c20ne vraagjes

Eenvoudige vragen over de Astra F zoals: "waar kan ik mijn claxon vinden", "waarvoor dient dit onderdeel" "welk motorblok is dit" e.d. kunnen hier gesteld worden. Geen problemen in dit forum plaatsen!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ivo303
forum-gebruiker
Berichten: 252
Lid geworden op: 15 aug 2012 15:21
Auto('s): Opel Astra F GL 1.6 X16SZ Rio Verde (sold) Opel Astra GSI B204
Locatie: noord-brabant

c20ne vraagjes

Bericht door ivo303 »

hallo mede forumers,

ik heb een vraagje,

ik heb een x16sz motor in mijn auto zitten.

en heb er aan zitten te denken om er een c20ne in tehangen en dan niet te laten keuren op kenteken.
WANT, ze zien het er zelfde uit en het blijft een 4cilinder..

heeft er iemand ervaring mee of tips?

en als ik een c20ne met f16 en dan orginele x16sz eindoverbrening hou trekt die dan sneller?
want ik wil een auto die goed rijdt en stoplicht plezier. je mag toch niet harder als 120.

mvgr ivo
Gebruikersavatar
Vincent_R
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 1395
Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
Auto('s): Opel Astra F cabrio

Re: c20ne vraagjes

Bericht door Vincent_R »

Nu had ik in mijn Astra cabrio ook een X16SZ en die heb ik geswapt voor een C20NE.
Wel heb ik deze op kenteken laten zetten.

Een X16SZ ziet er absoluut niet het zelfde uit als een C20NE, maar waarom zou je hem NIET op kenteken laten zetten???
Het kost je 5 tientjes, en bespaard je een hele hoop gezeik als je ooit een ongeluk maakt!
Als ik je mag adviseren, laat hem gewoon omkeuren.

Voor het ombouwen heb je de motorsteunen van de C20NE nodig en de aandrijfassen (met passende fussee's/veerpoten).

Wat betreft de F16 versnellingsbak, hier zit ook nog verschil tussen een wr (wide ratio) of cr (close ratio).

Mocht je meer specifieke vragen hebben hoor ik het wel.
Gebruikersavatar
ivo303
forum-gebruiker
Berichten: 252
Lid geworden op: 15 aug 2012 15:21
Auto('s): Opel Astra F GL 1.6 X16SZ Rio Verde (sold) Opel Astra GSI B204
Locatie: noord-brabant

Re: c20ne vraagjes

Bericht door ivo303 »

Thnx voor de reactie.

Ik zou hem willen omlaten keuren alleen zit ik dan niet met feit dat ik hem niet kan verzekeren?

Hoeveel ben je ongeveer voor zo een swap kwijt?

Moet er qua electronica nog iets speciaals gebeuren?
Of is het motorkabelboom en ecu en klaar?

Is een spaghetti spruitstuk met 2,5 inch RvS uitlaat + lexmaul inlaatspruitstuk en open luchtfilter iets?

Gr ivo
Gebruikersavatar
Vincent_R
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 1395
Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
Auto('s): Opel Astra F cabrio

Re: c20ne vraagjes

Bericht door Vincent_R »

ivo303 schreef:Thnx voor de reactie.
Graag gedaan. Het forum is er voor om mensen te helpen he :)
ivo303 schreef:Ik zou hem willen omlaten keuren alleen zit ik dan niet met feit dat ik hem niet kan verzekeren?
Ik weet niet hoe oud je bent, maar je zou eens met je verzekeringsmaatschappij kunnen bellen en vragen of je een astra met 2 liter kan verzekeren. Als dat kan dan is er geen probleem. Alleen moet je het na het omkeuren wel even aan de verzekering laten weten (i.v.m. eventueel een iets hogere verzekeringspremie). Daarnaast zal je wegenbelasting iets omhoog gaan. Al weet ik niet hoe dit zit bij een hatchbak. Mijn cabrio is wel een klasse omhoog gegaan.
ivo303 schreef:Hoeveel ben je ongeveer voor zo een swap kwijt?
Dit is geheel afhankelijk van wat je allemaal wilt. Wil je een blok kopen en er zo in leggen of wil je hem reviseren. Wil je de 1.6 radiateur behouden of (wat verstandiger is) koop je een radiateur van een 2.0? Zo zijn er een aantal zaken die bepalen wat de kosten zullen worden.
Een C20NE blok kun je al kopen voor een honderd euro (als je wat rond zoekt) maar ook voor €400. Het is altijd maar een gok wat de staat van het blok is. Houdt er rekening mee dat hij vaak wel aan de tand gevoeld zal zijn...
ivo303 schreef:Moet er qua electronica nog iets speciaals gebeuren?
Of is het motorkabelboom en ecu en klaar?
Elektronica is niet mijn sterkste kant, maar inderdaad, je moet in ieder geval de motorkabelboom en ECU hebben die bij het blok hoort. Dit o.a. i.v.m. de gaskleppositiesensor en wat andere zaken. Daarnaast moet je ook nog wat bedrading aanleggen voor de brandstof. Omdat je niet genoeg hebt aan de interne pomp die nu in je tank hangt.
Ook dien je een lambdasonde te kopen (2 of 3 pins, afhankelijk van de computer die je hebt).
ivo303 schreef:Is een spaghetti spruitstuk met 2,5 inch RvS uitlaat + lexmaul inlaatspruitstuk en open luchtfilter iets?
Een Lexmaul inlaat en een spaghetti spruitstuk met een 2,5 inch uitlaat is zeker al leuk. Houd er rekening mee dat je de uitlaat niet te groot moet nemen qua diameter (ivm tegendruk die er in de uitlaat moet zijn). Voor een open lucht filter zou ik persoonlijk niet kiezen, als je voor vermogen gaat. Maar dit is maar net wat je wilt. Een openluchtfilter zal geen positief resultaat hebben. Houd gewoon je orginele luchtfilterbak met een inleg filter van bijvoorbeel K&N en maak een cold air intake.

Je kan mij eventueel op msn toevoegen mocht je dat willen. dan kan ik je meer uitleg geven. (voor mijn adres kun je even een pb sturen).
Plaats reactie