Pagina 19 van 20

Re: project 2009

Geplaatst: 20 jun 2010 16:11
door gsipiloot
pluggie schreef:Ik zit met een smile op me bek, vooral dat 197pk, meneer doet iets, 270pk.
Dat moet wtf zijn als je ter plekke bent. :birthday: Mooi zo'n kerels.

Mooi van assenverhaal. Heel houden, grats, rijden, geluk, fun, driving-fun. Enzo.
ik dacht dat jij je eens niet met turbo's bemoeide totdat ze een jaar probleemloos lopen..... :roll:

Re: project 2009

Geplaatst: 20 jun 2010 22:49
door pluggie
Nha dat zijn projecten waarbij uitkomst vast staat :P
Die probeer ik dan te helpen zonder dat ze doorhebben.

Die denken dan 'wat een penis'. Uitkomst was 2x helaas wat ik zei.
Fred heb dah niet nodig.

Ik lijk Piet:
Afbeelding

Wel:
Afbeelding

'weet wanneer je moet gokken'.

Re: project 2009

Geplaatst: 22 jun 2010 14:56
door chucky66
zo na vanochtend wakker geworden te zijn de stoute schoenen aangetrokken om naar de RDW te gaan.

ja voor een motor omkeuring.
alle papieren mee genomen naar nieuwegein ingeschreven en dan maar wachten.

na een lekker tijdje van de zon genoten te hebben en wat gespreken van auto handelaren over de astra was ik aan de beurd.

ja das lekker een lange smeer put met aan twee zijden een opstaande kant van een cm of 15cm daar kom ik natuurlijk niet over heen.

komt de keurings meester naar buiten met mijn papieren ...hallo u komt voor de motor wijziging..
ik zeg ja mr dat klop .......oke wat is er veranderd?
nou het was een c 20xe en het is nu een c20let!
ja ja ja zegt hij maar dan hoef je hem toch niet om te keuren!

ik zeg jawel toch? want het is nu een zelfde soort motor maar dan turbo geblazen dus iets meer vermogen.

zegt hij maar dat maakt niet uit hoor op kenteken blijft het gewoon een 2liter 16 kleppert!

dus zonde van je geld

ja zeg ik maar het word dan van c20xe naar c20let.

nou zegt hij dat niet want dat komt niet meer op het kenteken alleen als er 5 of 6 of 8 cilinder word is dat van toepasing

ik zeg ja das leuk maar als ik nou aan gehouden word door de klpd?

nou zegt hij dan hoef je niet bang te zijn want die lui zijn zo stom als een achtekant van een paard en bebben er echt niet veel verstand van
ik was laatst met een paar van die gasten mee voor algemene controle ...houden ze een vrouw aan controleren alles en zegt de 1 ja mvr u krijgt toch een bekeuring.......oh zegt de vrouw waarom? u ruitensproeier tank is leeg en dat mag niet.
ik {de rdw meneer} ging ook kijken en zeg tegen de agent euh mr dat is het koelvloeistof reservoir....................

hahaha


al met al geen keuring motor wijziging.

raar he

maar best

hij vroeg nog wel hoeveel vermogen ik nu had toen ik zij 360pk zij hij als je dus echt wijziging wil zal je toch naar lelystad moeten ..
maar dat moet je niet doen hoor zij hij.

oke .................doei

Re: project 2009

Geplaatst: 22 jun 2010 15:18
door The Undertaker
Deze brief kreeg ik in januari 2010 na een informatieaanvraag van de RDW:
Geachte heer,

In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.

Als er een wijziging aan de motor van een personenauto is aangebracht, dan moeten het kentekenbewijs en het kentekenregister worden gewijzigd. Hiervoor moet u het voertuig voor een keuring bij één van de keuringsstations van de RDW aanbieden.

Het gaat om de volgende wijzigingen:
- het aanbrengen van een motor met een andere motorcode of van een ander motortype;
- het wijzigen van het aantal cilinders;
- het wijzigen van de cilinderinhoud;
- het wijzigen van het vermogen van de motor, waardoor deze meer dan 20% afwijkt van de oorspronkelijke waarde;
- het wijzigen van de brandstofsoort, met uitzondering van de wijziging naar een al of niet tot vloeistof verdicht gas (bijvoorbeeld LPG of aardgas).

In gebruik genomen voor 1 januari 1998:

Als het voertuig in gebruik is genomen voor 1 januari 1998 moet het voertuig na het aanbrengen van een wijziging aan de motor voldoen aan de permanente eisen. De permanente eisen zijn de eisen voor de APK, aangevuld met onder andere eisen ten aanzien de geluidsproductie.

In gebruik genomen na 31 december 1997:
Als het voertuig in gebruik is genomen na 31 december 1997 moet het voertuig voldoen aan zowel de permanente eisen als de toelatingseisen. In de praktijk betekent dit dat het voertuig in omgebouwde toestand overeen moet komen met een bestaande typegoedkeuring. De RDW adviseert dan ook om eerst bij de fabrikant van het voertuig of zijn gemachtigde vertegenwoordiger in Nederland na te vragen of er een dergelijke typegoedkeuring bestaat en of het voertuig in gewijzigde uitvoering overeenkomt met de typegoedkeuring. Als dit het geval is zal aan u een Certificaat Van Overeenstemming (CVO) worden verstrekt. Deze moet u bij de keuring tonen.

Bestaat er geen typegoedkeuring, dan is het in principe mogelijk om het voertuig individueel te laten toetsen op de toelatingseisen. Het kan zijn dat het hiervoor noodzakelijk is dat er testen moeten worden uitgevoerd. De kosten voor een dergelijke testen zijn aanzienlijk.

Afhandeling
In alle gevallen wordt tijdens de keuring nagegaan of het voertuig aan de gestelde eisen voldoet. Als dit het geval is worden de gegevens op het kentekenbewijs en in het kentekenregister aangepast en wordt er een gewijzigd kentekenbewijs verstrekt

Kosten:
De kosten kunnen varieren van € 26,00 tot € 80,00. Dit is afhankelijk van het aantal wijzigingen.

Voorbeeld kosten testen:
De kosten voor een geluidstest bedragen € 386,00.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW
Ik zou het toch nog navragen en zwart op wit laten zetten door de RDW

Re: project 2009

Geplaatst: 22 jun 2010 15:52
door chucky66
ben met de keurings meester naar binnen gelopen en al zijn colega's waren unaniem

dus blijf leker zo rijden en als er problemen over volgen zien we wel weer

Re: project 2009

Geplaatst: 22 jun 2010 15:59
door The Undertaker
chucky66 schreef:ben met de keurings meester naar binnen gelopen en al zijn colega's waren unaniem

dus blijf leker zo rijden en als er problemen over volgen zien we wel weer
Apart, maar als ze allen het er over eens zijn 8) lekker blijven rijden.

Re: project 2009

Geplaatst: 23 jun 2010 02:18
door pluggie
Ja maar das bizarre he, ze gaan van dat je geluidstest oid moet doen, 500 euro in papieren naar niks.

Ja we hebben super rare overheid. Als je met je bolle kop nadenkt, is het goed als ze swap controleren, ze gaan van 'niet nodig, kosten' nu naar niks.

Cylinder swap idem, dat gaat ook van 500 euro naar 50 ofzo. Nu mag je er 161.909 pk ingooien op kromme wielen met zelfde cylinder inhoud. Graties.

Doe er je voordeel mee. NL is apeland.

NL + ICT = helemaal apeland. Man, je zal maar met ov zijn, en elke keer 4 euro moeten betalen als die mislukte pass niet werkt. Dat loopt op elke dag.... :P Bij elke bus of trein...

Sja mooi toch in dit geval voor jouw. Kwist het al. Elke beunhaas kan er nu wat inleggen hoe krom het ook is. 'We' gaan van alles naar niks. Das al zowat een jaar.

Tgaat van te bezopen, want die geluidstest van 150 euro is onzin, naar niks, wat ik ook weer niet goed vind. Goed toch als ze het iig checken.

Doet beetje denken aan '3e remlicht 150 euro boete' op maandag, naar '150 euro boete geen 3e remlicht hebben' op dinsdag :P Effe voor GSipiloot: rijdt NickGSi al net zijn turbo...

Of die blauwe '300 pk duh cali'. enige 2 keren dat ik er wat van zei, super kop van jut op me genomen, 2 keer helemaal totaal geld weggedondert niks geworden. En niemand zei er iets van..... Ik was de enige. Terwijl veel meer het wisten. Das ook met dan benzinepomp verhaal.

Re: project 2009

Geplaatst: 23 jun 2010 02:46
door pluggie
Ander zomaar iets, je hoeft geen papieren meer mee te nemen voor APK.
Nul.
Verklaar elke APK meester voor gek alssie je vraagt op kentekenbewijs deel dinges.
'Niet meer nodig gast'.
- 'eeeh' je hebt idd gelijk.

Is toch ook maf ?

Magoed Fred kon het weten, super, in praktijk, scheelt toch weer :P

Re: project 2009

Geplaatst: 14 aug 2010 16:35
door Rellie opt werk
pluggie schreef: Effe voor GSipiloot: rijdt NickGSi al net zijn turbo...
Ik word toch een beetje moe van je, je doet appels met peren vergelijken. Ding van fred is ook al keer kapot gelopen, zijn vorige motor is ook bij Van Kroonenburg ook al eens stuk gelopen. Verschil tussen Fred en Nick is dat Fred door gaat en het laat repareren. Nick wou het niet laten repararen ondanks dat de schade beperkt was. Nu weer terug naar je kooi!

Re: project 2009

Geplaatst: 15 aug 2010 10:29
door Raymond-oud
Rellie opt werk schreef:
pluggie schreef: Effe voor GSipiloot: rijdt NickGSi al net zijn turbo...
Ik word toch een beetje moe van je, je doet appels met peren vergelijken. Ding van fred is ook al keer kapot gelopen, zijn vorige motor is ook bij Van Kroonenburg ook al eens stuk gelopen. Verschil tussen Fred en Nick is dat Fred door gaat en het laat repareren. Nick wou het niet laten repararen ondanks dat de schade beperkt was. Nu weer terug naar je kooi!

ja en als jij er nu niet altijd weer op ingaat als er zoiets gezegd word bloed het vanzelf dood
maar nu erger jij je er aan en lacht plug
zo blijf je jaren bezig

en het verschil tussen fred en nick was
bij nick was het geld op en bij fred niet :shutup:

Re: project 2009

Geplaatst: 15 aug 2010 10:43
door chucky66
euh .......................bij mij was het garantie



klaar nu

Re: project 2009

Geplaatst: 19 aug 2010 09:27
door Hans
super tuning
mooie cijfers fred!, nu kan niemand je meer bij houden :lol:
& fuck de klpd die gasten hebben er idd. geen verstand van, 4-cyl. op papier, 't zit er toch ook gewoon in! :mrgreen:

Re: project 2009

Geplaatst: 19 aug 2010 19:51
door Bart(astra)
Hans schreef:super tuning
mooie cijfers fred!, nu kan niemand je meer bij houden :lol:
& fuck de klpd die gasten hebben er idd. geen verstand van, 4-cyl. op papier, 't zit er toch ook gewoon in! :mrgreen:
Klpd weten het verschil tussen c20xe en c20let toch niet.. :mrgreen:

Re: project 2009

Geplaatst: 21 aug 2010 22:50
door Hans
dat bedoel ik vlaaie-bouwer :mrgreen: :lol:

Re: project 2009

Geplaatst: 14 okt 2010 18:48
door The Undertaker
Hoe zit dat eigenlijk met een 498nm op een F28 bak? Een F28 kan als ik het goed heb 280nm aan, jij hebt er nu 1,8x meer op staan. Geeft dit (op langere termijn) geen problemen?

Re: project 2009

Geplaatst: 14 okt 2010 19:15
door gsipiloot
tuurlijk wel maar dat zien we wel weer als t kapot is :mrgreen:

Re: project 2009

Geplaatst: 14 okt 2010 19:57
door The Undertaker
Waarschijnlijk zal je rijstijl er ook mee te maken hebben. Alles eerst warm laten draaien en de eerste versnelling ontzien (stoplichtsprintjes) zullen vast ook wel helpen.

Re: project 2009

Geplaatst: 14 okt 2010 20:19
door Bart(astra)
Fred rijdt er bijna nooit mee ! :mrgreen:

Re: project 2009

Geplaatst: 14 okt 2010 23:15
door prs
The Undertaker schreef:Hoe zit dat eigenlijk met een 498nm op een F28 bak? Een F28 kan als ik het goed heb 280nm aan, jij hebt er nu 1,8x meer op staan. Geeft dit (op langere termijn) geen problemen?

dat heb je fout! een f28 kan 280 foot pond torque aan. dat is dus 380 nm. :wink:
maar een f28 is dus best sterk, maar de slechte syncromeshen zijn wel het grootste nadeel van die bakken :|

Re: project 2009

Geplaatst: 15 okt 2010 16:22
door Laagvlieger
Hoe reken je dat eigenlijk om?
Foot pound torque naar Nm?

Re: project 2009

Geplaatst: 15 okt 2010 16:55
door prs
Laagvlieger schreef:Hoe reken je dat eigenlijk om?
Foot pound torque naar Nm?
google is je vriend :wink:



http://www.unitconversion.org/energy/ne ... rsion.html

Re: project 2009

Geplaatst: 15 okt 2010 18:13
door Laagvlieger
thnx!

Re: project 2009

Geplaatst: 15 okt 2010 18:59
door The Undertaker
Geldt dit voor alle versnellingsbakken van Opel (M32, F25, F16, F40, etc)??

Weer wat geleerd. :D

Re: project 2009

Geplaatst: 09 nov 2010 07:23
door Bart(astra)
Inmiddels al een andere pomp gevonden Fred ?

Re: project 2009

Geplaatst: 01 apr 2011 07:16
door drempelvrees
Leeft Fred niet meer of zo???