RedBill schreef: ↑23 aug 2021 15:48
Tja, ik heb inmiddels al een katalysator en middendemper liggen. Die plaats ik er nu onder. We zien wel hoe lang het heel blijft.
Nou, na een poging om deze spullen eronder te krijgen ben ik daar ook snel weer meer gestopt. Met name de middendemper paste voor geen meter. De buisdiameter aan de uitgaande zijde was niet correct (48 mm i.p.v. de benodigde 52 mm) en de bochten kwamen niet overeen met de benodigde hoek waaronder de einddemper aangesloten moest worden. Dus er maar voor gekozen de wagen toch weg te brengen naar een bedrijf dat gespecialiseerd is in RVS uitlaten.
Zie hier het resultaat:
- Sportkatalysator
- Sport middendemper
- Voorpijp scheurtje gelast
- Nieuwe verbinding aan de einddemper gemaakt.
Hiermee kan die er weer een mooie tijd tegenaan!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Ik heb bewust gevraagd of ze het geluid zo origineel mogelijk wilden laten. Dus op dat vlak weinig veranderd. Maar inderdaad nu behoorlijk toekomstvast.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Kijk nou, dat is eventjes mooi!
En precies, goede duurzame oplossing zo
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
Wat moest vooraf aan de APK worden vervangen (wist ik en had ik al laten bestellen):
- Twee nieuwe winterbanden (wegens droogtescheuren in de wangen, canvas was zichtbaar)
- Buitenste ashoes rechtsvoor vervangen, want klein lekje geconstateerd bij het plaatsen van de winterbanden.
Verder: Olie en filter ververst (want was al twee jaar geleden).
Inmiddels dus weer nieuwe APK erop, t/m 19 januari 2023.
Afgelopen jaar slechts 2000 kilometer gereden...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Welke ashoes heb je eronder? Ik heb toch behoorlijk wat moeite moeten doen om een originele te vinden. Die zijn wat stugger dan die nieuwe aftermarket dingen namelijk.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
Thanks! Inderdaad geen grote gebreken, maar natuurlijk wel behoorlijk wat aan moeten doen om em APK ready te krijgen met de lekke uitlaat.
pascal1109 schreef: ↑20 dec 2021 11:47Welke ashoes heb je eronder?
Geen idee, de dealer heeft het gedaan. Ik heb ooit één keer aftermarket spul eronder gehad wat heel erg stug was. Dat was echt zo weer stuk. Te stug is dus ook niet OK. Maar ik weet eigenlijk niet hoe lang deze hoes die vervangen is het heeft uitgehouden... Kan qua kilometers volgens mij niet veel zijn geweest...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Je vermeldt geen showauto maar de auto ziet er toch nog heel strak uit?
Of vertekenen de foto's en video's? Tegenwoordig een Astra Gsi vinden in deze staat is zoeken naar de spreekwoordelijke speld in een hooiberg.
Als je naast je schoenen loopt, krijg je vieze sokken...
Zit wel een beetje vertekening in hoor. Ik zal van de zomer wel eens een detailopname maken van de dingen die mij een doorn in het oog zijn.
Hij is zeker niet de beroerdste die in Nederland rijdt, maar ook zeker niet de beste.
Er zijn best wel plekken waar ik me zorgen maak over de roest, onder meer de linker portier, de rechter A-stijl, bij de scharnieren en aan de binnenkant van de wielkasten.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Was weer een leuk filmpje . Een logische beslissing om de achteras te vervangen zo te zien!
Het heeft allemaal wel aardig wat geleden door de tijd heen samen met andere aanbouwdelen op de achteras zeg.
Ga je op je vervangende as ook nieuwe aanbouwdelen plaatsen voor zover dat kan?
Ik heb zoveel mogelijk gereviseerd (ontdaan van roest en opnieuw gespoten). In deel 2 ga je daar meer van zien.
De kleine dingetjes, zoals de klemmetjes voor de leidingen moet ik nog even naar op zoek, om te kijken wat er nog te krijgen is.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Die as die ik onder die 1.6 had weggehaald was helemaal beschermd met één of ander goedje. Die had geen spatje roest. Ik denk dat het feit dat ik een origineel Duitse wagen heb ook wel meespeelt. Mijn beeld is dat die dat extra beschermen vooraf aan verkoop niet deden.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)