vraagjes kabelbaum

Eenvoudige vragen over de Astra F zoals: "waar kan ik mijn claxon vinden", "waarvoor dient dit onderdeel" "welk motorblok is dit" e.d. kunnen hier gesteld worden. Geen problemen in dit forum plaatsen!
Plaats reactie
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

vraagjes kabelbaum

Bericht door renej »

Ik heb een paar vraagjes betreft kabelboom en teller

1: ik heb een astra met electronische 260 teller mijn vraag is waarom dit zo kort geleverd is en alleen op 94 gsi de allerlaatsten hadden weer teller aandrijving.

2: Kan ik van deze de draadboom die in de auto zelf ligt ook vervangen door een van een astra met kabel aandrijving? het gaat hierbij om de boom die in de auto zelf ligt waar achterlichten etc op zitten. de mijne is ingeknipt destijds voor een trekhaak en eigenlijks wil ik deze boom wel vervangen door een nette die tevens ook voorbereid is op stoelverwarming. ( hou niet van knippen in draadbomen)

3: Wat is concreet het verschil van deze astra`s met electronische teller? ik weet zelf dat er een ander ABS blok inzit maar daar houd het ook mee op. De boordcomputer bijvoorbeeld hoe functioneert deze erzit namelijk geen zwart blokje achterop de teller die mijn eerste astra weer wel heeft.

4: In mijn relais kastje in de motorruimte heb ik nog een groene stekker over waar nog een relais op kan waar is deze voor? alles functioneert wel van de auto.
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11172
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: vraagjes kabelbaum

Bericht door Laagvlieger »

1: omdat de 280 turbotellers vervielen, was zodoende goedkoper in massa te produceren. Laatste types wel weer mechanisch waarschijnlijk te grote voorraad magazijn.

2: Kan uiteraard maar is een hoop werk. Volgens mij zaten de 260 tellers ook alleen in auto's met ETC. Dus die zul je ook mee moeten pakken.

3: ABS+ETC

4: Waarschijnlijk fanfare of airco.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: vraagjes kabelbaum

Bericht door renej »

Laagvlieger schreef:1: omdat de 280 turbotellers vervielen, was zodoende goedkoper in massa te produceren. Laatste types wel weer mechanisch waarschijnlijk te grote voorraad magazijn.

2: Kan uiteraard maar is een hoop werk. Volgens mij zaten de 260 tellers ook alleen in auto's met ETC. Dus die zul je ook mee moeten pakken.

3: ABS+ETC

4: Waarschijnlijk fanfare of airco.
helder, moet ik dus alleen nog een ETC computer zoeken van een dis met electronische teller iemand misschien enig idee welk artikkelnummer deze heeft?
er zijn namelijk verschillende, ik heb een van een M2.5 dus die past niet denk ik
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7833
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: vraagjes kabelbaum

Bericht door pascal1109 »

Heb er wel een paar liggen, maar weet ook niet welke je nodig hebt :lol:
Is volgens mij belangrijk welke 2-letterige code erop staat.
Volgens mij heb ik HE en JY, zo uit mijn hoofd.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: vraagjes kabelbaum

Bericht door renej »

pascal1109 schreef:Heb er wel een paar liggen, maar weet ook niet welke je nodig hebt :lol:
Is volgens mij belangrijk welke 2-letterige code erop staat.
Volgens mij heb ik HE en JY, zo uit mijn hoofd.
haha ik heb geen flauw idee de HE is in elk geval voor rotor onsteking deze heb ik nog uit mijn sloop astra gehaald.
moet ik nog even door puzzelen.
Plaats reactie