Volgorde remleidingen zonder ABS
- GSI4ever
- forum-gebruiker
- Berichten: 303
- Lid geworden op: 10 nov 2011 21:59
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 24v Station
- Locatie: Groningen
Volgorde remleidingen zonder ABS
DAF komt steeds dichterbij en nog steeds heb ik mijn probleem niet opgelost
Kan iemand mij vertellen of bij zijn eigen auto zonder ABS kijken wat de volgorde is van de remleidingen op de hoofdremcilinder.
Heb inmiddels mijn ABS verwijderd, maar volgens mij komen de dikte van de nippels niet overeen. Wil toch even zekerheid hebben voordat ik de nippels omzet.
Volgens mij hoort de aansluiting als volgt;
HRC rechtsonder = linksvoor
HRC rechtsboven = linksachter
HRC linksonder = rechtsvoor
HRC linksboven = rechtsachter
maar dan zijn de diktes van de nippels allemaal verkeerd
Billy
Kan iemand mij vertellen of bij zijn eigen auto zonder ABS kijken wat de volgorde is van de remleidingen op de hoofdremcilinder.
Heb inmiddels mijn ABS verwijderd, maar volgens mij komen de dikte van de nippels niet overeen. Wil toch even zekerheid hebben voordat ik de nippels omzet.
Volgens mij hoort de aansluiting als volgt;
HRC rechtsonder = linksvoor
HRC rechtsboven = linksachter
HRC linksonder = rechtsvoor
HRC linksboven = rechtsachter
maar dan zijn de diktes van de nippels allemaal verkeerd
Billy
Cruise Control Promoteam
Bonrath Promoteam
Irmscher Promoteam
V6 Promoteam
Bonrath Promoteam
Irmscher Promoteam
V6 Promoteam
- GSI4ever
- forum-gebruiker
- Berichten: 303
- Lid geworden op: 10 nov 2011 21:59
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 24v Station
- Locatie: Groningen
Re: Volgorde remleidingen zonder ABS
Niemand???
Cruise Control Promoteam
Bonrath Promoteam
Irmscher Promoteam
V6 Promoteam
Bonrath Promoteam
Irmscher Promoteam
V6 Promoteam
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Volgorde remleidingen zonder ABS
Volgens mij zitten de aansluitingen op een rij:
rechts en links voor
rechts en links achter
Ik denk wel dat je remdrukregelaars nodig hebt zonder ABS. Zie de foto, deze is van een Kadett GSI zonder ABS, zijn die bussen die aan de onderkant zitten. Anders sta je bij de eerste bocht achterste voren.
rechts en links voor
rechts en links achter
Ik denk wel dat je remdrukregelaars nodig hebt zonder ABS. Zie de foto, deze is van een Kadett GSI zonder ABS, zijn die bussen die aan de onderkant zitten. Anders sta je bij de eerste bocht achterste voren.
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10458
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Volgorde remleidingen zonder ABS
je afbeelding werkt niet
(je moet misschien lid zijn op dat forum ?)
(je moet misschien lid zijn op dat forum ?)
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Volgorde remleidingen zonder ABS
Even elders geuploadBart(astra) schreef:je afbeelding werkt niet
(je moet misschien lid zijn op dat forum ?)
- GSI4ever
- forum-gebruiker
- Berichten: 303
- Lid geworden op: 10 nov 2011 21:59
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 24v Station
- Locatie: Groningen
Re: Volgorde remleidingen zonder ABS
Dan klopt het dus wel zo als ik vermeld heb...Volgens mij zitten de aansluitingen op een rij:
rechts en links voor
rechts en links achter
Voor op de onderste en achter op de bovenste aansluitingen.
Heb de remdrukregelaars ook gezien op de Corsa van mijn neefje, maar dacht dat ze niet nodig waren. Zal eens op de sloop kijken of ik ze daar kan scoren.
Cruise Control Promoteam
Bonrath Promoteam
Irmscher Promoteam
V6 Promoteam
Bonrath Promoteam
Irmscher Promoteam
V6 Promoteam
Re: Volgorde remleidingen zonder ABS
nu weet ik het niet zeker, maar volgens mij maakt het niet uit waar je ze op aansluit? ze krijgen allemaal evenveel druk uit hetzelfde vaatje? alleen idd. even op de remdrukregelaars letten.
- GSI4ever
- forum-gebruiker
- Berichten: 303
- Lid geworden op: 10 nov 2011 21:59
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 24v Station
- Locatie: Groningen
Re: Volgorde remleidingen zonder ABS
@prs
Daar zit wat in.
@The Undertaker
Op de foto die je geplaatst heb zit voor en achter net andersom dan ik in gedachten had namelijk achter onder en boven voor.
Nu ben ik een beetje gaan Googlen om te kijken wat de kosten zijn voor nieuwe remdrukregelaars en kwam daarbij op het volgende omtrent de werking ervan;
Remdrukregelaar
Uit een aantal berichten op het forum (en uit persoonlijke ervaring) blijkt dat er over dit onderdeel veel onduidelijkheden en misverstanden bestaan.
Allereerst een korte uitleg van de functie van dit onderdeel.
De regelaar zorgt voor een goede samenwerking tussen de voor(schijf)remmen en de achter(trommel)remmen.
Zoals je misschien weet, werkt een schijfrem heel anders dan een trommelrem.
Schijfremmen lopen altijd een beetje aan; de blokken komen na remmen nooit helemaal vrij. Trommelremmen echter lopen wel helemaal vrij; de schoenen komen altijd terug in uitgangspositie. Er blijft dus altijd ruimte tussen schoenen en trommel.
Als je nu het rempedaal intrapt, beginnen de schijfremmen direct te remmen; de trommelremmen niet, want die hebben de vrije ruimte nog niet overbrugd. De trommelremmen zouden dan dus bijna nooit iets doen.
Om dit op te lossen, is er deze regelaar tussen gezet.
Werking: zodra je het rempedaal indrukt, gaat de olie(druk) eerst alleen naar de achter(trommel)remmen. Zodra de schoenen tegen de trommel aankomen, zal de druk stijgen. Bij een bepaalde druk(relatief laag) zal de regelaar dan ook de voorremmen bijschakelen en deze gaan dan ook meewerken.
De regelaar is er dus alleen om de vrije slag van de achterremmen te overbruggen.
Hierbij wordt aangegeven dat het is voor het overbruggen van de vrij slag van de achterremmen.
We hebben het nu over schijfremmen voor en achter. Is de remdrukregelaar dan nog steeds voor mijn situatie van toepassing???
Daar zit wat in.
@The Undertaker
Op de foto die je geplaatst heb zit voor en achter net andersom dan ik in gedachten had namelijk achter onder en boven voor.
Nu ben ik een beetje gaan Googlen om te kijken wat de kosten zijn voor nieuwe remdrukregelaars en kwam daarbij op het volgende omtrent de werking ervan;
Remdrukregelaar
Uit een aantal berichten op het forum (en uit persoonlijke ervaring) blijkt dat er over dit onderdeel veel onduidelijkheden en misverstanden bestaan.
Allereerst een korte uitleg van de functie van dit onderdeel.
De regelaar zorgt voor een goede samenwerking tussen de voor(schijf)remmen en de achter(trommel)remmen.
Zoals je misschien weet, werkt een schijfrem heel anders dan een trommelrem.
Schijfremmen lopen altijd een beetje aan; de blokken komen na remmen nooit helemaal vrij. Trommelremmen echter lopen wel helemaal vrij; de schoenen komen altijd terug in uitgangspositie. Er blijft dus altijd ruimte tussen schoenen en trommel.
Als je nu het rempedaal intrapt, beginnen de schijfremmen direct te remmen; de trommelremmen niet, want die hebben de vrije ruimte nog niet overbrugd. De trommelremmen zouden dan dus bijna nooit iets doen.
Om dit op te lossen, is er deze regelaar tussen gezet.
Werking: zodra je het rempedaal indrukt, gaat de olie(druk) eerst alleen naar de achter(trommel)remmen. Zodra de schoenen tegen de trommel aankomen, zal de druk stijgen. Bij een bepaalde druk(relatief laag) zal de regelaar dan ook de voorremmen bijschakelen en deze gaan dan ook meewerken.
De regelaar is er dus alleen om de vrije slag van de achterremmen te overbruggen.
Hierbij wordt aangegeven dat het is voor het overbruggen van de vrij slag van de achterremmen.
We hebben het nu over schijfremmen voor en achter. Is de remdrukregelaar dan nog steeds voor mijn situatie van toepassing???
Cruise Control Promoteam
Bonrath Promoteam
Irmscher Promoteam
V6 Promoteam
Bonrath Promoteam
Irmscher Promoteam
V6 Promoteam
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Volgorde remleidingen zonder ABS
Volgens mij wel. Ik heb een D-Kadett waar een Astra GSI achteras onder komt ikm een Kadett hoofdremcilinder zonder ABS. Hierbij moet ik de remdrukverdelers van een Astra GSI gebruiken omdat anders mijn achterkant om komt.
Welke hoofdremcilinder gebruik je nu dan?
Welke hoofdremcilinder gebruik je nu dan?
- GSI4ever
- forum-gebruiker
- Berichten: 303
- Lid geworden op: 10 nov 2011 21:59
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 24v Station
- Locatie: Groningen
Re: Volgorde remleidingen zonder ABS
ATE/Delco uit een zonder ABS.
Cruise Control Promoteam
Bonrath Promoteam
Irmscher Promoteam
V6 Promoteam
Bonrath Promoteam
Irmscher Promoteam
V6 Promoteam
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Volgorde remleidingen zonder ABS
Een Kadett GSI?
De Astra's hebben allemaal ABS
De Astra's hebben allemaal ABS
- GSI4ever
- forum-gebruiker
- Berichten: 303
- Lid geworden op: 10 nov 2011 21:59
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 24v Station
- Locatie: Groningen
Re: Volgorde remleidingen zonder ABS
yep
Cruise Control Promoteam
Bonrath Promoteam
Irmscher Promoteam
V6 Promoteam
Bonrath Promoteam
Irmscher Promoteam
V6 Promoteam
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Volgorde remleidingen zonder ABS
HRC rechtsonder = linksachter
HRC rechtsboven = rechtsvoor
HRC linksonder = rechtsachter
HRC linksboven = linksvoor
http://www.kadett-forum.de/thread.php?postid=479055
HRC rechtsboven = rechtsvoor
HRC linksonder = rechtsachter
HRC linksboven = linksvoor
http://www.kadett-forum.de/thread.php?postid=479055
(let niet op de foute kleurstelling )Du hast dabei zwei gleichwerige Möglichkeiten:
Endweder an die BKV-seitigen Anschlüsse vorne links und hinten rechts - logischerweise an die vorderen Anschlüsse dann vorne rechts und hinten links.
Oder Du machst es anders rum: Beim BKV vorne rechts und hinten links -an den verbleibenden zwei vorne links und hinten rechts.
Technisch ist das gleichwertig, wichtig ist daß Du die diagonale Bremskreisteilung beibehälst.
Welche der beiden Möglichkeiten Du nimmst kannst Du einfach davon abhängig machen wie sich die Leitugen einfacher verlegen lassen.
- GSI4ever
- forum-gebruiker
- Berichten: 303
- Lid geworden op: 10 nov 2011 21:59
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 24v Station
- Locatie: Groningen
Re: Volgorde remleidingen zonder ABS
Thnx. Zo heb ik de remleidingen inmiddels gebogen.
Zit nu op mijn felsset te wachten zodat ik de nieuwe nippels erop kan zetten.
Hopelijk krijg ik het eindelijk voor elkaar met de remmen.
Zit nu op mijn felsset te wachten zodat ik de nieuwe nippels erop kan zetten.
Hopelijk krijg ik het eindelijk voor elkaar met de remmen.
Cruise Control Promoteam
Bonrath Promoteam
Irmscher Promoteam
V6 Promoteam
Bonrath Promoteam
Irmscher Promoteam
V6 Promoteam
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Volgorde remleidingen zonder ABS
ik wil je niet ontmoedigen, maar andere nippels op een stalen leiding zetten gaat volgens mij niet lukken hoor.
zowiezo niet met zo'n huis tuin en keuken felssetje.
wij maken altijd koperen leidingen, maarmee gaat het wel
ik hoop dat je probleem hiermee opgelost is!!
zowiezo niet met zo'n huis tuin en keuken felssetje.
wij maken altijd koperen leidingen, maarmee gaat het wel
ik hoop dat je probleem hiermee opgelost is!!
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- GSI4ever
- forum-gebruiker
- Berichten: 303
- Lid geworden op: 10 nov 2011 21:59
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 24v Station
- Locatie: Groningen
Re: Volgorde remleidingen zonder ABS
Ik weet dat het moeilijker gaat met de stalen leidingen.
Ben daarom al aan het zoeken geweest naar koperen leidingen en heb daar al een goedkoop adresje voor gevonden voor het geval dat.....
remleiding koper 5/6 mm 5 meter lengte 12,95 euro
remleiding koper 6/8 mm 5 meter lengte 21,30 euro
remleiding koper 5/8 mm 5 meter lengte 29,75
Ben daarom al aan het zoeken geweest naar koperen leidingen en heb daar al een goedkoop adresje voor gevonden voor het geval dat.....
remleiding koper 5/6 mm 5 meter lengte 12,95 euro
remleiding koper 6/8 mm 5 meter lengte 21,30 euro
remleiding koper 5/8 mm 5 meter lengte 29,75
Cruise Control Promoteam
Bonrath Promoteam
Irmscher Promoteam
V6 Promoteam
Bonrath Promoteam
Irmscher Promoteam
V6 Promoteam
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Volgorde remleidingen zonder ABS
koperen kun je makkelijk zelf maken ja!
is ook lekker buigzaam
is ook lekker buigzaam
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- GSI4ever
- forum-gebruiker
- Berichten: 303
- Lid geworden op: 10 nov 2011 21:59
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 24v Station
- Locatie: Groningen
Re: Volgorde remleidingen zonder ABS
Nippels op de nieuwe HRC geplaatst en ontlucht.
Kan eindelijk weer remmen
Kan eindelijk weer remmen
Cruise Control Promoteam
Bonrath Promoteam
Irmscher Promoteam
V6 Promoteam
Bonrath Promoteam
Irmscher Promoteam
V6 Promoteam
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Volgorde remleidingen zonder ABS
Goed man, geen begrenzers nodig?
- GSI4ever
- forum-gebruiker
- Berichten: 303
- Lid geworden op: 10 nov 2011 21:59
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 24v Station
- Locatie: Groningen
Re: Volgorde remleidingen zonder ABS
Nop.The Undertaker schreef:Goed man, geen begrenzers nodig?
Had een HRC vernachelt door een nippel scheef er in te draaien
Nieuwe HRC gehaald uit een ASTRA zonder ABS en die aangelosten.
Volgens mij heb ik de begrenzer er standaard al achter op.
Cruise Control Promoteam
Bonrath Promoteam
Irmscher Promoteam
V6 Promoteam
Bonrath Promoteam
Irmscher Promoteam
V6 Promoteam
- TurboTim
- Moderator
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: 19 jan 2010 19:35
- Auto('s): ASTRA GS16V c20let
- Locatie: Zeeland
Re: Volgorde remleidingen zonder ABS
Dus je gaat ook mee naar DAF?GSI4ever schreef:Nippels op de nieuwe HRC geplaatst en ontlucht.
Kan eindelijk weer remmen
* Never drive your faster than your guardian angel can fly ! *
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
- Pinda-Gsifreak
- forum-gebruiker
- Berichten: 112
- Lid geworden op: 07 jan 2007 13:35
- Locatie: Groningen
- Contacteer:
Re: Volgorde remleidingen zonder ABS
Als hij rmet ging hij wel mee hahahah dus....maar beter man, dat het eindeliejk werkt. Kan ik eindelijk rondje rijden:p
Astra Gsi 16V
Calibra 4x4 Turbo
Kadett gsi 16v
Calibra 4x4 Turbo
Kadett gsi 16v
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Volgorde remleidingen zonder ABS
toppie man!!
lag dus uiteindelijk toch aan de ABS unit?
lag dus uiteindelijk toch aan de ABS unit?
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- GSI4ever
- forum-gebruiker
- Berichten: 303
- Lid geworden op: 10 nov 2011 21:59
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 24v Station
- Locatie: Groningen
Re: Volgorde remleidingen zonder ABS
Zou dolgraag met de eigen auto heen willen, maar moet eerst de ombouw op papier hebben via de RDW. Worden wel vaker politie controles gehouden in Assen bij de DAF's. Wil het risico niet lopen. Val sowieso al een beetje op met de 76,1mm groep A :megafun:Foxs schreef: Dus je gaat ook mee naar DAF?
Denk het wel. Kan het niet met zekerheid zeggen, maar na het verwijderen van de ABS waren de problemen opgelostGSI Racer schreef:toppie man!!
lag dus uiteindelijk toch aan de ABS unit?
Cruise Control Promoteam
Bonrath Promoteam
Irmscher Promoteam
V6 Promoteam
Bonrath Promoteam
Irmscher Promoteam
V6 Promoteam