Pagina 2 van 3

Geplaatst: 05 mar 2007 18:14
door Laagvlieger
Ik had het over de nieuwere types.
Die jij laat zien is een oude met gloeidraad.
Die zijn robuuster.

Geplaatst: 05 mar 2007 21:48
door D_V_R_O_S
Laagvlieger schreef:Ik had het over de nieuwere types.
Die jij laat zien is een oude met gloeidraad.
Die zijn robuuster.
dat is goed of slecht? :lol:

Geplaatst: 06 mar 2007 18:56
door Laagvlieger
nouw.... ze zullen niet voor niets vervangen zijn door een ander type. Zullen heus wel nadelen aan die oudere zitten :lol:

Geplaatst: 06 mar 2007 19:55
door D_V_R_O_S
Laagvlieger schreef:nouw.... ze zullen niet voor niets vervangen zijn door een ander type. Zullen heus wel nadelen aan die oudere zitten :lol:
maar alle c20xeérs hebben toch deze met gloeidraad of zijn er ook met een ander type?

en heb je daar misschien een pic van?

Geplaatst: 06 mar 2007 21:02
door Laagvlieger
M2.8-jes hebben al hittefilm LMM's.
Ik denk dat ze behoorlijk nauwkeuriger zijn.
Een warmtedraad zal midner snel afkoelen/opwarmen als een hittefilmpje.
Dus hij zal snneller reageren op luchtpulsen enzo lijkt mij.

Hier plaatje:

Afbeelding

Geplaatst: 07 mar 2007 12:56
door D_V_R_O_S
oke en deze zou ik dus niet op mijn 2.5motronc kunnen zetten?
zo te zien ook een andere aansluiting

Geplaatst: 07 mar 2007 19:05
door Laagvlieger
Klopt past niet.

Geplaatst: 09 mar 2007 13:27
door raymondvanderploeg
De problemen stapelen zich nu op.
Als ik nu start kan ik hem alleen nog maar stationair draaiende houden als ik het gaspedaal intrap. Wanneer ik deze loslaat dan slaat hij meteen af.

Van de week uit voorzorg de stappenmotor gereinigd maar dat hielp dus niet.

Grt
Raymond

Geplaatst: 09 mar 2007 14:15
door D_V_R_O_S
waarom niet gewoon bij de dealer uit laten lezen???
je zit nu al zolang met die problemen maar je weet nog steeds niet wat het is en gaat zomaar allerlei dingen doen terwijl niks helpt.

even langs de dealer en je weet meteen wat meer :wink:

Geplaatst: 09 mar 2007 15:47
door raymondvanderploeg
DaVaRiOuS schreef:waarom niet gewoon bij de dealer uit laten lezen???
je zit nu al zolang met die problemen maar je weet nog steeds niet wat het is en gaat zomaar allerlei dingen doen terwijl niks helpt.

even langs de dealer en je weet meteen wat meer :wink:
Ja dat weet ik wel, over 1,5 week gaat hij naar de dealer....maar daar is hij dus al 2 keer geweest en ze kunnen niks vinden.
Maar heb inmiddels al 2 rekeningen betaald welke totaal niks hebben geholpen.

1ste keer: Nippel in spruitstuk verstopt+toerental afgeregeld € 195,- (toerental schommelen + afslaan)
2de keer: Stekkers opnieuw gemonteerd € 85,- (motorstroingslampje)

De problemen zijn gekomen nadat hij voor de 1ste keer naar de dealer is geweest.

Geplaatst: 09 mar 2007 16:32
door Laagvlieger
Maar rijd ie ook beroerd dan?

Geplaatst: 09 mar 2007 20:00
door GSi Twente
Ik zou een keer naar Kampen gaan, als ik jou was.
Barneveld - Kampen, das nog wel te doen.

:wink:

Geplaatst: 09 mar 2007 21:22
door Laagvlieger
Das zo en zo een strak idee.
:wink:

Geplaatst: 10 mar 2007 12:15
door raymondvanderploeg
Laagvlieger schreef:Maar rijd ie ook beroerd dan?
Nou jah wanneer je dus over gaat naar stationair is hij gelijk dood, hij doet er zelfs geen moeite voor om hem aan te houden.

Ik heb hem vanmorgen met de paperclip uitgelezen en krijg de volgende knippercode.
eerst 1 x en 2 x snel = code 12?
dan 7 snel en 1x = code 71?

Code 13 heb ik de laatste dagen ook al eens opgenomen

Grt
Raymond

Geplaatst: 10 mar 2007 13:06
door Laagvlieger
Sja, dat paperclipuitlezen i sniets voor mij. Dat tellen lutk mij niet :lol:

12 is in elk geval begin DTC uitlezen,
71 is aanzuigluchttemperatur spanning hoog,
13 is O2 sensor circuit open.

71-> Losse verbinding temperatuur aanzuiglucht voeler,
13-> Circuit open O2 sensor, dus geen signaal.

Geplaatst: 10 mar 2007 14:05
door Mad Driver
:? ja en ik krijg ook code 13 sinds ik de auto heb
maar krijg dit alleen als ik lange stukken op de snelweg rijd en als ik goed in de toeren zit dus inde buurt van 3 tot 5 duizend toeren
als ik dit effe blijf rijden krijg ik ook code 13.
helaas weet ik ook niet wat te doen
want de garage hier wilt niet uitzoeken wat ut is hij zegt kom we vervangen je lambda effe. :twisted: stelletje apen "ben nog een student".

Geplaatst: 16 mar 2007 09:45
door raymondvanderploeg
Hallo ,

Van de week de auto bij m'n eigen garage gebracht, onder weg veel afgeslagen. Dus je nader een kruising gaspedaal los en afslaan.

Toen ging het motorlampje weer branden en warempel bleef hij lopen.Dus ik uitgezet...starten en weer lopen wel heeeeel erg moeilijk maar toch.

Heb de sensor voor code 71 vervangen zonder resultaat. Nu was het laatst zo dat de ventilator aansloeg omdat m'n motor temp omhoog ging. Hoewel ik hem nog niet zo lang had draaien (paar minuutjes). Zou je dan ook aan een koelvloeistof temperatuur sensor kunnen denken???

Grt
Raymond

PS: ook bij de garage is het probleem moeilijk te vinden..net als bij de dealer

Geplaatst: 16 mar 2007 10:16
door Roy 2.0 16v
misschien is je koelvloeistof ook echt te heet in een zeer korte tijd. dan moet je denken aan veel te weinig in je reservoir, of het wordt niet rondgepompt ?

temp. meter op je dash gaat ook richting rood dan?

Geplaatst: 16 mar 2007 20:18
door Laagvlieger
Temperatuursensor van de motor stuurt geen vantilator aan.
Is alleen voor de inspuiting.
Motor die arm loopt wordt trouwens heter dan een motor die goed loopt.

Geplaatst: 17 mar 2007 16:26
door raymondvanderploeg
M'n vriendin neem in goede hoop de Astra weer mee, eigen garage kan niks vinden. Lijkt het weer te doen

Belt ze me vanmiddag op, ze staat langs de kant van de weg stil met de Astra. Ik vanaf mijn werk er naartoe gereden.

Volgens vriendin waarneer ze het gaspedaal intrapte, had de auto geen trekkracht zelfs zo erg dat hij afsloeg.
Heb toen de auto gestart, en onder de motorkap aan de gaskabel getrokken en inderdaad op een bepaalt punt sloeg hij af.
Hiernaar wou hij ook niet meer starten, pas na 10 minuten starte hij weer en heb toen een goede 10km naar huis gereden waarbij hij prima liep.

Waardoor zou dit gekomen zijn ?

Grt
Raymond

PS: maandag gaat hij wel naar de dealer voor de zoveelste keer

Geplaatst: 17 mar 2007 17:21
door Mad Driver
hebje wel gekeken of je bougiekabels allemaal goed zijn?
kijk ook of ze klikken alsje ze op de bougie drukt.

is maar een idee
want kwam net achter dat mijn auto stationair laag loopt omdat 1 van de kabels niet goed is.

succes

Geplaatst: 18 mar 2007 08:06
door raymondvanderploeg
NU start hij eigenlijk niet meer. Lijkt wel of hij gelijk verzuipt. Moest net de auto een 500m hiervandaan naar huis duwen

Geplaatst: 18 mar 2007 12:11
door Mad Driver
das bale zeg en dat de garage niks kan vinden is ook zoiets.
als zij het niet kunnen dan word het moeilijk.

kan igg van alles zijn waarom die het niet doet.
denk dat je iemand moet vinden die er ECHT verstand van heeft.
in ieder geval veel succes met het oplossen ervan.

Geplaatst: 18 mar 2007 13:29
door Laagvlieger
ik neig toch naar temperatuursensor of LMM.

Geplaatst: 18 mar 2007 14:01
door raymondvanderploeg
Laagvlieger schreef:ik neig toch naar temperatuursensor of LMM.
Hehe zal de oude sensor erin draaien, want de nieuwe zag er ook anders uit. I let you know