Centrale vergendeling Astra F vertoont rare kuren

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Astrid_fahrer
forum-gebruiker
Berichten: 1324
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
Locatie: Elst (Gld)

Centrale vergendeling Astra F vertoont rare kuren

Bericht door Astrid_fahrer »

Gisteren kreeg mijn vriendin de auto niet meer op slot met de afstandsbediening. Hij wilde maar niet reageren zei ze.
Vandaag maar eens gekeken naar alle gangbare punten want de centrale vergrendeling werkte niet.
Omdat ik al een paar keer het één en ander heb ingebouwd bij Astra F's ben ik redelijk bekend met alle euvels die de CV kan hebben maar hier kom ik ook niet uit.
Heb al het nodige gegoogled en hier op het forum gezocht maar kwam geen soortgelijke situatie tegen.

Wat ik gedaan heb:

- Alarm volledig afgekoppeld om zeker te zijn dat het hier niet aan ligt.
- Accu afgekoppeld voor minimaal 15 minuten en weer aangesloten.
- beide deurstekkers van bestuurder en passagier los gehaald en bekeken op afwijkingen/corrosie. Niks aan de hand.
- Bestuurdersdeur paneel eraf gehaald en kabelboom gecontroleerd op breuken/beschadigingen/stekkerverbindingen.
- Linker CV kastje bij het slot vervangen voor een andere (met identieke GM codes).
- Kiekert kastje eens tevoorschijn gehaald en stekker aansluiting etc. bekeken, niks aan de hand.

Nu leek de centrale vergrendeling wel weer te werken. Ik bediende de linker deurknop telkens met een tussenpauze, open en dicht.
Het stomme is hij reageert iedere keer 16x en dan houd hij de CV er weer mee op :?
Dus hij werkt met de open/dicht aan de knop 16x zoals het hoort en dan wanneer ik bij poging 17 de knop in duw niks meer.
Dan haal ik de knop weer omhoog, wacht een minuut ofzo en dan werkt hij wel weer (16x).

Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
Morgen ga ik nogmaals naar de sloop om een andere Kiekert te proberen maar mocht dit ook niet lukken dan heb ik echt geen idee meer :roll:
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10360
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: Centrale vergendeling Astra F vertoont rare kuren

Bericht door oenatje »

batterij van de handzender?
Gebruikersavatar
Astrid_fahrer
forum-gebruiker
Berichten: 1324
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
Locatie: Elst (Gld)

Re: Centrale vergendeling Astra F vertoont rare kuren

Bericht door Astrid_fahrer »

Het alarm heeft wel handzenders maar ik had het hele alarm afgekoppeld om te kunnen bepalen of het aan het alarm ligt of aan de originele CV van de auto.
Dus heb wel vast kunnen stellen dat het echt ergens in de CV zit en vermoed wel gewoon dat het de kiekert zal zijn.
Morgen weet ik hopelijk wat meer als ik op de sloop een andere haal.
Gebruikersavatar
Astrid_fahrer
forum-gebruiker
Berichten: 1324
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
Locatie: Elst (Gld)

Re: Centrale vergendeling Astra F vertoont rare kuren

Bericht door Astrid_fahrer »

Vanmorgen naar de sloop geweest, 2 verschillende kiekert kastjes mee genomen en ook nog een CV motor voor de rechterdeur.
Alles aan het uitwisselen en het testen geweest maar helaas heeft het niet geholpen. :roll:

Ik denk dat ik m'n vriendin er gewoon maar zo mee laat rijden en iedere 16e keer moet ze maar even via de kofferbak erin om het knopje dicht te drukken :mrgreen:
(handgrepen heb ik slotloos gemaakt aangezien ik zoveel mogelijk dingen wilde installeren tegen diefstal).
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Centrale vergendeling Astra F vertoont rare kuren

Bericht door RedBill »

Ik zou toch eens de batterijen van de handzender checken. Als die leeg zijn zou dit ook de uitingsvorm kunnen zijn.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Centrale vergendeling Astra F vertoont rare kuren

Bericht door Laagvlieger »

Gefelicteerd! U heeft zojuist de thermische beveiliging van de kiekert uitvoerig getest! hahahah

Na 16X stopt hij uit zelfbescherming omdat het spul anders te warm wordt. Wacht je even dan koelt ie weer af en dan werkt het weer gewoon.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Centrale vergendeling Astra F vertoont rare kuren

Bericht door RedBill »

LOL, je verzint het niet!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Centrale vergendeling Astra F vertoont rare kuren

Bericht door Laagvlieger »

Ja onder welke omstandigheden zou ook iemand 16X achter elkaar het slot open en ducht doen he...... :mrgreen:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Astrid_fahrer
forum-gebruiker
Berichten: 1324
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
Locatie: Elst (Gld)

Re: Centrale vergendeling Astra F vertoont rare kuren

Bericht door Astrid_fahrer »

Euhm :oops: Ik wilde zeker van mijn zaak zijn dat de CV bleef werken dus zo kwam ik er bij toeval achter.
Het klopt wel want de CV motor werdt aardig warm van binnen inderdaad :lol:

Overigens wel een grappige constructie in zo'n CV motortje met die kleine microswitch en die kunststof schroefspindel.

In ieder geval werkt hij weer naar behoren dus daar zijn we weer blij mee :)
Plaats reactie