Wat is jullie ervaring/mening met dubble klepveren..
Ik heb een lege ks 700 kop Waar alles nog in moet,nu wil de kop gaan gebruiken voor op het circuit in combi met een turbo opstelling vermogen voorlopig 300+pk.
Nu worden er veren aangeboden op marktplaats dus was benieuwd of hier nog haken en ogen aan zitten ? en of het wel nut heeft
dubble klepveren
- jeffrey c20let
- forum-gebruiker
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 28 dec 2003 02:58
- Locatie: waddinxveen
dubble klepveren
Gang is alles
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11173
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: dubble klepveren
Hoe hoog wou je de toerenbegrenzer zetten?
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- jeffrey c20let
- forum-gebruiker
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 28 dec 2003 02:58
- Locatie: waddinxveen
Re: dubble klepveren
Dat weet ik nog niet.....Dit gaat weer ervan afhangen wat voor turbo er uiteindelijk eraan komt denk ik !? (Waar ik me ook nog in moet gaan verdiepen) mischien een garrett gt30 serie in de toekomst.Laagvlieger schreef:Hoe hoog wou je de toerenbegrenzer zetten?
Wat zou een garrett gt30 nodig hebben kwa toerental voor de juiste vulling ?
Vanaf welk toerental beginnen de orinele kleppen tezweven ?
Gang is alles
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11173
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: dubble klepveren
Wat ik me nog herinner uit het koppie voor de C20XE/LET:
Origineel zat de toerenbegrenzer op 7300 rpm.
Kleppen gingen zweven iets boven de 8000 rpm.
Maar das behoorlijke stoffige info die ik nog weet van mijn C20XE tijd.
Maar denk dat je met drukvulling niet teveel met de toeren moet doen maar juist zorgen voor flink wat trekkracht in een veiliger toerengebied.
Atmosferisch knal je hem in de toeren want das het enige waar je de winst kan halen.
Maar met een Turbo zou ik het niet teveel die kant op zoeken.
Maar ben geen expert ofzo op turbogebied
Origineel zat de toerenbegrenzer op 7300 rpm.
Kleppen gingen zweven iets boven de 8000 rpm.
Maar das behoorlijke stoffige info die ik nog weet van mijn C20XE tijd.
Maar denk dat je met drukvulling niet teveel met de toeren moet doen maar juist zorgen voor flink wat trekkracht in een veiliger toerengebied.
Atmosferisch knal je hem in de toeren want das het enige waar je de winst kan halen.
Maar met een Turbo zou ik het niet teveel die kant op zoeken.
Maar ben geen expert ofzo op turbogebied
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10458
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: dubble klepveren
zoek anders even contact bij bv EDS in duitsland