Vraagje over nokken-as

Van alles en nog wat. (General Bullshit)
Gebruikersavatar
astra 1.8
forum-gebruiker
Berichten: 107
Lid geworden op: 26 sep 2007 20:55
Locatie: Twente

Bericht door astra 1.8 »

@ Chucky,

vind je motor trouwens wel heel vet!! Nog wel een 2.0 ltr toch.
En rijd je in deellast open of closed loop??
Matt
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3387
Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
Auto('s): 59 Plymouth
Locatie: Zeeland

Bericht door Matt »

astra 1.8 schreef:@ Chucky,

vind je motor trouwens wel heel vet!! Nog wel een 2.0 ltr toch.
En rijd je in deellast open of closed loop??
Die vent rijdt met een 2.2 :lol:
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged

Westcoast Promoteam 8)
Gebruikersavatar
chucky66
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1852
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:29
Locatie: zeist

Bericht door chucky66 »

astra 1.8 schreef:@ Chucky,

vind je motor trouwens wel heel vet!! Nog wel een 2.0 ltr toch.
En rijd je in deellast open of closed loop??
weet niet hij is afgesteld door dennis de vos.

maar bij rica op de bank zijden ze dat er nog wel een 15 tot 20 pk meer uit kunnen toveren
tis idd strak tegen 2.2 aan
motor is van de basis af gebouwd door van kronenburg in geldrop.
maar heb een beetje woorden gehad omdat mijn eerste motor in de soep liep nog met inrijden op 1700 km
toen begonnen ze moeilijk te doen over garantie maar dat terzijde.
hun hebben alleen maar jenvey tb's universeel met kleine kelken.
ik wilde direct to head met grote kelken dus heb ik dat bij DDV gekocht en zelf alles opgebouwd met een maat van me
omdat {bijna} alle tuners voor motor tuning gaan niet voor mooi weg gewerk en ingebouwd.

over je eerdere verhaal ga ik niet meer op in omdat net wat ik al eerder zij minder verstand van heb als jij weet enkel veel over opel motoren met info van mijn oude opleiding en wat ze mij bij van kronenburg vertellen maar hun weten waarschijnlijk ook niet veel.
www.vankronenburg.nl/

net wat ik zeg ik vind ook belangrijk dat een motor buiten tuning er ook mooi uitziet
dank je
Gebruikersavatar
astra 1.8
forum-gebruiker
Berichten: 107
Lid geworden op: 26 sep 2007 20:55
Locatie: Twente

Bericht door astra 1.8 »

net wat ik zeg ik vind ook belangrijk dat een motor buiten tuning er ook mooi uitziet
Ok, dan delen we dezelfde passie.
En een afstelling op een rollerbank of testbank gaat je zeker nog meer plezier van je motortje opleveren. Ik zou zeggen, doen!!
Matt
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3387
Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
Auto('s): 59 Plymouth
Locatie: Zeeland

Bericht door Matt »

Zijn jullie weer vriendjes nu? :D
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged

Westcoast Promoteam 8)
Gebruikersavatar
astra 1.8
forum-gebruiker
Berichten: 107
Lid geworden op: 26 sep 2007 20:55
Locatie: Twente

Bericht door astra 1.8 »

Dit is er full spec zo'n beetje haalbaar.
Is wel een 2,3 liter...

Afbeelding
Gebruikersavatar
chucky66
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1852
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:29
Locatie: zeist

Bericht door chucky66 »

Matt schreef:Zijn jullie weer vriendjes nu? :D

:lol: :lol: :lol: vrienden bestaan niet.
alleen profiteurs en vage kennissen :wink: :wink:
Gebruikersavatar
chucky66
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1852
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:29
Locatie: zeist

Bericht door chucky66 »

dezelfde passie daarom is dit forum toch.

en dat wil niet zeggen dat je het met elkaar een hoeft te zijn.
Gebruikersavatar
Theo Gsi
forum-gebruiker
Berichten: 2572
Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
Locatie: Best

Bericht door Theo Gsi »

Waarom eigk geen kms systeem?
Die Kraft der Zwei Liter


Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Gebruikersavatar
chucky66
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1852
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:29
Locatie: zeist

Bericht door chucky66 »

omdat {het schijnt}het moeilijker te programeren is.
en dat je daar een speciaal upload / progrmeering software voor nodig hebt.
de meeste werken met dta.
dus als ik in duisland of waar dan ook met een probleem sta heb ik eerder kans dat iemand me kan helpen met een DTA dan met een kms.

een maat van me heeft met kms gereden en best wat gezeik gehad
Gebruikersavatar
Theo Gsi
forum-gebruiker
Berichten: 2572
Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
Locatie: Best

Bericht door Theo Gsi »

Okee, ja ik hoor dus dat kms wel wat beter is dan dta. Maar ik denk dat het ook puur is hoe je er zelf in bezig bent en wat je eisen zijn.
Die Kraft der Zwei Liter


Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Gebruikersavatar
chucky66
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1852
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:29
Locatie: zeist

Bericht door chucky66 »

kms is {goed}koper
maar ik heb er mindere ervaring mee
ook met je service bij v kronenburg
Gebruikersavatar
astra 1.8
forum-gebruiker
Berichten: 107
Lid geworden op: 26 sep 2007 20:55
Locatie: Twente

Bericht door astra 1.8 »

Je kunt niet zomaar zeggen dat een KMS systeem beter is. DTA-fast is een veel groter bedrijf met een betere naam en de software is vrij verkrijgbaar via internet.
Ik hoor genoeg mensen schelden op KMS en ook genoeg op DTA. En ervaringen zeggen mij al helemaal niks. Feit is dat je met beide systemen ongeveer evenveel kunt en dat het KMS systeem goedkoper is. Waar weer tegenover staat dat DTA software vrij verkrijgbaar is en je dus zelf dit systeem af kunt stellen.
Er zijn genoeg andere systemen te vinden die meer kunnen voor minder geld.
Nadeel van DTA is dat er heel weinig aux in- en uitgangen opzitten voor als je extra functies installeren wilt.

@ chucky, heb je trouwens launch control of traction control geinstalleerd, of kan dat nog niet op de iets oudere DTA systemen?
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Bericht door Rallyastra »

Een kennis van mij is nog een S2000 rallyauto aan het bouwen, Corsa C maxi kitcar maar dan met een C20XE er in waar 280 pk uit komt wandelen. Veel van die motoren zit ook DTA op Motech op.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
astra 1.8
forum-gebruiker
Berichten: 107
Lid geworden op: 26 sep 2007 20:55
Locatie: Twente

Bericht door astra 1.8 »

Rallyastra schreef:Een kennis van mij is nog een S2000 rallyauto aan het bouwen, Corsa C maxi kitcar maar dan met een C20XE er in waar 280 pk uit komt wandelen. Veel van die motoren zit ook DTA op Motech op.
Ziek!! :shock: Dat red je niet met 20.000 euro...
Gebruikersavatar
Theo Gsi
forum-gebruiker
Berichten: 2572
Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
Locatie: Best

Bericht door Theo Gsi »

Hier in best rijd een sick corsa rond, 2 zelfs
roel en nicky 400 en 450 pk :D
Die Kraft der Zwei Liter


Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Gebruikersavatar
Theo Gsi
forum-gebruiker
Berichten: 2572
Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
Locatie: Best

Bericht door Theo Gsi »

chucky66 schreef:
astra 1.8 schreef:
chucky66 schreef:verschil van nokken assen tussen dis en gewoon is er niet.
je moet alleen het kogeltje aan de ontstekings zijde door slaan.
ik rij met 272 graden nokken
272 / 267°
242 / 238°
12.50 / 12.00mm
en loopt stationair erg goed en zeer regelmatig :lol: :lol: :oops: :oops: :oops: .
graden zegt dus niet veel klep lift zegt meer.
Dus jij wilt zeggen dat als je een 290 graden nokkenas neemt met dezelfde kleplift dat dit bijna geen effect heeft?
Ojah, duratie heeft niks met je ontsteking te maken, dit is gewoon hoelang de klep van zijn zitting af is.
...
ja bij een gewone motor heeft idd een 270 t.o.v een 290 gr. geen nut!
en je hebt echt wel een ander ontstekings tijdstip nodig als je klep langer open blijft want dan moet die dus later.

ik geloof dat hij bij mij 2 gr. later staat


@ rally Astra mijn blok met TB's en dta en je weet de aanpassingen zat op €8000,- wel 210+ pk's 248 nm
met betere rollenbank afstelling +15 tot 20 pk
Me zwager ze *scheld* corrado is het blok ook bij kronenburg geweest voor revisie, hij heeft nu uit ze 8 klepper g60 het vermogen van 220 pk en 285nm getrokken. ik moet zeggen dat gaat ook zeer snel hoor. Maar ik hoor al wat vaker wat jammere berichten over Kronenburg, is wel jammer want ze hebben er zeker verstand van!
Die Kraft der Zwei Liter


Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Bericht door pluggie »

Zelfs bij de Gruyters zijn ze niet zo te spreken over Kronenburg. En dat zijn maar simpele 'vak-mannen'.

Dus wat Fred zegt, zegt al zat. Klopt wel.

En *scheld* hoeft niet hoor, leuke auto's
Gebruikersavatar
chucky66
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1852
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:29
Locatie: zeist

Bericht door chucky66 »

[quote="astra 1.8"]Je kunt niet zomaar zeggen dat een KMS systeem beter is. DTA-fast is een veel groter bedrijf met een betere naam en de software is vrij verkrijgbaar via internet.
Ik hoor genoeg mensen schelden op KMS en ook genoeg op DTA. En ervaringen zeggen mij al helemaal niks. quote]

weet je ik vind dit een hele rare uitspraak.
ervaringen zeggen mij niks???????????????????????

ik weet niet hoor ...........hoe goed jij je eigen vind?

maar de meeste ..ik mag wel zeggen alle info komt door ervaring.

en ik zij de gek koop eerder wat door referentie's met ervaring dan zo maar wat uit het theoretische deel.



ERVARINGEN ZEGGEN MIJ NIKS :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

sorry
Gebruikersavatar
astra 1.8
forum-gebruiker
Berichten: 107
Lid geworden op: 26 sep 2007 20:55
Locatie: Twente

Bericht door astra 1.8 »

Meeste ervaringen van mensen zijn niet op feiten gebasseerd. Dat bedoelde ik. Vaak heeft iemand wat gehoord van iemand die wat gehoord heeft.

Motortuning gaat idd bijna altijd op ervaring.
Gebruikersavatar
gsipiloot
forum-gebruiker
Berichten: 1630
Lid geworden op: 20 dec 2006 23:27
Locatie: geffen

Bericht door gsipiloot »

Theo Gsi schreef:Hier in best rijd een sick corsa rond, 2 zelfs
roel en nicky 400 en 450 pk :D
roel heeft zn oranje corsa verkocht en heeft nu een grijze c-kadett sedan met let
en die van nicky is 2 weken geleden weer opnieuw onder handen genomen voor nog meer pk's

die jongens hebben pas echt verstand van turbo blokken en 16v's!!!

hey en theo weet jij toevallig waar roel overdags werkt..... je zou me haast nie geloven als k t je zou zeggen
Gebruikersavatar
Theo Gsi
forum-gebruiker
Berichten: 2572
Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
Locatie: Best

Bericht door Theo Gsi »

Hahah nee, hij werkte eerst bij kronenburg dat weet ik wel.
Die Kraft der Zwei Liter


Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Plaats reactie