C20xe op TB's

Eenvoudige vragen over de Astra F zoals: "waar kan ik mijn claxon vinden", "waarvoor dient dit onderdeel" "welk motorblok is dit" e.d. kunnen hier gesteld worden. Geen problemen in dit forum plaatsen!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
felix
forum-gebruiker
Berichten: 459
Lid geworden op: 12 jan 2010 20:51

C20xe op TB's

Bericht door felix »

Zit al een tijdje met de vraag of een C20xe de moeite is om op tb's te zetten.

Niet om er een race-beest van de te maken, maar om toch wat sneller te gaan.
Van webers moet ik niets meer weten heb er gehad, heeft me een pak geld gekost en draaide voor geen meter.

Heb dit weekend iemand bij me gehad die rally reed met astra op TB's en draaide op 259pk
Nu zoveel zou ik niet willen, maar zou toch de 200 willen aantikken.

hij raade me dit SBD aan in engeland, werkt tezamen met opel naar het schijnt en onderdelen (origineel opel) zijn daar ook stukken geodkoper!!

het gaat om deze set, kost +/- 2000€, alles zou erbij zitten om te laten draaien, incl programma dat nadien aanpasbaar is voor afstelling op testbank.
http://www.sbdev.co.uk/Multi_Throttle_K ... %20kit.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Of is dit echt ook niet aan te raden op een 16V?
Heb geen zin om terug 1000den € in de wagen te pompen waar ik niets aan ga hebben.

Ik weet ook wel dat als je echt veel power wil je dan beter een LET steekt, maar dit zou ik hier nog door de keuring kunnen krijgen...
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: C20xe op TB's

Bericht door Bart(astra) »

pm Fred even (chucky66 op het forum)
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10360
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: C20xe op TB's

Bericht door oenatje »

het geluid is iig kei vet
prs
forum-gebruiker
Berichten: 809
Lid geworden op: 30 nov 2008 18:50

Re: C20xe op TB's

Bericht door prs »

200 pk is goed te doen met een c20xe. degene die mijn oude corsa c20xe met 274graden nokkenassen gekocht heeft, heeft een setje single tb's van SBD motorsport gemonteerd kwam uit op 206pk en 231nm, gemapt door dp engineering.

persoonlijk vind ik itb's veel beter tot zijn recht komen in een lichte auto. in een ''zwaarder'' auto als een astra heb ik liever wat meer koppel :wink:
Gebruikersavatar
felix
forum-gebruiker
Berichten: 459
Lid geworden op: 12 jan 2010 20:51

Re: C20xe op TB's

Bericht door felix »

prs schreef:200 pk is goed te doen met een c20xe. degene die mijn oude corsa c20xe met 274graden nokkenassen gekocht heeft, heeft een setje single tb's van SBD motorsport gemonteerd kwam uit op 206pk en 231nm, gemapt door dp engineering.

persoonlijk vind ik itb's veel beter tot zijn recht komen in een lichte auto. in een ''zwaarder'' auto als een astra heb ik liever wat meer koppel :wink:
dat is best wel leuk, heb nu 280° nokken zitten, dus zou dan ook aan de 200 moeten geraken.
Die 231 nm koppel vind ik best wel goed, heb er nu 205nm en is te weinig!
Is dus toch nog het overwegen waard...

idd het TB geluid is super!!
http://www.youtube.com/watch?v=1bS5p2y7Bhc" onclick="window.open(this.href);return false;

webers geluid is ook vet. (mun ex-motortje)
http://www.youtube.com/watch?v=R1JnLlON ... playnext=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Re: C20xe op TB's

Bericht door pluggie »

undertaker weet er meer van.
Laatst gewijzigd door pluggie op 06 feb 2012 02:49, 2 keer totaal gewijzigd.
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: C20xe op TB's

Bericht door The Undertaker »

pluggie schreef:Allemaal zo'n onzin Felix.

Rij je nou Astra of gaat het je om de looks ofzo.

Allemaal zo onzinnig dit, dat is ook zo jammer. Mannen zoals jij maken het. Maar rijden er vervolgens nooit mee.

Alles boven 200nm bij een 2.0 atmosferisch is bizar. Fred had idd ook met TB bizarre getallen qua Nms.

Alleen daar wordt nooit mee gereden. Jij hebt garages vol staan, keer 50.000 km mee rijden zal je nooit doen.
Dus tis zo nutteloos allemaal. Allemaal kwats.

Al die V6en ook, voor 95% zijn alleen de prive's gelukt (raar, NEE NOT), of gejat zonder verzekering.

Wil je echt antwoord: ja is vetste dat kan met een astra, op dit forum was een 1.8 die het heeft gedaan, en die REED ermee, gewoon omdattie dat UNIEK vond. Die jongen kwam ik nog tegen bij rallyproef vorig jaar.

Kost het veel, JA. Is het uniek, JA, is het nutteloos als je toch nooit rijd ? ja. Dat was mooie van die 1.8 die reed ermee.
ik denk dan begin met een C20XE, hij niet, ballen die gast. Dat is enige die er mee echt dagelijks reed. Uniek.

En dit antwoord weet je ook allang. Dus doe het, en ga der dan ook 50.000 mee rijden, anders is het nutteloos.
Tis duur, tis vet. En ja theeft power. Fred had flink onder handen genomen blok ook. Vetste dattie heeft gedaan.

Zelfde met laag, wegligging en wat er onder moet, boeit niemand geen klap, zijn maar 3 auto's in NL die rijden vanwege wegligging. Rest is alleen maar stuiteren ''vanwege de mooi".

Dus maak het dan, en rij der eens 2 jaar mee. Bij Fred sloegen de compressie klappen met vlammen uit de uitlaat.
Die reed te weinig om dat onder knie te krijgen.
Ja tis vet, doe het dan, en rij der dan 2 jaar mee.

En dan steek dikke middelvinger op, naar forum als dit. Doe dan.

Anders moet je er niet eens aan beginnen. En elk antwoord weet je allang.
Toch fijn dat er iemand is die alle antwoorden op je vragen heeft zonder dat je zelf wist dat je ze had :roll: :roll:
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: C20xe op TB's

Bericht door The Undertaker »

pluggie schreef:undertaker weet er meer van.
Eerst commentaar geven en dan je post editen.....
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Re: C20xe op TB's

Bericht door pluggie »

jij weet het beter, vertel.

Jij quote het toch al, 2x is zonde, als jij het weer weghaalt zet ik het er weer neer hoor. Nie zo slim.

Wel eens een motor in en uit elkaar gebouwd ?
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: C20xe op TB's

Bericht door The Undertaker »

pluggie schreef:jij weet het beter, vertel.
Weet ik het beter? Dan weet jij meer dan mij!

Enige wat ik weet is dat jij op alles en iedereen commentaar levert zonder dat je rekening houd met iemands gevoelens. En dit met name bij de nieuwere forumleden. Helaas zijn er al meerderen geweest die zich hierover hebben uitgesproken. Jammer want jij zet jezelf in een kwaad daglicht. Nee Krijn, ik ken je niet persoonlijk maar wat ik van degenen hoor die je wel kennen ben je een toffe peer met een klein hartje (niet lullig bedoeld). Jammer dat je dat hier op het forum neiet altijd waar maakt...
pluggie schreef:jij weet het beter, vertel.

Jij quote het toch al, 2x is zonde, als jij het weer weghaalt zet ik het er weer neer hoor. Nie zo slim.

Wel eens een motor in en uit elkaar gebouwd ?
Toevallig wel maar dan wel met mijn eigen handen.
Gebruikersavatar
felix
forum-gebruiker
Berichten: 459
Lid geworden op: 12 jan 2010 20:51

Re: C20xe op TB's

Bericht door felix »

Als ik een motor bouw is dit wel degelijk om mee te gaan rijden!

Met de webers reed ik ook, heb er alleen niet veel deugd van gehad, daarmee dat ik nu op voorhand informeer.
Die weber motor heeft me +/- 10.000€ gekost, was ineen gestoken door rally bedrijf.
Na 3000 km is ie in frut gedraaid, heb er nog +/3000€ kunnen van recupereren, rest was voor vuilbak en werkuren, heb geen zin dit een 2de maal mee te maken!
Vandaar de vraag of het de moeite is.
Nu rijd ik rond met motor die ik zelf gedaan heb en heeft me een paar 1000den gekost, maar heb er geen problemen mee.

Het is een wagen voor op de baan, dus niet circuit of dergelijke, als ik een race wagen wil voor circuit leg ik er een turbo in.
Moest het enkel voor de looks zijn, reed ik rond met een vergulde blok die nooit mocht vuil worden.
Ik ga ze er niet opzetten voor de looks enkel, oke, ik heb het graag proper, maar het moet vooruitgaan ook, ook al ligt die wagen laag, ander kocht ik een jeep.

Voordien zeiden ze ja webers op een 16V is te doen, achteraf, ja webers en 16V werkt niet tezamen, krijg je nooit perfect afgesteld, ze hadden gelijk ook.
Daarmee dat ik het nu op voorhand vraag kun je meer power halen uit een 16V met TB's.

En turbo krijg ik hier nooit gekeurd, TB's wel, raar maar waar.
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: C20xe op TB's

Bericht door RedBill »

felix schreef:Met de webers reed ik ook, heb er alleen niet veel deugd van gehad, daarmee dat ik nu op voorhand informeer.
Die weber motor heeft me +/- 10.000€ gekost, was ineen gestoken door rally bedrijf.
Na 3000 km is ie in frut gedraaid, heb er nog +/3000€ kunnen van recupereren, rest was voor vuilbak en werkuren, heb geen zin dit een 2de maal mee te maken!
Vandaar de vraag of het de moeite is.
En dit is precies waar Pluggie in zijn post op doelt. Hij heeft net als ik veel mensen heel veel geld zien steken in hun GSi en dan met name het technische deel, zonder dat dat uiteindelijk het resultaat had dat die mensen graag hadden gezien. Daarnaast is Pluggie ervaringsdeskundige. Ook hij heeft de nodige centen in zijn blok gestoken nadat hij scheurtjes in de koelkanalen van zijn oorspronkelijke C20XE heeft gehad.
Hij probeert mensen te adviseren goed na te denken voordat men met grote klussen als deze begint. Nu is dat niet bij iedereen nodig, want er zijn ook andere mensen met ervaring (zoals jij bijvoorbeeld volgens mij). Dat vergeet Pluggie nog weleens in zijn enthousiasme voor de originele C20XE.
Ach ja, en zijn schrijfstijl, (van de hak op de tak) die moet je kennen, dan kun je er erg veel lol mee hebben.

Maar, vraag eens aan Chucky, die heeft er lang mee gereden in zijn Astra.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Re: C20xe op TB's

Bericht door pluggie »

Fred was een 2.1 met overmaats zuigers, bronzen klepgelijders, noem maar op, en is in puin gelopen met oliedruk probleem.

Kwam van Kronenburg af, Fred was geen mietje, maar het werd een 50/50. Heeft dat opgelost. Erna zijn de TBs erop gegaan.

Bij 100 km/u alssie gas gaf letterlijk, dikke compressie steekvlammen uit de uitlaat op de snelweg. Letterlijk compressie klappen.

Tis geen Turbo snelheid, tis nl duurder, minder pk, zeker minder koppel. maar totaal ultiem.
Die 1.8 moet qua naam maar even forum mee helpen. Ook een hele aardige jongen.

10.000 euro waren beiden niet kwijt.

(wat achtergrond info)

Zou super zijn als je zoiets ging doen, maar wat redbill ook uitlegt, en Fred kan het je ook vertellen, dit zijn wel dingen met een risico.
Als je serieus bent vraag Fred en die 1.8 gooz.

Lief van Felix die normaal reageerd, lief van RedBill ook. Contact ook die 1.8 jongen.
The Undertaker
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 8637
Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52

Re: C20xe op TB's

Bericht door The Undertaker »

Bedoel je mij met die 1.8 jongen?
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9298
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: C20xe op TB's

Bericht door RedBill »

The Undertaker schreef:Bedoel je mij met die 1.8 jongen?
Nee, hij bedoelt die gast van die Astra C18XE met Throttle bodies, DJFloske (Geert). Die wagen die GrinX ook ooit nog heeft gehad. Wagen is naar de sloop en waar het blok is gebleven weet niemand.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3761
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Re: C20xe op TB's

Bericht door pluggie »

Flos idd. (Kwam hem jaar of 2 gelee nog wel eens plots tegen op ELE rally)

Die had gewoon zoiets 'ik ga iets doen wat niemand ooit gedaan heeft'.

Deedtie ook glansrijk overigens. Maar als je TBs wilt doen moet je hem even proberen te contacten.
Plaats reactie