Pagina 5 van 5

Re: Stabilisatorstang topic :)

Geplaatst: 31 okt 2012 12:20
door Haaye
GSI Racer schreef:weet ik Haaye, toch bedankt voor de info!
ik vind de kont nu te indirect.
komt mede door die k*t banden :x
Ja nogmaals sorry voor die klote tip van die dunlop banden... Ik snap er echt niks van, ik ben er echt heel erg over te spreken! Vooral met nat weer! Ik kan de rotondes bijna net zo snel nemen als met droog weer! Maar goed, ik heb natuurlijk een hele andere setup onder mijn Astra. Iig schrok ik wel toen ik die 16v Stabi er opgezet had!

Alleen vind ik em echt perfect zo. Als ik nu echt hard door de bocht ga, en mijn gas loslaat word de kont beetje licht. En als ik dan weer ga geef trekt ie em weer door de bocht heen zeg maar! Ik vind dat ideaal! Kun je mooi beetje spelen. Ik persoonlijk zou em niet stijver willen achter. Maar ik heb een collega die zijn Saab 9-5 Cabrio verkoopt met dubbele Saab Stabi op de achterbrug. Die krijg ik dus, maar heb ze niet meer nodig. Iets voor jou Mikel? Of iemand anders?

Re: Stabilisatorstang topic :)

Geplaatst: 31 okt 2012 18:35
door GSI Racer
Maakt niet uit Haaye.
voor het zelfde geld waren ze wel goed geweest he.
aan de voorzijde beginnen ze al wat kaler te worden, dus dan komt er toch weer ander spul op :mrgreen:

weet je de diameter van die stabi's toevallig?
anders heb ik misschien wel interesse

doe maar pm :wink:

Re: Stabilisatorstang topic :)

Geplaatst: 01 nov 2012 10:47
door Haaye
Weet je al wat je er straks onder gaat gooien? Ja, als ik weet welke diameter het is hoor je het even van mij.

Re: Stabilisatorstang topic :)

Geplaatst: 01 nov 2012 18:11
door GSI Racer
semi slicks denk ik, maar dan moet ik eerst een mooie daily voor erbij hebben
want hier wil ik niet mee rijden in de regen :wink:

Re: Stabilisatorstang topic :)

Geplaatst: 02 nov 2012 03:49
door pluggie
Mijne is zowat hardste van hele forum, en nee die dunlops zijn absoluut niet beste qua grip qua NAT.
Dat zijn dwarrels, de slijtage valt bizar mee.
Bij nat ben je echt totaal nergens.

Kumho Xcta's moet je eens kijken of je die kan krijgen.
Dat zijn gevaarlijke banden, die geven geen enkele grens aan. Maar waren wel technisch bizar bezopen GOEDE banden.

Anders moet je naar een setup gaan zoals ik vroeger ging, bijna regenbanden achter, en dan de hardste Eagles F1 voor, duur, en maar sturen in de regen met je gaspedaal.
Kickuh setup. Dwarszetten en van baan wisselen met je gaspedaal in de regen.

Maar zoek eens die Kumho's uit, Mart en nog wat anderen hadden ze ook. Ze bestaan ook niet meer, want zogenaamd is dat nu de veeeeeeels te dure band die je speciaal voor je Z4 en circuit in Spanje, blahblah moet nemen. Maar bv Ray zegt dat ze nog WEL bestaan, en dat is nou echt een (en vervelende 'geeft niks aan') band. En echt een goede band. Dat heeft meeste grip van alle allround banden.

Alleen is dat na jaar verdwenen, en zijn er nu allerlei afleidingen ervan, maar als je de Kumho Ectsa ofzo heettie kan vinden.
Dat is echt een goede band.
En zelfs die Dunlop die ik nu heb, is zelfde mee gebeurt.

Net alsof al die GOEDE banden, jaar erna in 3 soorten versplinteren, en 2x zo duur meteen zijn.

Zegt ook iets over mijn banden toko, het lijkt wel alsof al die tokos een superband op de markt zetten, dat dan jaar testen met niemand die het weet, en dan plots het in 3 stuks verwaaieren, en er dubbele voor vragen, waarbij elke band dan maar de helft zo goed is. Is nu al bij zowel die Kumho, en die Dunlop gebeurt.

Maar die Kumho Ecsta is wat mij betreft (en heb typen 10 banden eronder gehad) de meest leipe band (GEEFT geen grens aan, nul), maar ook de beste band.
Ter vergelijk: Toyo T1Rs heb ik ooit ook gehad, dat was in 4 maanden kaal en wegligging nul, kutband. :P Zal wel aan mij liggen. Enige wat dat deed was smeren.

Qua nieuwe band moet er NU ook weer zo'n diamant NU zijn, maar daar ben ik nu niet in thuis.