wie weet een adres voor een 2ltr Motor swap

Eenvoudige vragen over de Astra F zoals: "waar kan ik mijn claxon vinden", "waarvoor dient dit onderdeel" "welk motorblok is dit" e.d. kunnen hier gesteld worden. Geen problemen in dit forum plaatsen!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GOGOGO_1555
forum-gebruiker
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 mei 2014 14:59
Auto('s): Opel Astra F2 X16SZ Champion I
Locatie: Vlaardingen

wie weet een adres voor een 2ltr Motor swap

Bericht door GOGOGO_1555 »

Zoals de titel al luid
nou ik ben van plan om rond de zomer te kijken of er een 2 ltr in mijn daily city racer gehangen kan worden :GSi:

Nou ben ik zelf monteur maar ... heb de ruimte niet (en momenteel geen werk in een garage)
en wil ik dit eigelijk uit besteden

zit nog steeds te twijfelen tussen de C20NE of de C20XE m2.5 / m2.8 :GSi:

woon zelf in vlaardingen (onder de wolk van rotterdam)

Alles verder is al gedaan kwa remmen en wegliging

Er hangt Momenteel een X16SZ in

Ik dacht dat t mischien makkelijk is om een complete calibra daarvoor te pakken
en daarvan alles overhangen weet alleen niet hoe het zit met de motorboom of dat gaat werken in een astra

alvast bedankt :thumbsup:
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7831
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: wie weet een adres voor een 2ltr Motor swap

Bericht door pascal1109 »

Als jij een complete auto hebt waar die C20XE in hangt, kan je het op zich nog wel in een weekendje met mooi weer doen.
Anders André Botter is benaderen, die zit vlakbij Rotterdam.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9289
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: wie weet een adres voor een 2ltr Motor swap

Bericht door RedBill »

GOGOGO_1555 schreef:Zoals de titel al luid
nou ik ben van plan om rond de zomer te kijken of er een 2 ltr in mijn daily city racer gehangen kan worden :GSi:

Nou ben ik zelf monteur maar ... heb de ruimte niet (en momenteel geen werk in een garage)
en wil ik dit eigelijk uit besteden

zit nog steeds te twijfelen tussen de C20NE of de C20XE m2.5 / m2.8 :GSi:

woon zelf in vlaardingen (onder de wolk van rotterdam)

Alles verder is al gedaan kwa remmen en wegliging

Er hangt Momenteel een X16SZ in

Ik dacht dat t mischien makkelijk is om een complete calibra daarvoor te pakken
en daarvan alles overhangen weet alleen niet hoe het zit met de motorboom of dat gaat werken in een astra

alvast bedankt :thumbsup:
Als je een Swap van de motor doet moet je ook je versnellingsbak en je voorassen mee vervangen. Voor de C20NE en C20XE heb je dikkere assen dan bij de X16SZ. Ook kan het goed zijn om de stabilisator van een GSi te nemen. Wellicht dus handig om een donor GSi te kopen en die er bij de swap bij te houden. Dan heb je alle onderdelen.
Spul vanuit een calibra pakken is niet het handigst. Die kabelboom is net anders van van de Astra. Gemakkelijkst is dus een motorboom te pakken van een Astra F, dan weet je zeer dat het past. Verder wat Pascal zegt.
Kijk anders ook even in mijn projecttopic.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
GOGOGO_1555
forum-gebruiker
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 mei 2014 14:59
Auto('s): Opel Astra F2 X16SZ Champion I
Locatie: Vlaardingen

Re: wie weet een adres voor een 2ltr Motor swap

Bericht door GOGOGO_1555 »

RedBill schreef:
Als je een Swap van de motor doet moet je ook je versnellingsbak en je voorassen mee vervangen. Voor de C20NE en C20XE heb je dikkere assen dan bij de X16SZ. Ook kan het goed zijn om de stabilisator van een GSi te nemen. Wellicht dus handig om een donor GSi te kopen en die er bij de swap bij te houden. Dan heb je alle onderdelen.
Spul vanuit een calibra pakken is niet het handigst. Die kabelboom is net anders van van de Astra. Gemakkelijkst is dus een motorboom te pakken van een Astra F, dan weet je zeer dat het past. Verder wat Pascal zegt.
Kijk anders ook even in mijn projecttopic.

dat van die aandrijf assen en bak dat wist ik daarom hou ik gelijk een complete auto halen,
ook moeten de naven dacht ik omgeperst worden omdat die assen simpel wel niet passen

verder Stabilisator heb ik al :GSi:
20mm ik wil nog een stapje dikker gaan 24mm :verdict:
heb ook al een Saab stabilisator op m'n achteras

verder veerpoot bruggen voor en achter Wiecher en OMP

bijna alle mogelijkheden van powerflex heb ik op de stabilisatorstang na
https://www.youtube.com/watch?v=Es_-Fb0 ... SEm49myeIA" onclick="window.open(this.href);return false; Nurburgring 10:34
Jerremy
forum-gebruiker
Berichten: 524
Lid geworden op: 18 aug 2006 19:26

Re: wie weet een adres voor een 2ltr Motor swap

Bericht door Jerremy »

Ik weet ook nog wel iemand die dat goed kan en veel ervaring mee heeft !
Hij zit op het Opel Forum (CarloAstra) zit in Berkel en Rodenrijs. Veel ervaring met C20XE motoren, astra's F, G, Corsa's A, B, Vectra's A, B, calibra's, heeft door de jaren heen met succes in eerder genoemde auto's div.
keren Xe's en V6 in- en ombouws gedaan !

Ik zal je een PM sturen nog.

Grt. Jeroen.
Plaats reactie