Achterlichten vast gekit?

Eenvoudige vragen over de Astra F zoals: "waar kan ik mijn claxon vinden", "waarvoor dient dit onderdeel" "welk motorblok is dit" e.d. kunnen hier gesteld worden. Geen problemen in dit forum plaatsen!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
blue
forum-gebruiker
Berichten: 320
Lid geworden op: 21 aug 2003 22:22
Auto('s): Astra c2.0xe
Locatie: Oostwold (blauwe stad)

Achterlichten vast gekit?

Bericht door blue »

Hoi lui,

Ik wilde zojuist een achterlichtglas eruit halen om er andere in te zetten maar kwam niet verder dan de schroeven :evil:
Is het standaard dat die krengen ook nog zitten gekit oid?
Of heb ik 1 van de weinigen waarbij een malloot dacht ze kwijt te raken zonder kit? :x

In ieder geval moeten ze dus los maar hoe?? :roll:
Ik wil ze ook niet slopen dus hoe krijg je die kit nou los zonder de lampen kapot te breken en zonder de lak te beschadigen????????
Is hier een of ander oplosmiddel voor te gebruiken? of zal het toch met een stanleymes moeten??
zo... even uitgeklust........... of niet......


Geef me nu maar een rooitje voor een paar mooie wielen oma....
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7833
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: Achterlichten vast gekit?

Bericht door pascal1109 »

Bedoel je heel de lampunit eruit halen? Dat zijn idd per kant 4 schroeven. Het kan zijn dat ze ondertussen een beetje "vergroeid" zitten met de auto, als ze nog nooit los geweest zijn.
Gewoon voorzichtig lostrekken. Moet het goed komen.

Wil je echt het glas scheiden van de unit, dan kan dat ook nog volgens mij. Verwarmen in de oven of warm water, komt de kit wel los. Maar ik denk dat je bedoelt wat ik hierboven al beschreven heb ;)
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: Achterlichten vast gekit?

Bericht door The Undertaker »

Eventueel iets verwarmen en zoals Pascal zegt langzaam lostrekken/duwen.
Gebruikersavatar
blue
forum-gebruiker
Berichten: 320
Lid geworden op: 21 aug 2003 22:22
Auto('s): Astra c2.0xe
Locatie: Oostwold (blauwe stad)

Re: Achterlichten vast gekit?

Bericht door blue »

Hey je hebt gelijk :mrgreen: Ze zaten vergroeid met de auto...... Schroeven een stukje uitgedraaid en daar met een houtenblokje een paar tikjes op gegeven. Dat rubber wat er tussen zit gaat schijnbaar wat kleven op den duur...... :mrgreen:

Dat loshalen van die glazen is trouwens ook wel iets om een keer te proberen. eens over nadenken wat het resultaat zou kunnen worden...
zo... even uitgeklust........... of niet......


Geef me nu maar een rooitje voor een paar mooie wielen oma....
Plaats reactie