Pagina 1 van 2

stationair

Geplaatst: 22 jun 2009 23:21
door jeroentjj 1.8xe
hallo agc

zoals jullie weten heb ik al een heleboel vervangen maar nog steeds problemen met stationair
hij gaat alleen als het warm is pingelen tussen de 1000 en 1500 toeren en hij doet het niet altijd
ik heb al een nieuwe stappenmoter gasklephuis is al gereinigt ik heb er laatst injectie reiniger in gegooit. geen verschil stekker van de luchtmassa meter getrokken toe.n ging die heel slecht lopen. nieuwe bougies plus brandstof filter nog geen verschil geen mm lampje.
alle slangetjes nagelopen geen valse lucht zien dr ook nog goed uit.
koppakingtest gedaan die is ook goed.

ik zat zelf te denken aan tempertuursensor ofso iets.

ik hoop dat iemand hier de oplossing weet wordt eronderhand helemaal gek van.
opel dealer kan het niet vinden doen in mijn ogen ook niet helemaal hun best.
ze doen meer van geen zin in storing op zoeken van een ouwe auto :finger:

mvg jeroen

Re: stationair

Geplaatst: 23 jun 2009 14:39
door Roy 2.0 16v
irritant van die dealers, maar een data-check lijkt me de handigste oplossing
je hebt tot nu toe voor niks alles al vervangen en gecontroleerd want je hebt het probleem nog steeds,

temp sensor kan, maar om die ook alweer op de gok te vervangen lijkt me niet handig, je blijft bezig

data check doen, alle sensoren worden gechecked, zorg dat je dat met warme motor laat doen

Re: stationair

Geplaatst: 23 jun 2009 16:39
door Laagvlieger
Probleem is dat het niet zo makkelijk is.
Zo een storing zoeken kan ERG duur worden.
Daarom zal de dealer ook niet zoveel moeite doen omdat men toch geen accoord geeft voor reparatie.
Krukassensor en nokkenassensor a lvervangen?
En weet je 100% zeker dat je geen vacuumlek hebt?

Re: stationair

Geplaatst: 23 jun 2009 21:54
door Michel82
Ik heb Precies hetzelfde probleem.

Waarschijnlijk als je hem opnieuw start is het weer verdwenen (dat heb ik)

Bij mij is het nu wel minimaal 980 toeren naar 1000 toeren, maar het was vele malen erger toen ik nog me ouwe injectoren had.

Wat mij wel opvalt is dat ik het met warm weer meer heb dan dat het koel weer is

michel

Re: stationair

Geplaatst: 23 jun 2009 23:13
door jeroentjj 1.8xe
Michel82 schreef:Ik heb Precies hetzelfde probleem.

Waarschijnlijk als je hem opnieuw start is het weer verdwenen (dat heb ik)

Bij mij is het nu wel minimaal 980 toeren naar 1000 toeren, maar het was vele malen erger toen ik nog me ouwe injectoren had.

Wat mij wel opvalt is dat ik het met warm weer meer heb dan dat het koel weer is

michel
klopt michel als ik hem uit zet en opnieuw start zakt ie weer naar normaal maar zodra ik weer ga rijden een tijdje gaat hij het weer doen erg vervelend en irritant.
@laag nokkenas sensor is vervangen bij 176.000 km kmstand nu is 189.000
krukassensor denk niet dat ie ooit vervangen is misschien die is vervangen.
ma de dealer zei zodra de geen mm lampje brand is der niet zoveel te vinden.
mja en ik heb zeker weten geen vacuum lek alle slangetjes zien dr ook nog goed uit.
ik heb alles nagelopen.
ik word der langzamerhand knettergek van.
en dan nog iets je voelt hem ook bokken als die stationair loopt hij loopt niet echt zuiver.
en ik kan het maar niet vinden.

wie kan er een xtje kijken met veel verstand dr van tegen betaling natuurlijk.
anders zit ik er sterk over te denken om ooit een 2.0 16v in te leggen want die hebben tog minder stationair problemen als een c18xe???

mvg jeroen

Re: stationair

Geplaatst: 24 jun 2009 07:24
door pascal1109
jeroentjj 1.8xe schreef:anders zit ik er sterk over te denken om ooit een 2.0 16v in te leggen want die hebben tog minder stationair problemen als een c18xe???
Die kunnen het probleem net zo goed hebben. Kijk naar Michel bijv ;)

Re: stationair

Geplaatst: 24 jun 2009 08:31
door Bart(astra)
Krukassensor gaat motorlamp niet altijd op aan !

Re: stationair

Geplaatst: 24 jun 2009 12:01
door jeroentjj 1.8xe
Bart(astra) schreef:Krukassensor gaat motorlamp niet altijd op aan !
en hoe kan ik daar dan achterkomen??

Re: stationair

Geplaatst: 24 jun 2009 13:41
door Erwin_dude
vervangen

Re: stationair

Geplaatst: 26 jun 2009 12:54
door jeroentjj 1.8xe
Erwin_dude schreef:vervangen
maar kan die daar zo om gaan pingelen

Re: stationair

Geplaatst: 26 jun 2009 17:40
door Erwin_dude
sensoren is een verhaal apart zijn zo veel dingen wat ie kan gaan doen .als er 1 kapot is..

Re: stationair

Geplaatst: 27 jun 2009 02:17
door jeroentjj 1.8xe
Erwin_dude schreef:sensoren is een verhaal apart zijn zo veel dingen wat ie kan gaan doen .als er 1 kapot is..
oke ik zal hem eens vervangen

Re: stationair

Geplaatst: 27 jun 2009 14:43
door Michel82
Hou ons wel even op de hoogte, ben wel benieuwd wat het bij jou zou kunnen zijn.

michel

Re: stationair

Geplaatst: 06 jul 2009 18:50
door airwolf99
hee jongens ik geloof dat ik de oplossing heb;)

ben even bij kip geweest en die heeft hem wat sneller laten draaien.
de stationair schroef even een stukje opstellen.
nu heb ik er geen last meer van.
laat hem wat sneller stationair draaien, dat helpt bij mij.

laat me weten wat de uitkomst is.

Re: stationair

Geplaatst: 06 jul 2009 21:51
door Peter_89
Jah maar nu heb je het probleem nog niet verholpen he :!: :wink:

Re: stationair

Geplaatst: 06 jul 2009 22:13
door Nick(GSI)
airwolf99 schreef:hee jongens ik geloof dat ik de oplossing heb;)

ben even bij kip geweest en die heeft hem wat sneller laten draaien.
de stationair schroef even een stukje opstellen.
nu heb ik er geen last meer van.
laat hem wat sneller stationair draaien, dat helpt bij mij.

laat me weten wat de uitkomst is.
het is geen CARBURATEUR!!!! daar mag je NIET aan draaien staat gekalibreerd met je ecu.

Re: stationair

Geplaatst: 07 jul 2009 09:48
door Laagvlieger
Ooww nee!!!!!

Daar heb ik al ZO vaak voor gewaarschuwd!!!
Nu sta je er zelf voor!!!!
Dat zijn gecalibreerde standen!!!!
Nu kan een dealer GEEN diagnose meer stellen en wordt het een nieuw gas klephuis.

Aan schroefjes draaien doe je in de jaren 70 en ervoor!!!!

Re: stationair

Geplaatst: 07 jul 2009 10:53
door gurdi
o jee :shock:

(meer woorden heb ik nu even niet)

Re: stationair

Geplaatst: 07 jul 2009 11:03
door pascal1109
Oei...

Wat ik me dan afvraag, als je absoluut niet aan die schroef mag draaien. Waarom zit die er dan op?

Re: stationair

Geplaatst: 07 jul 2009 11:50
door Raymond-oud
pascal1109 schreef:Oei...

Wat ik me dan afvraag, als je absoluut niet aan die schroef mag draaien. Waarom zit die er dan op?
dat is voor mensen die nergens af kunnen blijven :lol:

voorbeeld.....tepels bij een vrouw kun je ook aan draaien...maar daar zijn ze ook niet voor bedoeld :shutup: :shutup: :shutup:

Re: stationair

Geplaatst: 07 jul 2009 12:48
door suaver
ja maar ook als je daaraan wat draait levert het ook wat op.... :D maar ikzelf hou niet van een nippel-twist :shutup:
conclusie.. het Zou wel es wat op kunnen leveren..en het kan consequenties hebben... keuzes maken..

Re: stationair

Geplaatst: 07 jul 2009 14:59
door RedBill
suaver schreef:ja maar ook als je daaraan wat draait levert het ook wat op.... :D maar ikzelf hou niet van een nippel-twist :shutup:
conclusie.. het Zou wel es wat op kunnen leveren..en het kan consequenties hebben... keuzes maken..
LOL

Re: stationair

Geplaatst: 07 jul 2009 18:00
door jeroentjj 1.8xe
nee daar ga ik niet aan draaien daar is volgens mij wel mee geknoeid want der zit een rare schroef in maar dat is het probleem denk ik niet want af en toe draait ie goed en soms doet ie pingelen tussen 1000 en 1500 en dan gaat ie soms ook nog 600 lopen heel raar allemaal dus ik denk dat het wat anders is mja wat ik heb gister eerst 4 nieuwe banden en remschrijven en blokken erop laten zetten dus nu heb ik weer 4 17 inch velgen hahah zometeen begin augustus gaat ie naar niels die gaat het nakijken welke sensor of sensoren niet goed zijn en die worden meteen vervangen grjeroen

ik hou jullie op de hoogte

Re: stationair

Geplaatst: 07 jul 2009 18:11
door Laagvlieger
Waarom die schroef erop zit?
Dat is om toleranties in de FABRIEK!!! weg te draaien.
Spul wordt in elkaar gezet. Computer erop en hij wordt in een bepaalde stand gekalibreerd. Computer op gasklepstand.
De computer staat dan op "0" en de gasklep ook op "0". Dit is een vaste waarde waar de computer mee rekent.
En als ik me niet vergis zit er ook borglak op die schroef. Dat geeft al aan dat je er niet aan mag zitten.
Zo en zo.....het is een motormanagementsysteem...Daar mag je nooit ergens aan draaien. Want dat wordt elektronisch gestuurd.

Storing zoeken wordt vanaf nu een gok. Omdat je de vaste basiswaarden kwijt bent.
Als monteur zou ik er geeneens aan willen beginnen, tenzij je er een ander gasklephuis op zit die nog wel gekalibreerd is.
Hij kan nu even goed lopen, totdat de computer buiten zijn regelgebied komt (wat hij denkt omdat hij intern rekent met "0" terwijl iemand hem nu bv op -10 of +10 heeft gezet) en vastslaat met foutcode en noodloop tot gevolg.
En dat zijn storingen die vertraagd gezet worden. Dus dat duurt bv een 100 km om het kenveld te verschuiven.

NOOIT draaien aan stelschroeven als je niet weet waar je mee bezig bent.
Stel hij komt bij een dealer terecht voor die storing, en hun weten niet dat er aan gedraait is gaat het een hoop geld in zoekuren kosten. En dan zullen ze het nooit vinden.

Re: stationair

Geplaatst: 07 jul 2009 20:08
door gurdi
dus daaruit kun je concluderen wil je het maken vervang dat ding.