Pagina 2 van 2

Re: Vraagje voor de V6 specialisten

Geplaatst: 03 mar 2011 09:53
door Trompie
Standaard setjes voor bv de calibra of vectra zijn haast niet te vinden.

Een universeel setje, lijkt mij ook niet heel moeilijk te plaatsen!? Plek van de aircopomp lijkt me wel een mooie locatie.

Alleen zit je natuurlijk met opbrengst. Zullen de meeste compressors genoeg capaciteit hebben voor een 3.0?

Re: Vraagje voor de V6 specialisten

Geplaatst: 03 mar 2011 17:32
door Bart(astra)

Re: Vraagje voor de V6 specialisten

Geplaatst: 03 mar 2011 18:39
door GSI Racer
wtf!
Die zijn goedkoop :shock:

Zal nog wel het een en ander bij komen van onderdelen e.d
maar dan nog :wink:

Re: Vraagje voor de V6 specialisten

Geplaatst: 04 mar 2011 08:46
door Trompie
op ebay zag ik een motorsteun van een C25XE die speciaal voor een compressor zou zijn, zag het verschil zo snel niet met die van een gewone airco compressor steun. Dezelfde persoon bied ook een compressor aan.

Ik denk dat er zelf wel wat te maken is om de compressor dus op de plek van de airco pomp te maken (met standaard aircopomp steun), nu zit je alleen met de poeli. Waar ga je die op maken. Je hebt er een aparte riem voor, maar hij zal ergens "bij" aan moeten.

Niet dat ik het nou morgen al ga kopen, maar rondkijken en inventariseren is ook leuk! :mrgreen:

Re: Vraagje voor de V6 specialisten

Geplaatst: 06 mar 2011 13:41
door chris1508
zou je niet beter bijv. de dynamo en compressor dan kunnen omruilen.
ivm. dat die dan vrij laag aan de grond komt. ik denk dat ik liever een dynamo naar de knoppe rijd dan een compressor.

of je zou een afdek plaat er onder kunnen maken.

Re: Vraagje voor de V6 specialisten

Geplaatst: 06 mar 2011 13:48
door Bart(astra)
chris1508 schreef:zou je niet beter bijv. de dynamo en compressor dan kunnen omruilen.
ivm. dat die dan vrij laag aan de grond komt. ik denk dat ik liever een dynamo naar de knoppe rijd dan een compressor.

of je zou een afdek plaat er onder kunnen maken.
Zolang het zaakje nagenoeg niet onder het subframe uitsteekt, lijkt me dat niet zo'n probleem.

Re: Vraagje voor de V6 specialisten

Geplaatst: 06 mar 2011 13:58
door The Undertaker
Trompie schreef:op ebay zag ik een motorsteun van een C25XE die speciaal voor een compressor zou zijn, zag het verschil zo snel niet met die van een gewone airco compressor steun. Dezelfde persoon bied ook een compressor aan.

Ik denk dat er zelf wel wat te maken is om de compressor dus op de plek van de airco pomp te maken (met standaard aircopomp steun), nu zit je alleen met de poeli. Waar ga je die op maken. Je hebt er een aparte riem voor, maar hij zal ergens "bij" aan moeten.

Niet dat ik het nou morgen al ga kopen, maar rondkijken en inventariseren is ook leuk! :mrgreen:
Heb je daar een link van?

Re: Vraagje voor de V6 specialisten

Geplaatst: 06 mar 2011 14:54
door Trompie
The Undertaker schreef:
Trompie schreef:op ebay zag ik een motorsteun van een C25XE die speciaal voor een compressor zou zijn, zag het verschil zo snel niet met die van een gewone airco compressor steun. Dezelfde persoon bied ook een compressor aan.

Ik denk dat er zelf wel wat te maken is om de compressor dus op de plek van de airco pomp te maken (met standaard aircopomp steun), nu zit je alleen met de poeli. Waar ga je die op maken. Je hebt er een aparte riem voor, maar hij zal ergens "bij" aan moeten.

Niet dat ik het nou morgen al ga kopen, maar rondkijken en inventariseren is ook leuk! :mrgreen:
Heb je daar een link van?
Staat er niet meer op

Re: Vraagje voor de V6 specialisten

Geplaatst: 07 mar 2011 08:20
door Erwin_dude
he boer harm, plaats eerst die onderdele er maar op die je nu hebt, en laat um goed chippe bij die maat van niels ofzo.
reken maar dan je dan wat gaat merken,

Re: Vraagje voor de V6 specialisten

Geplaatst: 05 jan 2014 16:09
door Erwin_dude
even uit het slop getrokken


leuk spul!

Afbeelding

Re: Vraagje voor de V6 specialisten

Geplaatst: 05 jan 2014 22:42
door Bart(astra)
past een beetje lastig zo...

Re: Vraagje voor de V6 specialisten

Geplaatst: 06 jan 2014 17:57
door Laagvlieger
Zonder turbo kun je er ook al genoeg vermogen en koppel uit peuteren.
In een Astra? Niet doen.

Re: Vraagje voor de V6 specialisten

Geplaatst: 11 jan 2014 13:05
door Erwin_dude
zit beetje te neuzen in hoe als het systeem zit bij een saab 9-5 v6 turbo..
blijft leuk als je zoiets aan de pruttel krijgt in een astra.!

Re: Vraagje voor de V6 specialisten

Geplaatst: 11 jan 2014 17:42
door Laagvlieger
Leuk als je zoiets aan de pruttel krijgt maar niet in een Astra.
Doe dan in iets RWD of 4X4.

Re: Vraagje voor de V6 specialisten

Geplaatst: 12 jan 2014 16:29
door Erwin_dude
in astra is juist leuke, zit alleen even mee waar je de turbo gaat plaatsen.. en hoeft ook niet vol druk meende dan saab ook maar op 0,5 bar loopt?

Re: Vraagje voor de V6 specialisten

Geplaatst: 13 jan 2014 17:54
door Laagvlieger
Leg eens uit dan.
Mijn ervaring met de V6 is puur de aandrijving/tractie de bottleneck door de snelle koppelopbouw.
Met een Turbo erachter wordt het alleen maar beroerder.

Een snelle auto is niet alleen snel rechtuit he! Maar ook in de bochten!
Met zo'n blok krijg je de onderstuur koning in een Astra.