verschil black chroom en real chroom
verschil black chroom en real chroom
titel zegt het al!
Wat zijn de verschillen? voor en nadelen? iemand ervaring? afbladeren?
Groetjes en alvast bedankt
Dark Rider
Wat zijn de verschillen? voor en nadelen? iemand ervaring? afbladeren?
Groetjes en alvast bedankt
Dark Rider
Quitters never win and Winners never quit!
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 1699
- Lid geworden op: 20 dec 2005 15:11
- Locatie: Den Haag
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11173
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Black chrome is kut.
Ik heb ze zelf, en het nadeel van black chrome is dat het gewoon gespoten velgen zijn, ipv poedercoaten wat normaal is en ook veel harder is.
Chroom (echt) is wel hard, maar het blijft een chroomlaagje om een alu velg. Stoot je het stuk komt er vocht onder en de rest kun je wel raden.
Ik heb ze zelf, en het nadeel van black chrome is dat het gewoon gespoten velgen zijn, ipv poedercoaten wat normaal is en ook veel harder is.
Chroom (echt) is wel hard, maar het blijft een chroomlaagje om een alu velg. Stoot je het stuk komt er vocht onder en de rest kun je wel raden.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10458
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Heel veel (goedkopere) merken hebben SLC chroom. LET OP! dat is GEEN chroom!!!! (betekent Seems Like Chroom)
Dat is troep wat meestal maar een jaar of wat blijft plakken.
Als je voor chroom gaat, moet je er goed onderzoek naar doen en kiezen voor echt chroom ( en zelfs dan is de kwaliteit bij-lange-na niet wat het vroeger was)
<----------- tjek mijn avatar dat zijn echt chromen wielen en alleen de wielen kosten 1500 euro das exclusief banden!!
en daar heb ik me toch een partij spijt van de binnenkant van de wielen zijn helemaal afgebladderd en dat terwijl er geen krasje op die wielen zit helemaal nergens
elke week heb ik ze gepoetst k had beter een paar mooie RH's of BBS kunnen kopen dan had ik er nu nog plezier van!
oh en black chroom is dezelfde zooi als gewoon chroom kijk maar bmw m3 wielen van de e46 die zooi bladderd net zo hard af als gewoon chroom
mijn advies koop geen chroom of blackchroom of iets dergelijks
als je blinkie blinkie wil laat je wielen dan polijsten dat bladderd tenminste niet af!
en daar heb ik me toch een partij spijt van de binnenkant van de wielen zijn helemaal afgebladderd en dat terwijl er geen krasje op die wielen zit helemaal nergens
elke week heb ik ze gepoetst k had beter een paar mooie RH's of BBS kunnen kopen dan had ik er nu nog plezier van!
oh en black chroom is dezelfde zooi als gewoon chroom kijk maar bmw m3 wielen van de e46 die zooi bladderd net zo hard af als gewoon chroom
mijn advies koop geen chroom of blackchroom of iets dergelijks
als je blinkie blinkie wil laat je wielen dan polijsten dat bladderd tenminste niet af!
dan is het geen echt chroom,gsipiloot schreef:<----------- tjek mijn avatar dat zijn echt chromen wielen en alleen de wielen kosten 1500 euro das exclusief banden!!
en daar heb ik me toch een partij spijt van de binnenkant van de wielen zijn helemaal afgebladderd en dat terwijl er geen krasje op die wielen zit helemaal nergens
elke week heb ik ze gepoetst k had beter een paar mooie RH's of BBS kunnen kopen dan had ik er nu nog plezier van!
oh en black chroom is dezelfde zooi als gewoon chroom kijk maar bmw m3 wielen van de e46 die zooi bladderd net zo hard af als gewoon chroom
mijn advies koop geen chroom of blackchroom of iets dergelijks
als je blinkie blinkie wil laat je wielen dan polijsten dat bladderd tenminste niet af!
als het goed verchroomd is mag het nooit afbladderen.
want tijdens het verchromen trekt het in je staal waardoor het dus gaat glimmen,
ikzelf heb een keer een hele partij kreidler en zundapp tanken, zeikappen,uitlaten laten verchromen bij tollenaar in rotterdam, en dat was gewoon poepie goed en sterk.
aluminium is te verchromen alleen net als wat laagvlieger zegt : het is een laagje over het aluminium.
en als je wat wil laten verchromen kan je dat beter in belgië laten doen want daar mogen ze namelijk nog verkoperen voor het verchromen, als je verkoperd dan vul je elk miniscul gaatje op in metaal en dan wordt het chromen opervlakte strakker.
Astra F GSi 2.0 16v.
al zijn ze nog zo snel een 16 klepper achterhaalt m wel.
al zijn ze nog zo snel een 16 klepper achterhaalt m wel.
als ik mn eigen niet vergis brengt mijn pa ook al zn onderdelen voor zn floret en zn zundapp en zn puch naar hem toe en idd super mooi wat ie aflevert dus vroeg ik of ie mijn kleppendeksel ook wou verchromenvd_wel schreef: ikzelf heb een keer een hele partij kreidler en zundapp tanken, zeikappen,uitlaten laten verchromen bij tollenaar in rotterdam, en dat was gewoon poepie goed en sterk.
en toen kwam ik er dus achter GEEN garantie ook niet op die brommer onderdelen die verchroomd werden dus dan laat maar niemand geeft garantie bij t verchromen
en t zelfde als je chromen wielen koopt ook 0,0 garantie op t chroom!