even voorstellen

Voorstel en welkomst forum. (Hi, my name is..)
Plaats reactie
Willem
forum-gebruiker
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 feb 2012 14:58

even voorstellen

Bericht door Willem »

Beste forumleden,

Allereerst complimenten voor de zeer nuttige en bruikbare info op deze site.
Mijn naam is Willem en heb dit forum onlangs ondekt.

Ik zou namelijk meteen graag gebruik willen maken van jullie kennis en ervaring.
Het is zo dat een zeer goede vriend van me binnenkort zijn zwarte '93 GSi C20XE wil verkopen. Ik rij regelmatig in die auto en hij is echt heel goed, alleen kraakt het interieur ontzettend!
Hij werkte ooit bij de opel dealer en de auto was een inruiler van de eerste eigenaar. Hij heeft hem toen voor de handelsprijs kunnen kopen (6 jaar geleden voor 1500 euro met weinig kilometers :shock: ) . Hij heeft hem dus al 6 jaar in bezit en voornamelijk gebruikt voor woon-werk verkeer op de snelweg. We maken beide gebruik van dezelfde monteur die goedkoop klust (ex-monteur van dezelfde opel-dealer) dus ik steek mijn hand in het vuur voor het onderhoud. Ik weet precies wat wanneer is gebeurd, hij heeft ook alle bonnen nog. De motor heeft nu 194.xxx gelopen, nog dagelijks in gebruik voor woon-werk verkeer.

Ik koop altijd het liefst een auto van een bekende, heb eigenlijk nooit anders gedaan, puur om zeker te zijn over rijstijl en onderhoud. Dit verhaal is helemaal sterk want de beste kerel is ook nog eens mijn buurman. De GSi staat dus elke dag pal bij mij thuis voor de deur. Beter kun je de levensloop van een auto niet volgen lijkt me.

Dan het slechte nieuws: Na 5.5 jaar volledig schadevrij te hebben gereden heeft meneer de laatste tijd de auto flink mishandeld. Eerst een paaltje geraakt bij achteruitrijden: achterburmper en achterklep ingedeukt. 1 maand later heel zachtjes stapvoets achterop een auto gereden, maar ja, genoeg om een heel lelijke veeg en scheur op de voorbumper te veroorzaken.

Het laatste probleem zal jullie niet verbazen: roest, vooral heel erg zichbaar rondom de benzinedop. Voor de rest valt het mee, lichtje blaasjes op de motorkap. Van de onderkant is ie nog goed.
De auto is volledig orgineel, inclusief de 15"velgen heeft alle standaard gsi-opties en ook nog stoelverwarming die werkt.

Wat zouden jullie een reeële prijs vinden voor dit exemplaar?
Ik zou eventueel foto's kunnen toevoegen.

Alvast bedankt voor het meedenken!!
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10360
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: even voorstellen

Bericht door oenatje »

welkom op het forum Willem

dat kraken is echt een astra kwaal
Readonly
forum-gebruiker
Berichten: 266
Lid geworden op: 03 okt 2011 15:18

Re: even voorstellen

Bericht door Readonly »

als je er wat fotos bij zet is het iets makelijker
maar ik denk zo rond de 500 - 600 euro als ik zo hoor
maar dat is handels prijs
zijn hier zat die denken dat ze goud waard zijn maar die tijd is geweest
Ik niet te bereiken via het forum
Willem
forum-gebruiker
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 feb 2012 14:58

Re: even voorstellen

Bericht door Willem »

He Oenatje,

dank je, ja ik had het in de gaten. Het boeit me eigenlijk weinig, het vergroot de spartaanse beleving van de auto, laten we eerlijk zijn, het is een oud ding.

Mijn belangrijkste motief om de auto te kopen is trouwens de motor. Ik ben echt een liefhebber van motoren die een goede prijs-performance-geluid hebben. Ik vind hem boven de 4.000 rpm echt heel rauw en metalig klinken, echt heel gaaf. En super snel natuurlijk, mensen verwachten dat niet bij een auto die er zo gedateerd uit ziet.
Hopelijk word ik de gelukkige die deze GSi in nieuwstaat mag terugbrengen.
Willem
forum-gebruiker
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 feb 2012 14:58

Re: even voorstellen

Bericht door Willem »

Hey Raymond,

denk je zo weinig ja?? We hadden al wat zitten brainstormen en we dachten dat 1000 euro wel een minimale opbrengst zou moeten zijn. Met als belangrijkste argument de volledig orginele staat van de auto en de kilometerstand (194.000) die gezien de leeftijd (1993) acceptabel is.

Voor mij natuurlijk tof als ik zo weinig mogelijk moet betalen. Ben benieuwd naar andere meningen.
Readonly
forum-gebruiker
Berichten: 266
Lid geworden op: 03 okt 2011 15:18

Re: even voorstellen

Bericht door Readonly »

ik zeg ook handels prijs he

astra gsi x20xev koste mij 350 euro
de rode c18xe 450
omega mv6 heb ik ooit 500 euro voor betaald
en die zijn schade vrij

met schade zoals jij zegt heeft alleen de motor nog de meeste waarde
blijft natuurlijk wat de gek er voor geeft he

maar dat is ik er voor geven zou 5-600 euro max
Ik niet te bereiken via het forum
Readonly
forum-gebruiker
Berichten: 266
Lid geworden op: 03 okt 2011 15:18

Re: even voorstellen

Bericht door Readonly »

zie hier voor de autos van mij :mrgreen: :mrgreen:

viewtopic.php?f=1&t=17676" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik niet te bereiken via het forum
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: even voorstellen

Bericht door The Undertaker »

Welkom op het forum!
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: even voorstellen

Bericht door Bart(astra) »

Welkom !
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: even voorstellen

Bericht door RedBill »

Nog wat late reactie van mijn kant, maar ik ben het met Raymond eens dat met de door jou genoemde schade en roest 500-600 wel een goede prijs is, omdat, als je em weer netjes wilt krijgen, je al gauw 800-1000 euro kwijt bent om alles weer toonbaar te maken.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Plaats reactie