Ricco's Astra > En toen...

Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
Gebruikersavatar
Ricco
forum-gebruiker
Berichten: 366
Lid geworden op: 31 aug 2006 02:19
Locatie: ZL

Re: Ricco's Astra > En toen...

Bericht door Ricco »

Waar zie je dat Bart? :oops:


Ik meen me te herinneren dat de vorige eigenaar me dat verteld heeft, maar ik wist het niet meer zeker.
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: Ricco's Astra > Ritje Zeeland gemaakt pag. 3

Bericht door Bart(astra) »

Ricco schreef:..
Aansluiting op binnenscherm wonderbaarlijk nog geen spatje roest... :shock:
Afbeelding
Vanaf de bobbelrand zeg maar 2 cm boven de kit zit hij gelast.
Zie je ook aan de stukjes lasdraad die in de spatbordrand hangen
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
Ricco
forum-gebruiker
Berichten: 366
Lid geworden op: 31 aug 2006 02:19
Locatie: ZL

Re: Ricco's Astra > En toen...

Bericht door Ricco »

Ah ja duidelijk...

Zullen ze toen ook wel die kit erin hebben gesmeerd in de hele naad zeker...?

Naja nu gaat het er in ieder geval helemaal uit :lol:
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: Ricco's Astra > En toen...

Bericht door Bart(astra) »

Ricco schreef:Ah ja duidelijk...

Zullen ze toen ook wel die kit erin hebben gesmeerd in de hele naad zeker...?

Naja nu gaat het er in ieder geval helemaal uit :lol:

Dat denk ik wel ja.

Strax ook niet vergeten er goede kit in te zetten
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
Ricco
forum-gebruiker
Berichten: 366
Lid geworden op: 31 aug 2006 02:19
Locatie: ZL

Re: Ricco's Astra > En toen...

Bericht door Ricco »

Ik denk dat ik het dicht pur :lol:

Nee wordt allemaal goed vol gespoten met kit, tectyl en weet ik wat allemaal....haha

Zei de plaatwerker zelf ook al...
Gebruikersavatar
g_eert
forum-gebruiker
Berichten: 105
Lid geworden op: 30 jun 2009 16:51
Locatie: limbricht

Re: Ricco's Astra > En toen...

Bericht door g_eert »

Waar laat jij dit alles spuiten?

Want ik zoek eigenl;ijk ook nog een adresje die een mijn deuk er uit kan halen en mijn skirts opnieuw kan spuiten?

Zijn er geen foto's van de werkzaamheden?

Groetjes geert
Haaye
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2682
Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
Locatie: Wâlterswâld

Re: Ricco's Astra > En toen...

Bericht door Haaye »

Super mooie astra!!!

Die straks ook weer strak is!
Succes met de operatie! :D

:opel:
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
Gebruikersavatar
Ricco
forum-gebruiker
Berichten: 366
Lid geworden op: 31 aug 2006 02:19
Locatie: ZL

Re: Ricco's Astra

Bericht door Ricco »

g_eert schreef:Waar laat jij dit alles spuiten?

Want ik zoek eigenl;ijk ook nog een adresje die een mijn deuk er uit kan halen en mijn skirts opnieuw kan spuiten?

Zijn er geen foto's van de werkzaamheden?

Groetjes geert
ABS Wellcoll in Sittard (tegenover de Heuts)

haaye schreef:Super mooie astra!!!

Die straks ook weer strak is!
Succes met de operatie! :D

:opel:
Auto is voor mijn vakantie naar de plaatwerker gegaan en die is gestart met de astra.
De auto is helemaal gestript van buiten en van binnen. Daarna is hij gestopt met de werkzaamheden, omdat er toch veel meer werk aan nodig blijkt te zijn dan voorheen verwacht. :( :cry: (Foto's hiervan volgen later nog, heb ik nu niet bij de hand)

Kort gezegd moet er dusdanig veel extra gebeuren (niet alleen plaatwerk, maar ook carrosseriedelen als de kokerbalken) dat het twijfelachtig is of het zich technisch uberhaupt loont om verder te gaan. Als ik nu alle slecht delen vervang is de kans natuurlijk groot dat de andere (vaste) delen volgend jaar ook slecht zijn.

Plaatwerker wilde dus eerst even overleggen met mij over hoe nu verder (waar ik wel heel blij om ben... :worship: ).

Nu moet ik echter gaan beslissen wat te doen. Nu heb ik een aantal vragen aan de experts (jullie dus):

- Voor de grote restaurateurs onder ons: zijn jullie ook slechte delen tegen gekomen in de chassis delen of toch vooral delen als de binnenranden en buitenschermen en hoe hebben jullie dit opgelost? Toch maar gewoon vervangen?

- Verder heb ik nu de gedachte om een andere gsi aan te schaffen en dan alles van mijn eigen GSi over te zetten of te combineren met de nieuwe. Het liefst zou ik dan naar een '95 model gaan, i.v.m. leeftijd extra opties en volgens mij veel minder (kans op) roest. Nu weet ik dat ik qua bumpers e.d. alles wel past, maar geldt dit ook voor alle overige (technische) delen zonder meer (motor hoeft in eerste instantie niet om)? Of zijn er wel belangrijke dingen die ik in gedachte moet houden? Met andere woorden zou dit een verstandige optie zijn of haal ik me dan toch veel meer werk op de hals dan ik zelf zie en zou ik beter naar een goed 94 model moeten kijken?

Ik hoop op jullie hulp bij het maken van deze beslissing... :worship:


Gr. Ricco
Gebruikersavatar
markgsi20
forum-gebruiker
Berichten: 72
Lid geworden op: 20 jun 2009 14:48
Locatie: Vorden (Achterhoek)

Re: Ricco's Astra > En toen...

Bericht door markgsi20 »

Wat ik zelf had gedaan, kijken naar de restauratiekosten en manuren die je erin moet stoppen, en dat vergelijken met een opel van jou smaak. Dat geld met elkaar combineren en daaruit je beslissing nemen.! :wink:
Gebruikersavatar
Ricco
forum-gebruiker
Berichten: 366
Lid geworden op: 31 aug 2006 02:19
Locatie: ZL

Re: Ricco's Astra > En toen...

Bericht door Ricco »

Het gaat me eigenlijk in eerste instantie niet eens om het financiele plaatje, ondanks dat ik waarschijnlijk op dit moment goedkoper zou zijn met een andere (goede) GSi en alles over zetten.

Maar als ik deze carrosserie zou gaan herstellen voelt het een beetje als een lap stof op een versleten broek naaien. :? Dat heeft in mijn ogen geen nut. Een gat dichtnaaien als de rest van de broek nog in orde is, is tot daar aan toe... (om maar even met wat metaforen te gooien :mrgreen: ). Ik kreeg van de plaatwerker ook het advies om niet met deze auto verder te gaan.

Waarschijnlijk is het aanschaffen van een andere GSi en de huidige als donorauto te gebruiken het verstandigst. Maar dan wil ik het liefst zo jong mogelijk en wat meer opties dan nu (de huidige is voor niks voorbereid). Vandaar dat ik graag wil weten of het mogelijk is om alles van mijn huidige GSi om te zetten naar een model van na de face lift. Of waar ik eventueel rekening mee moet houden. Dus als iemand info heeft dan hoor ik het graag? :opel: :mrgreen:

B.v.d.

P.S. Ik zal vanaaf even de foto's posten, over hoe de astra er nu bij staat :cry:
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7833
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: Ricco's Astra > En toen...

Bericht door pascal1109 »

Nou, benieuwd naar de picca's. Klinkt vrij ernstig allemaal.

Als je een Astra GSi van na de facelift wil, zou ik hem zo nieuw mogelijk zoeken. Ergens '97 of '98 en dan met zo veel mogelijk opties erop. Het facelift model astra is namelijk ook in NL niet voorbereid. Een extra optie zal dus naast de knopjes en bijv. motortjes ook kopzorgen met kabelbomen bezorgen :lol:
Dus gewoon zoveel mogelijk opties, dan hoef je alleen de bumperkit, interieur en blok over te zetten.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Ricco's Astra > En toen...

Bericht door RedBill »

Mijn ervaring (ik zal mezelf maar even als "grote restaurateur" beschouwen).

Bij mijn restauratiekwam ik geen slechte chassisdelen tegen, behalve oude schade aan mijn front, maar dat wist ik. Het ging bij mij puur om de bekende carrosseriedelen. Op het moment van restauratie zelfs alleen nog om achterschermen, vulopening, wielkastrandjes aan de binnenzijde.

Anyway, dat kun je in mijn restauratietopic allemaal nog teruglezen. Als jij dus ook met verrotte kokerbalken e.d. zit is het verstandig om naar een andere carrosserie te kijken denk ik. Een kaal >95 chassis is gelijk aan een kaal <'95 chassis, voor wat betreft afmetingen e.d. Waar je alleen mee zit is de bedrading. Minder compleet. Een goede optie, maar dan moet je er zelf wel even veel tijd in steken, is zelf alles 1 op 1 overzetten op de andere carrosserie, dus je hele <94 spul naar een nieuwere. Das een hoop werk, maar dan heb je wel het beste van 2 werelden. Nog mooier is een full option >95 GSi te vinden, incl. boardcomputer, dubbele airbags, alles elektrisch. Dan is het puur het overzetten van een bodykit en eventueel een blok.

Tijdens mijn inventarisatie voor de database ben ik zulke exemplaren tegengekomen, maar dan moet je wel goed zoeken.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Haaye
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2682
Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
Locatie: Wâlterswâld

Re: Ricco's Astra > En toen...

Bericht door Haaye »

Ik sluit mij bij Redbill aan.
Bij mijn astra waren alleen de vulopening, en de binnen en buiten schermen kroepoek. Dan ga je ook snel naar de 1000 euro... Dus overzetten is een betere keuze denk ik.

Wel jammer dat je er nu mee komt want een maatje van mij heeft net zijn 95er GSI c20xe verkocht. Met alle opties... Zat alleen geen boordcomputer in. Maar volgens mij zijn er na 94 ook geen GSIs gemaakt met boorcomputer..

Iig veel succes met het vinden van een nieuwe! :opel:

groetjes!!
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Ricco's Astra > En toen...

Bericht door RedBill »

haaye schreef:Maar volgens mij zijn er na 94 ook geen GSIs gemaakt met boorcomputer..

Iig veel succes met het vinden van een nieuwe! :opel:

groetjes!!
Boardcomputer was na >95 een optie. Kon je dus bestellen. De station van Diem had het bijvoorbeeld wel.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Ricco
forum-gebruiker
Berichten: 366
Lid geworden op: 31 aug 2006 02:19
Locatie: ZL

Re: Ricco's Astra > En toen...

Bericht door Ricco »

RedBill schreef:Mijn ervaring (ik zal mezelf maar even als "grote restaurateur" beschouwen).
Tja als je liever wilt beweren dat dat niet zo is :lol: :mrgreen: :worship:

Maar verder wel duidelijk dat deze carrosserie het niet meer gaat worden. :cry: Plaatwerker had dezelfde mening, maar duurt dan toch even voordat zulk slecht nieuws over de astra door die dikke plank op mijn voorhoofd doordringt. :lol: :shutup:

In eerste instantie gaat het om de optische delen van exterieur in interieur.
En evt. techinsche onderdelen die op de huidige beter of pas vervangen zijn.
Blok kan evt. later altijd nog. De c20xe zal in ieder geval ergens achter de hand blijven. :mrgreen:

Voor wat betreft bedrading, kan het niet minder zijn dan mijn huidige. Als er dan een andere astra komt, dan zal ik sowieso eentje met meer opties willen.

Bedankt ik kan nu eens even gaan inventariseren over hoe en wat precies.
Gebruikersavatar
Ricco
forum-gebruiker
Berichten: 366
Lid geworden op: 31 aug 2006 02:19
Locatie: ZL

Re: Ricco's Astra > En toen...

Bericht door Ricco »

Dan nog even de beloofde foto's van de astra.... :cry:

Afbeelding

Rechtsachter de verwachte roest: buitenscherm, vulopening en binnenrand
Afbeelding

Linsachter ook het buitenscherm. Maar ook al roest aan de achterplaat en onderaan binnenrand
Afbeelding

Afbeelding

En dan het ergste: kokerbalk even onder de auto gefotografeerd. Hier hoort dus iets te zitten :?
Afbeelding

Flink balen dus, maar dit gaat hem niet meer worden helaas... :(
Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Re: Ricco's Astra > En toen...

Bericht door Erwin_dude »

als ik eerlijk mag wezen valt het nog mee...
You can run , but you can't Hide

Alpine Promo Team™

3.0 v6 Promoteam
Gebruikersavatar
c18xe
forum-gebruiker
Berichten: 1317
Lid geworden op: 12 jul 2007 19:06
Locatie: Papendrecht

Re: Ricco's Astra > En toen...

Bericht door c18xe »

kheb ze ook wel eens erger gezien,had t veel rotterverwacht na aanleiding van je verhaal
-Astra GSI c18xe- -Astra GSI c20xe- -Peugeot 107- -Aprillia shiver 750- -Suzuki Gsx-R 750 k7 yoshimura-
Gebruikersavatar
Ricco
forum-gebruiker
Berichten: 366
Lid geworden op: 31 aug 2006 02:19
Locatie: ZL

Re: Ricco's Astra > En toen...

Bericht door Ricco »

Zoals gezegd: de verwachte plekken vallen inderdaad mee. Links is het scherm ook al eens volledig vervangen en rechts een inzetstuk. :wink:
Dat was ook allemaal het probleem niet om te vervangen, aangezien deze delen in 1 stuk geheel te vervangen zijn. :opel:

Maar de kokerbalken vind ik een ander verhaal. Dat is niet volledig te vervangen, alleen gedeeltelijk, dus dan is het nooit meer 100%.
En als ie dan klaar is, blijf je toch altijd met het gevoel zitten of het niet nu op andere plaatsen door is...en dan zie je het niet meer.
Is toch de veiligheid van de auto waar het nu om gaat.
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Re: Ricco's Astra > En toen...

Bericht door Raymond-oud »

die is nog wel te redden hoor dit is gewooon standaard roest bij de astra
je kunt wel een andere kopen maar dan weet je niet wat je dan weer in huis haalt
maar leg eens even uit welke kokerbalk zo verrot is want die kan ik even niet plaatsen :|

ik denk eerder dat de man die hem moet maken er geen zin in heeft of het niet aan druft
ik zeg altijd maar zo... is het nog te lassen .. dan is het nog te maken :mrgreen:
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: Ricco's Astra > En toen...

Bericht door Bart(astra) »

Op zich nog niet echt schokkend (dan moet je mini's zien :lol: )

..maar de plaatwerker is niet bang om beide zijdes tegelijk eraf te slopen .. ivm stijfheid van de carosserie.
(zou hem zo liever niet op een ambulance zetten om bv te verplaatsen..)
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Re: Ricco's Astra > En toen...

Bericht door Raymond-oud »

dit is pas roest :shutup: :shutup:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ricco
forum-gebruiker
Berichten: 366
Lid geworden op: 31 aug 2006 02:19
Locatie: ZL

Re: Ricco's Astra > En toen...

Bericht door Ricco »

raymond schreef:die is nog wel te redden hoor dit is gewooon standaard roest bij de astra
je kunt wel een andere kopen maar dan weet je niet wat je dan weer in huis haalt
maar leg eens even uit welke kokerbalk zo verrot is want die kan ik even niet plaatsen :|

ik denk eerder dat de man die hem moet maken er geen zin in heeft of het niet aan druft
ik zeg altijd maar zo... is het nog te lassen .. dan is het nog te maken :mrgreen:
Dit is de linkerbalk...achteraan bij het wiel. De auto stond gewoon op grond en heb de camera er even onder gehouden om de foto te maken. Dus dat is de balk van onderaf. De onderkant is dus volledig weg.

Degene die hem maakt is mijn neef, dus die maakt maar zin voor me! :mrgreen: :shutup:
Nee zonder gekheid, daar ligt het niet aan. De beslissing is aan mij, als ik zeg maken, dan maakt ie hem gewoon.

En ik ben het met je/jullie eens dat de roest erg meevalt (vergelijke de foto hierboven, haha :opel: :worship: ). Maar die balken is waar ik me zorgen om maak. Want dat is (volgens mij) niet als 1 geheel te vervangen net als bijvoorbeeld de schermen en zal dus altijd een stuk inlassen betekenen. Wat dus het risico vergroot dat de niet vervangen stukken (en dat zijn er minder dan de stukken die wel vervangen worden :wink: ) over een jaar slecht zijn...en niemand die het dan ziet of merkt totdat we met onze kont op de weg zitten :ass: :zak: :Chief wiggum: Of zeg ik dan iets heel raars?

Zoals ik het nu begrijp zijn rotte balken niet echt veel voorkomend (?) en is de kans klein dat een andere dat ook heeft. Zeker een >95 model en lijkt me dat een goede optie.
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Re: Ricco's Astra > En toen...

Bericht door Raymond-oud »

als het de balk is welke ik denk dat het is kun je die wel vervangen voor een nieuwe hoor
Gebruikersavatar
Ricco
forum-gebruiker
Berichten: 366
Lid geworden op: 31 aug 2006 02:19
Locatie: ZL

Re: Ricco's Astra > En toen...

Bericht door Ricco »

Aan je achterscherm zit ook een stukje dorpel vast.

Op het moment dat je dus je scherm eraf trekt, zie je dit deel van de balk.

Is het dan de balk die ik denk die jij denkt dat het is wat je denkt? :mrgreen: :?
Plaats reactie