opzich wel grappig, maar niet echt optimaal op deze manier.. spoolup zal idd niet geweldig zijn. maar het aantal turbos dat ie zal verslijten zal ook niet echt mis zijn gezien de olie retour niet echt goed zit
I hope this video can bust the myth of rear mount turbo's being laggy.
Full boost @ right around 3000rpm. (yes that's right 3k!)
'95 LT1 Camaro with 4 speed 4L60e automatic.
Motor is stock and has ~160k miles.
In some of the clips, you'll notice a short pause of the needle before going into boost, this is the transmission downshifting. Other clips do not have this because I manually selected 2nd gear.
*EDIT
Shortly after making this video, I discovered that half the intake manifold bolts were loose and that the manifold was lifting under boost.
This explains why the gauge never hits 7psi and it also caused the air/fuel ratio to richen way up.
Laagvlieger schreef:Inderdaad! Ook de olie heeft een lange weg te gaan op deze manier.
niet alleen de lange weg is een probleem, gezien dat de turbo lager hangt als het carter, zal deze geen vrij loop hebben. daardoor krijg je dus tegendruk op je olie retour, dat is vrij schadelijk voor turbo's
Theo Gsi schreef:lekker op een beunhaas manier de compressie verlaagt met een dubbele koppakking...Verder wel lache
Het is een V6 dus ja een dubbele koppakking, 1 voor de voorste cilinderbank en 1 voor de achterste . Zijn watergesneden stalen/aluminium pakkingen (geen idee wat ze daarvoor gebruiken). Dus zo beunhazerig is het niet
Theo Gsi schreef:lekker op een beunhaas manier de compressie verlaagt met een dubbele koppakking...Verder wel lache
Het is een V6 dus ja een dubbele koppakking, 1 voor de voorste cilinderbank en 1 voor de achterste . Zijn watergesneden stalen/aluminium pakkingen (geen idee wat ze daarvoor gebruiken). Dus zo beunhazerig is het niet
Tja je steekt al een hoop erin dan kunnen die 1200€ aan compressie verlagende zuigers kunnen er ook wel bij dan toch?
Theo Gsi schreef:lekker op een beunhaas manier de compressie verlaagt met een dubbele koppakking...Verder wel lache
Het is een V6 dus ja een dubbele koppakking, 1 voor de voorste cilinderbank en 1 voor de achterste . Zijn watergesneden stalen/aluminium pakkingen (geen idee wat ze daarvoor gebruiken). Dus zo beunhazerig is het niet
Tja je steekt al een hoop erin dan kunnen die 1200€ aan compressie verlagende zuigers kunnen er ook wel bij dan toch?
Er zijn bedrijven genoeg die zo de compressie verlagen, zelfde principe, minder prijzig en je koppaking is een stuk sterker.
Tja je steekt al een hoop erin dan kunnen die 1200€ aan compressie verlagende zuigers kunnen er ook wel bij dan toch? Er zijn bedrijven genoeg die zo de compressie verlagen, zelfde principe, minder prijzig en je koppaking is een stuk sterker
Hmmm ik zie net dat hij naar 8.5:1 is verlaagd, maar toch ben ik het er niet mee eens dat het de beste optie is vooral niet als je met een turbo gaat rijden...
Tja je steekt al een hoop erin dan kunnen die 1200€ aan compressie verlagende zuigers kunnen er ook wel bij dan toch? Er zijn bedrijven genoeg die zo de compressie verlagen, zelfde principe, minder prijzig en je koppaking is een stuk sterker
Hmmm ik zie net dat hij naar 8.5:1 is verlaagd, maar toch ben ik het er niet mee eens dat het de beste optie is vooral niet als je met een turbo gaat rijden...
Ach in Duitsland rijden er Golfjes R32 rond met 2 koppakkingen met een metalen plaat er tussen met met +500 pk's en die krijgen flink op hun donder. Die sets komen onder andere bij HGP Turbonachrüstung GmbH vandaan. Die gasten waren de eersten die een VR6 met een biturbo uitrusten.
Als je wil dat alles heel blijft dan moet je een standaard auto kopen en niks veranderen, en dat is ook erg relatief.
Ik heb ook niet gezegt dat het de beste oplossing is
we zijn nu bezig met 2 opties of een r32 met compressor op 0.65 in de vr6 of een vr6 met JE pistons met 9.1:0 en dan het blok laten boren en honen en dan 1 bar gaan draaien met de compressor
Theo Gsi schreef:Maar je snapt mij punt denk ik ook wel he
we zijn nu bezig met 2 opties of een r32 met compressor op 0.65 in de vr6 of een vr6 met JE pistons met 9.1:0 en dan het blok laten boren en honen en dan 1 bar gaan draaien met de compressor
Ja een dikkere koppakking is iets anders dan een decompressie plaat met 2 koppakkingen! Die platen wat op de foto staan bij die KA zijn decompressie platen, die komen tussen de koppakkingen te zitten. Deze platen kun je niet zo monteren zonder pakking!
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.
Maar niels jij bent wel bent mening niels dat je beter via je zuiger kunt verlagen dan platen?
En die audi is gebouwd met een turbo dus al een geblazen blok dus dat kun je niet vergelijken met ongeblazen blok.
Lage compressie zuigers zoals die van JE-pistons is altijd beter dan de compressie verlagen met platen al zal een standaard koppakking dat ook niet prettig vinden denk ik (met veel boost >1.1bar), een stalen/koperen/rvs is dan wel een must.
Ik gebruik wel dikkere koppakkingen maar nooit decompressie platen, daar vertrouw ik gewoon niet op. Ik gebruik altijd zuigers van Wiseco, of ik laat ze custom maken als ze voor een motor niet verkrijgbaar zijn. Aardige beunhaas ombouw in die Ka, zo kan iedereen een motor er in krijgen.
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.
Wij hebben voor JE pistons gekozen voor in de vr6, maar die moet ook 400+ pk aan kunnen.
Ik ben wel met niels eens, het is gewoon beunhaas als je decompressie platen gebruikt, dan kun je op je vinger na tellen dat het binnen die 10 vingers fout gaat
Ik meen dat er een Vortech V9 compressor in zit, deze kan volgens de specificaties afhankelijk van de versie een maximale druk van: V-9 F-Trim 13,5 PSI (0.930791 bar) of V-9 G-Trim 14 PSI (0,965264 bar) aan.
The Undertaker schreef:@ Theo
Onder welke druk gaat de VR6 rijden?
Ik meen dat er een Vortech V9 compressor in zit, deze kan volgens de specificaties afhankelijk van de versie een maximale druk van: V-9 F-Trim 13,5 PSI (0.930791 bar) of V-9 G-Trim 14 PSI (0,965264 bar) aan.
ik dacht dat hij wil beginnen met 0.9 bar maar die hij heeft staat er niet tussen want daar mee kun je 1.4 bar halen
dit zijn andere die op de site staan.