Pagina 1 van 2

R.I.P Gsi

Geplaatst: 25 okt 2011 20:15
door Theo Gsi
Tot mijn verbazing ben ik er achter gekomen dat me gsi er niet meer is



Kenteken GJ-BB-33

Datum eerste toelating 09-04-1993(18,5 jaar)
Datum aanvang laatste tenaamstelling 17-09-2010(1,1 jaar)
Datum eerste afgifte Nederland 09-04-1993(18,5 jaar)
Status kenteken Geëxporteerd

Heb hem meer dan 2 jaar gehad en de laatste jaar heb ik hem 1 keer ooit op een forum gespot als gespot.
Fijne wagen was het maar hijs er niet meer :|

Re: R.I.P Gsi

Geplaatst: 25 okt 2011 20:22
door oenatje
zo gebeurt dat met vele. nog even en de astra gsi is net zo schaars als de kadett.

Re: R.I.P Gsi

Geplaatst: 25 okt 2011 20:24
door Theo Gsi
idd, wel jammer

Re: R.I.P Gsi

Geplaatst: 26 okt 2011 08:27
door Bart(astra)
Theo Gsi schreef:idd, wel jammer

Dan had je hem moeten houden :wink: :shutup:

Re: R.I.P Gsi

Geplaatst: 26 okt 2011 09:06
door RedBill
Tja, het gaat hard. Afgelopen jaar al meer dan 125 GSi's naar de sloop of geëxporteerd. Dat laatste betekent meestal ook sloop of de cross in.

Re: R.I.P Gsi

Geplaatst: 26 okt 2011 10:35
door The Undertaker
Tja, als je hem verkoopt dan is de route eigenlijk al bepaald. De GSI's gaan dan van de een naar de ander en eindigen daarna.

Wat Bart zegt: je had hem moeten houden!

Re: R.I.P Gsi

Geplaatst: 26 okt 2011 10:37
door Jerremy
Export.. Daar las ik vanochtend een interessant stuk over in de krant (Trouw)
ARN onderzoekt momenteel met RDW om het slopen in eigen beheer aan banden te leggen.
Het systeem schijnt aan alle kanten te rammelen en met 'exporteren' wordt meer dan creatief omgegaan.
Vele wagens schijnen niet eens de landsgrens over te gaan, ondanks dat ze toch geexporteerd zouden zijn of worden.

En idd GSI'tjes worden schaars. onverprutste waren dat al, maar dit maakt ze nog schaarser.

Re: R.I.P Gsi

Geplaatst: 26 okt 2011 10:46
door pascal1109
Jerremy schreef: Vele wagens schijnen niet eens de landsgrens over te gaan, ondanks dat ze toch geexporteerd zouden zijn of worden.
Heel verrassend :mrgreen:
Zo hoef je niet te verantwoorden wat je met de vloeistoffen (schadelijk voor milieu enzo) en dergelijke doet als je zelf gaat slopen bijv.

Re: R.I.P Gsi

Geplaatst: 26 okt 2011 11:07
door The Undertaker
pascal1109 schreef:
Jerremy schreef: Vele wagens schijnen niet eens de landsgrens over te gaan, ondanks dat ze toch geexporteerd zouden zijn of worden.
Heel verrassend :mrgreen:
Zo hoef je niet te verantwoorden wat je met de vloeistoffen (schadelijk voor milieu enzo) en dergelijke doet als je zelf gaat slopen bijv.
Ik heb 2 auto's zelf 'gesloopt' (de zwarte GSI staat nog steeds :mrgreen: ) maar heb me hier nooit voor hoeven verantwoorden.

Re: R.I.P Gsi

Geplaatst: 26 okt 2011 11:25
door pascal1109
misschien dat ze dat steekproefsgewijs controleren?
heb het al wel een paar keer gehoord. dus enige controle zal er wel zijn

Re: R.I.P Gsi

Geplaatst: 26 okt 2011 11:37
door The Undertaker
pascal1109 schreef:misschien dat ze dat steekproefsgewijs controleren?
heb het al wel een paar keer gehoord. dus enige controle zal er wel zijn
Zal wel net zoiets zijn als de steekproef bij de APK

Re: R.I.P Gsi

Geplaatst: 26 okt 2011 12:46
door RedBill
Jerremy schreef:Export.. Daar las ik vanochtend een interessant stuk over in de krant (Trouw)
ARN onderzoekt momenteel met RDW om het slopen in eigen beheer aan banden te leggen.
Het systeem schijnt aan alle kanten te rammelen en met 'exporteren' wordt meer dan creatief omgegaan.
Vele wagens schijnen niet eens de landsgrens over te gaan, ondanks dat ze toch geexporteerd zouden zijn of worden.
Website ARN schreef:ARN onderzoekt sloop in eigen beheer
In de dagelijkse praktijk heeft ARN Auto Recycling (ARN) regelmatig te maken met milieudelicten, fraude en voertuigcriminaliteit.

In kaart brengen
Deze activiteiten hebben een negatieve invloed op de branche en de bij ARN aangesloten demontagebedrijven. Niet alleen oneerlijke concurrentie is een probleem. Ook lijdt het imago van de bedrijven schade. De genoemde vormen van misbruik zijn erg moeilijk te doorgronden. Daarom is ARN begonnen met het in kaart brengen van deze praktijken. Om zo voertuigcriminaliteit terug te dringen.

Onderzoek
Voertuigcriminaliteit komt vaak voor in de vorm van misbruik RDW-statussen bij export en sloop in eigen beheer. Daarom heeft ARN een onderzoek uitgevoerd naar alle demontagemeldingen (ORAD en sloop in eigen beheer) in de periode januari 2009 tot juli 2010. In deze periode hebben 966 bedrijven met een inschrijving Kamer van Koophandel (KvK) minimaal één demontagemelding gedaan. Van de 966 bedrijven bleken er 157 bedrijven geen vergunning voor autodemontage te hebben.

Resultaat
Deze illegaal opererende bedrijven hebben in totaal 845 auto’s gedemonteerd. Van de 157 bedrijven hebben 51 bedrijven vijf of meer demontagemeldingen in eigen beheer gedaan. Dit zijn in totaal 581 auto’s. ARN heeft naar aanleiding van het onderzoek het bevoegd gezag gewezen op deze vorm van oneerlijke concurrentie. Het bevoegd gezag gaat met deze informatie aan de slag om zo een gelijk speelveld te creëren voor bedrijven die wel een provinciale milieuvergunning hebben.

Advies
Tijdens het onderzoek bleek het wel heel gemakkelijk om een melding van demontage in eigen beheer te doen. ARN wil dit bemoeilijken en heeft RDW geadviseerd om de leeftijdgrens van auto’s te verhogen van 15 naar 25 jaar voor sloop in eigen beheer. Dit is ook de leeftijd van oldtimers waarvoor geen motorrijtuigenbelasting meer verschuldigd is. Bovendien heeft ARN Voorgesteld maar één demontagemelding in eigen beheer toe te staan per persoon of bedrijf. Beide voorstellen van ARN zijn opgenomen in het RDW-beleidsplan voor 2011.

Re: R.I.P Gsi

Geplaatst: 26 okt 2011 13:12
door oenatje
Jerremy schreef:Export.. Daar las ik vanochtend een interessant stuk over in de krant (Trouw)
ARN onderzoekt momenteel met RDW om het slopen in eigen beheer aan banden te leggen.
Het systeem schijnt aan alle kanten te rammelen en met 'exporteren' wordt meer dan creatief omgegaan.
Vele wagens schijnen niet eens de landsgrens over te gaan, ondanks dat ze toch geexporteerd zouden zijn of worden.

En idd GSI'tjes worden schaars. onverprutste waren dat al, maar dit maakt ze nog schaarser.
dat is een alternatief op schorsen dat exporteren

Re: R.I.P Gsi

Geplaatst: 26 okt 2011 16:27
door Theo Gsi
Bart(astra) schreef:
Theo Gsi schreef:idd, wel jammer

Dan had je hem moeten houden :wink: :shutup:

wijsneus :shutup: Ik bedoel dat het jammer is dat ze zo schaars worden piemol :mrgreen:

Re: R.I.P Gsi

Geplaatst: 26 okt 2011 19:18
door Bart(astra)
Theo Gsi schreef:
Bart(astra) schreef:
Theo Gsi schreef:idd, wel jammer

Dan had je hem moeten houden :wink: :shutup:

wijsneus :shutup: Ik bedoel dat het jammer is dat ze zo schaars worden piemol :mrgreen:
Dan moet je dat gewoon zeggen ! :wink:

Re: R.I.P Gsi

Geplaatst: 08 aug 2012 23:49
door Janneau
Nee hoor!

Hij was even weg, maar nu istie weer terug in het land!

WANT

Ik heb hem..! :D Ik heb in België gewoond en had ik m ingevoerd. Nu weer terug in Nederland, inclusief de GSI! Nu staat er een "1tje" op het kenteken.

Hij rijdt inderdaad nog heel goed, eerste ingreep worden de remleidingen. Dan het koetswerk in goede staat brengen.

In ieder geval, hij leeft en wordt goed in leven gehouden ;-)

Groetjes!

Re: R.I.P Gsi

Geplaatst: 09 aug 2012 04:20
door Laserlite
Nice 8)

Re: R.I.P Gsi

Geplaatst: 09 aug 2012 08:19
door oenatje
leuk man.

gek eigenlijk, voor theo afgesloten hoofdstuk, duikt ie ineneens weer op


goed bezig

Re: R.I.P Gsi

Geplaatst: 09 aug 2012 11:15
door Mikeopel
Janneau schreef:Nee hoor!

Hij was even weg, maar nu istie weer terug in het land!

WANT

Ik heb hem..! :D Ik heb in België gewoond en had ik m ingevoerd. Nu weer terug in Nederland, inclusief de GSI! Nu staat er een "1tje" op het kenteken.

Hij rijdt inderdaad nog heel goed, eerste ingreep worden de remleidingen. Dan het koetswerk in goede staat brengen.

In ieder geval, hij leeft en wordt goed in leven gehouden ;-)

Groetjes!

heb je nog foto's van hoe hij er nu bij staat??

Re: R.I.P Gsi

Geplaatst: 09 aug 2012 20:10
door RedBill
Leuk dat dit ook hier weer opduikt. Binnenkort alle kentekens die geëxporteerd zijn eens checken. Misschien zijn er inmiddels meer weer actief. :-)

Re: R.I.P Gsi

Geplaatst: 09 aug 2012 20:18
door The Undertaker
Als Theo dit leest dan heeft hij gelijk een :D

Re: R.I.P Gsi

Geplaatst: 10 aug 2012 09:31
door Janneau
Ik denk niet dat Theo blij wordt van de foto's. Maar ik zal er morgen even werk van maken.
Als ik de auto niet had gekocht was 'ie hoogstwaarschijnlijk op de cross belandt.. Had m gekocht voor een prikkie, omdat ik door omstandigheden autoloos was geraakt. Nu wíl ik 'm niet meer van de hand doen en ga ik kijken wat ik er nog van kan maken. Met evt. hulp.

Zoek nog vele onderdelen, plaatwerker etc.. Ga mij ook aansluiten bij de lokale opel club omdat mijn technische autokennis niet 100% is. :(

Enfin, er zijn ook nog forums!

Morgen de kiekjes, beloofd! :shiny:

Re: R.I.P Gsi

Geplaatst: 10 aug 2012 11:37
door Mikeopel
nou we zullen dan maar een dag wachten :mrgreen:
met smart :mrgreen:

Re: R.I.P Gsi

Geplaatst: 10 aug 2012 12:02
door Janneau
Foto's staan bij projecten!
En of het een project zal zijn.. :D

Re: R.I.P Gsi

Geplaatst: 10 aug 2012 14:46
door oenatje
ik heb theo een pm gestuurd hierover omdat ie niet zo vaak meer leest hier