relais koplamsproeiersysteem

Eenvoudige vragen over de Astra F zoals: "waar kan ik mijn claxon vinden", "waarvoor dient dit onderdeel" "welk motorblok is dit" e.d. kunnen hier gesteld worden. Geen problemen in dit forum plaatsen!
Plaats reactie
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

relais koplamsproeiersysteem

Bericht door renej »

Ik ben opzoek naar het relais voor het koplampsproeier systeem van de astra F.
wie o wie kan mij hieraan helpen?
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10360
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: relais koplamsproeiersysteem

Bericht door oenatje »

van een astra g of zafira zijn hetzelfde
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7833
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: relais koplamsproeiersysteem

Bericht door pascal1109 »

Vectra b ook
Ik kon hem niet vinden en heb hem van ebay gehaald voor een paar euro (pond, hint ;) )
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: relais koplamsproeiersysteem

Bericht door renej »

oenatje schreef:van een astra g of zafira zijn hetzelfde
Weet je dit 100% zeker? ik kan hem namelijk niet terug doen als het niet zo is.
pascal1109 schreef:Vectra b ook
Ik kon hem niet vinden en heb hem van ebay gehaald voor een paar euro (pond, hint ;) )
Wat voor zoektermen heb je gebruikt?
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: relais koplamsproeiersysteem

Bericht door The Undertaker »

Astra G, Zafira A, Vectra B passen allemaal
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7833
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: relais koplamsproeiersysteem

Bericht door pascal1109 »

renej schreef:
pascal1109 schreef:Vectra b ook
Ik kon hem niet vinden en heb hem van ebay gehaald voor een paar euro (pond, hint ;) )
Wat voor zoektermen heb je gebruikt?
Heb toen gewoon het 90-nummer gezocht. Iets met 402 aan het eind geloof ik? Maar dat weet ik niet zeker meer.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10360
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: relais koplamsproeiersysteem

Bericht door oenatje »

90452402
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: relais koplamsproeiersysteem

Bericht door renej »

na veel gezoek in de auto blijkt hij toch voorbereid te zijn op de het koplampsroeier systeem. ik dus super blij mee :D en inmiddels het relais ook gevonden.
Alleen koplamsproeiersysteem was samen met het winterpakket dus ook stoelverwarming?
Of kon je ook afzonderlijk alleen koplamsproeier systeem?

Omdat de schakelaars wel in de auto zitten maar toen ik het hele interieur uit de auto had met het middenconsole vond ik deze kabelbomen niet.
Of kan de kabelboom ook onder de dikke rubberen mat liggen in de auto?
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: relais koplamsproeiersysteem

Bericht door The Undertaker »

Stekkers van de schakelaars liggen bij de pookknop, aansluiting van de matten onder de stoel:


Onderwerp: RedBill's GSi - The Complete Story (Update 12-01-'12)
RedBill schreef:10-06-2006

Ik ben vandaag in het prachtige weer constructief aan de slag geweest met mijn Astra, met twee doelen:

- Elektrisch verwarmde stoelen inbouwen die ik bij GSi Twente had gehaald.
- Restauratie van de bestuurdersstoel i.v.m. de bekende instapschade

Deze restauratie moet gaan plaatsvinden door van een passagiersstoel de binnenzijde over te zetten en de bekleding van de wang van de passagiersstoel over te naaien in de bekleding van de bestuurderstoel.
De zitting van de passagiersstoel kan zonder aanpassingen 1 op 1 over.

Omdat ik niet wist of de auto kwa bedrading voorbereid was op verwarmde zetels had ik uit de ex-auto van GSi Twente (waar ook de stoelen en de bedieningsknoppen uit kwamen) ook de bedrading vanaf de zekeringkast meegekregen. Zo begon ik met het verwijderen van de stoelen om genoeg ruimte te hebben.

Afbeelding

Toen ik onder de isolatiemat keek zag ik tot mijn vreugde een stekkertje liggen dat mij bekend voorkwam!

Afbeelding

Niet lang daarna vond ik ook de stekkers die aan de schakelaars moestenkomen. Deze lagen onder de middenconsole langs de versnellingspook. De wagen was voorbereid, dit was een enorme meevaller!

Afbeelding

Dit had ik dus niet meer nodig!

Afbeelding

Sfeerplaatje tussendoor

Afbeelding

Omdat ik naast mijn eigen interieur dus ook de zetels met de verwarmingselementen had staan kon ik gaan beslissen welke delen ik in de wagen zou zetten en wat ik van de stoelen moest overzetten

Beide zitvlakken van de passagiersstoelen waren nog in goede staat, en beide zitvlakken van de bestuurdersstoelen waren slecht.

De rugleuning van mijn eigen passagiersstoel was nog er netjes, en op de verwarmde zat een brandplekje. Beide bestuurdersstoelen waren niet veel meer kwa linkerwang. Resultaat is dat ik de volgende overzet handelingen moest uitvoeren:

- Zitvlak van verwarmde pas. stoel overbouwen naar eigen pas. stoel
- Verwarmingselement van rugleuning overzetten van verwarmde naar mijn eigen stoel
-Verwarmingselementen verwarmde best. stoel overzetten naar zitvlak eigen passagiersstoel, en deze overbouwen naar eigen bestuiurdersstoel, net als verwarmingselement rugleuning.
- Wang verwarmde passagiersstoel overnaaien naar eigen bestuurdersstoel.

Al met al een aardige puzzel.

Ik begon met het loshalen van de bekleding van de stoel die toch al beschadigd was, zodat ik niet bij een foutje gelijk iets goeds beschadigen zou. Hier moest het verwarmingselement uit.
De stoel hoes zit met allemaal krammetjes vast aan een metalen staafje.

Afbeelding

Afbeelding

Er stonden dus vier stoelen buiten...

Afbeelding

De rugleuning kan vrij gemakkelijk van de zitting losgekoppeld worden. Twee klemmetjes verwijderen is alles dat noodzakelijk is. Voor het gemak is het beter de andere twee van de kantelvergrendeling ook even los te halen, maar dat is dus geen must.

Afbeelding

Deze zitting hoefde niet aan te gebeuren, hij is in goede staat en het verwarmingselement was aanwezig.

Afbeelding

De rugleuning daarentegen werd uit educatief oogpunt volledig gestript.

Afbeelding

En ja hoor, het zijn echte RECARO sportstoelen!

Afbeelding

Gestript:

Afbeelding

Nadat ik het verwarmingselement dat uit bovenstaande rugleuning kwam overgezet had naar de goede rugleuning en het geheel weer in elkaar had gezet, kon de passagierstoel de auto weer in.

Afbeelding

And wired!!!

Afbeelding

Next job: Verwarmingselement uit beschadigde zitvlak bestuurdersstoel halen...

Afbeelding

Dat viel niet mee! Zo ziet zo'n ingezakte wang er van binnen uit...

Afbeelding

Omdat ik het goede zitvlak niet wilde beschadigen bij het inbouwen van het element besloot ik daarbij tot een andere aanpak dan bij het verwijderen uit het kapotte zitvlak.

Hier heb ik niet de hele bekleding losgehaald, maar alleen een dwarsverbinding van de krammetjes aan het stangetje. Dit was echt een geduldwerkje en ik moest bijn beste chirurgische beentje voorzetten om de klus te klaren...

Afbeelding

Na een uur zat het element er eindelijk in, en had ik het tweede goede verwarmde zitvlak klaar...

Afbeelding

Omdat ik verwachtte dat het overnaaien van de wang vandaag niet af zou komen heb ik dat laten zitten. Binnenkort dus even de naaimachine van mijn moeder lenen... 8)

Dus ik eerst de bediening maar verder ingebouwd en mijn bestuurdersstoel in de oude staat weer geplaatst...

Afbeelding

PS. Ik heb geen ETC!!! :lol:

TO BE CONTINUED...

20-06-2006

Omdat ik mijn restauratie nog lang niet af vind met het ontdoen van roest en het overspuiten, ga ik nog maar even door.

Ook een aantal niet-kritische slijtagedelen was namelijk aan vervanging toe. De meeste Astra eigenaren zullen dat herkennen.

In mijn geval zijn dat in ieder geval de scharnierpinnen van de portieren, evenals de deurvangers. Vandaar dat ik ze maar even besteld had bij de dealer. Vandaag waren ze binnen.

Afbeelding

Alle prijzen Ex korting, ex BTW.

05160224 Portiervanger: 17,60
00132608 Scharnierpen: 0,57
00132580 Scharnierpendop Astra per stuk 0,21 (gaan per 10)
00132524 Kapje scharnier 0,36

Zaterdag maar even weer klussen.
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: relais koplamsproeiersysteem

Bericht door renej »

Dan heb ik die denk ik niet ik heb de hele middenconsole eruit gehad en daar lag niks alleen het bakje zit wel in de auto met de schakelaars.
Misschien draadboom verwijderd op een of andere manier.
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: relais koplamsproeiersysteem

Bericht door The Undertaker »

Kan één van de modjes dit topic verplaatsen naar:


Forumoverzicht » Technisch » Vragen over de Astra F
Jerremy
forum-gebruiker
Berichten: 524
Lid geworden op: 18 aug 2006 19:26

Re: relais koplamsproeiersysteem

Bericht door Jerremy »

renej schreef:na veel gezoek in de auto blijkt hij toch voorbereid te zijn op de het koplampsroeier systeem. ik dus super blij mee :D en inmiddels het relais ook gevonden.
Alleen koplamsproeiersysteem was samen met het winterpakket dus ook stoelverwarming?
Of kon je ook afzonderlijk alleen koplamsproeier systeem?

Omdat de schakelaars wel in de auto zitten maar toen ik het hele interieur uit de auto had met het middenconsole vond ik deze kabelbomen niet.
Of kan de kabelboom ook onder de dikke rubberen mat liggen in de auto?
Kan afzonderlijk, in me onlangs aangeschafte gsi Ph. 2 zit wel stoelverwarming maar geen koplampsproeiers.
Voorzover ik weet bevatte het winterpakket destijds idd. de stoelverwarming en koplampsproeiers.

Maar aangaande die bekabeling, wat moet daar voor voorbereid zijn dan ? Heb onlangs een koplampsproeierset gekocht (sproeikoppen, leidingen, pomp, en klein stukje kabelboom) dus heb
alleen nog een reservoir nodig, andere modderkuip, en het befaamde relais en last but not least, tijd om het in te bouwen :?
Het reservoir stond hier onlangs te koop (Oenatje) maar helaas greep ik net mis. Is het reservoir en modderkuip nog te koop bij de dealer ?
renej
forum-gebruiker
Berichten: 854
Lid geworden op: 09 mei 2009 19:07

Re: relais koplamsproeiersysteem

Bericht door renej »

Jerremy schreef:
renej schreef:na veel gezoek in de auto blijkt hij toch voorbereid te zijn op de het koplampsroeier systeem. ik dus super blij mee :D en inmiddels het relais ook gevonden.
Alleen koplamsproeiersysteem was samen met het winterpakket dus ook stoelverwarming?
Of kon je ook afzonderlijk alleen koplamsproeier systeem?

Omdat de schakelaars wel in de auto zitten maar toen ik het hele interieur uit de auto had met het middenconsole vond ik deze kabelbomen niet.
Of kan de kabelboom ook onder de dikke rubberen mat liggen in de auto?
Kan afzonderlijk, in me onlangs aangeschafte gsi Ph. 2 zit wel stoelverwarming maar geen koplampsproeiers.
Voorzover ik weet bevatte het winterpakket destijds idd. de stoelverwarming en koplampsproeiers.

Maar aangaande die bekabeling, wat moet daar voor voorbereid zijn dan ? Heb onlangs een koplampsproeierset gekocht (sproeikoppen, leidingen, pomp, en klein stukje kabelboom) dus heb
alleen nog een reservoir nodig, andere modderkuip, en het befaamde relais en last but not least, tijd om het in te bouwen :?
Het reservoir stond hier onlangs te koop (Oenatje) maar helaas greep ik net mis. Is het reservoir en modderkuip nog te koop bij de dealer ?
Vanuit de draadboom van mijn auto loopt een stekker voor de stroom van de pomp, en een kabel waar het relais op komt.
Het reservoir is nog leverbaar bij de dealer alleen het tuitje wat erbovenop zit niet meer. En de modderkuip is ook nog leverbaar deze heb ik ook in bestelling staan bij de dealer.

Het relais heb ik heel toevallig op ebay kunnen vinden maar is zeer moeilijk te krijgen en bij opel niet meer leverbaar maar volgens de geleerden hier is past die van een astra G ook.
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10360
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: relais koplamsproeiersysteem

Bericht door oenatje »

niet alleen van astra g maar ook van vectra b en omega b zafira

modderkuipen voor de tank zijn er in 2 soorten

voor gsi bumper en voor normale bumper
Plaats reactie