen ipv lookalike van maken en een gsi kopen.
het is niet alleen bumpers en motorkap hé , die je dan evengoed nog moet laten spuiten voor het mooie.
ook interieur, rijbeleving, draadbomen en boordcomputer functies, eventueel traction control en ga zo maar door
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: ' Wat te doen '?

Bericht door The Undertaker »

Is hij het waard: dat ligt er aan watje wilt. als ik het zo zie is het een Sport die je nu hebt. Indien de auto motorisch in orde is en er niet al te veel aan het plaatwerk (achterschermen en dorpels) gedaan hoef te worden dan is het het geld zeker waard. Anders zou ik kijken voor een GSI.

Ik zelf heb een Astra GSI Tailgate dus zonder de spoilers, auto koste mij 2000 euro en inmiddels is er al voor meer als het dubbele aan versleuteld (achterstallig onderhoud en inbouw extra opties). Spoilers komen er nog op dus deze kosten komen er nog bij voor mij. Over een jaar of wat wil ik dan nog een motorswap. Vind ik het waard? JA

GSI of niet, maak van je auto wat je wilt. Alleen jij kan het budget bepalen. GSI is slechts een naam, jouw Astra Sport is identiek aan mijn GSI. je hebt de aanschaf al gehad en 1500 euro aan achterstallig onderhoud.

Simpelste oplossing is deze verkopen en een GSI met spoilers er voor terug kopen. Deze ga je alleen niet vinden denk ik. Ik zou dan voor een GSI Tailgate zonder spoilers gaan, deze zijn te vinden en veel casco's zijn hard.
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10360
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: ' Wat te doen '?

Bericht door oenatje »

hoe erg ben je gehecht aan de auto.?

als je bijv volgend jaar een andere auto wil zou ik het niet doen. ben je diehard hardekern astra liefhebber,. dan zeg ik: doen.
Plaats reactie